Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

OPEL ASTRA F - Kłopoty z uruchomieniem silnika, niefabryczne immo

29 Gru 2015 13:23 2625 6
  • Poziom 11  
    Witam wszystkich. Od jakiegoś czasu zmagam się z irytującym problemem. Posiadam astrę f jak w temacie, 1.6 benzyna LPG, silnik X16SZ. Auto odpala na ogół bez problemu po dłuższym postoju, np. rano nie ma kłopotów z uruchomieniem silnika, jednak przy jeździe po mieście od sklepu do sklepu i częstym gaszeniu/zapalaniu autku niekiedy "odwala" . Przekręcam kluczyk, rozrusznik kręci jak szalony jednak samochód nie chce odpalić.
    Astrę posiadam od ponad roku, poprzedni właściciel pokazywał, że ktoś założył immobiliser i aby odpalić trzeba:
    1. Mieć włączony przycisk świateł przeciwmgielnych przednich
    2. Wcisnąć przycisk, który ktoś poprowadził pod mieszkiem drążka od biegów
    3. Słychać wtedy charakterystyczne "pyk" dochodzące gdzieś z przestrzeni za włącznikami świateł, dioda gaśnie i silnik można odpalić
    OPEL ASTRA F - Kłopoty z uruchomieniem silnika, niefabryczne immo OPEL ASTRA F - Kłopoty z uruchomieniem silnika, niefabryczne immo

    Jednak czasami (nie ma reguły, że zawsze) po kolejnym w ciągu dnia zgaszeniu silnika i próbie odpalenia po np. 30 minutach immo jakby nie do końca się wyłączało. Robię wszystko tak jak zawsze, dioda gaśnie jednak nie słychać charakterystycznego "pyk" i auto kręci ale nie chce odpalić. Czasami uda się zaskoczyć za 2-3 próbą jednak zdarza się, że gaśnie w czasie jazdy po minucie. Wciskam gaz ale czuję jak obroty spadają. Dopiero po kilkunastu próbach w ciągu kilkunastu minut znów słychać to "pyk" przy immo i astra odpala.
    Próbowałem robić diagnostykę na drucik ale powtarzany jest kod 12 - brak błędów układu wtryskowego w pamięci. Stąd moje podejrzenia padają na te cholerne immo i chciałbym je usunąć na amen. Przypuszczam, że gdzieś blokuje pompę paliwa, skoro kręci ale nie chce odpalić i czasami gaśnie po chwili w czasie jazdy (wypala pewnie to paliwo co jest w układzie).
    Miał ktoś do czynienia z takim ustrojstwem jak na zdjęciach i wie jak to można usunąć?
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Pomocny post
    Poziom 26  
    Dosyć prosto. Po nitce do kłębka. Kabelek od mikroprzełacznika zaprowadzi Cię do reszty. Tak samo kabelek od diody. Będzie tam centralka po kablach od niej dojdziesz do obwodów które odcina "immo".
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 11  
    Dzięki ;)
    Jednak jeżeli chodzi o elektronikę to jestem laikiem - jak już dojdę do obwodów, do których prowadzą kable od centralki to muszę je wypiąć/wyciąć i zlutować fabryczny obwód tak?
    Trochę rozkręcania będzie, mam nadzieję, że to rozwiąże mój problem.
  • Pomocny post
    Poziom 26  
    Tak. Jeśli masz pecha to z centralki będą wychodzić same czarne kable. Jeśli nie to może być "dołożony" zewnętrzny przekaźnik. Wtedy wystarczy zewrzeć odpowiednie piny (87 i 30)
  • Poziom 4  
    jeżeli z dołożonego immobilizera wychodzą tylko czarne kable to zwróć uwagę czy jakaś para kabli podłączona jest do przewodu który jest rozcięty na pół złącz je z powrotem jedne będą z rozrusznika a drugie z zapłonu
  • Poziom 38  
    błystek napisał:
    jedne będą z rozrusznika a drugie z zapłonu


    A na moje to ani te ani te tylko odcina pompę w zbiorniku.
  • Poziom 4  
    jak odcina pompę to również para kabli rozdziela przewód i należy je połączyć tylko należy je znalejżć