Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

sprzęgło dwumas passat b5 115tdi

maarmar2 29 Gru 2015 22:32 882 9
  • #1 29 Gru 2015 22:32
    maarmar2
    Poziom 12  

    Witam posiadam paska przebieg 165 rok 2000 od rodzinki wiec przebieg pewny.
    Problem jest w tym że jak pojeździ się po mieście lub w korku podjeżdża po parę metrów i silnik jest rozgrzany dobrze wraz se skrzynią to następuje szarpanie, podskakiwanie silnika jakby poduszka silnika lub skrzyni na pierwszym biegu . Objawu nie ma na zimno i na trasach przy ruszaniu ze skrzyżowań... Podejrzewam że może docisk jest przypalony i jak się rozgrzeje mocno to się wygina tak się robi... żadnego telepania na wolnych obrotach niema ani podczas jazdy jest ok...
    Miał ktoś taki przypadek.

    0 9
  • #2 30 Gru 2015 05:45
    gawlo235
    Poziom 19  

    Chodzi Ci pewnie o efekt szarpania przy ruszaniu. Im bardziej rozgrzany tym bardziej jest to uciążliwe. Jak ruszasz z 2ki to powinno być lepiej lub z 1 tylko obroty wyższe trzymaj? Jak tak to znam tą przypadłość. Moja teoria jest taka ,że utwardzenie koła zamachowego jest wytarte i pomimo dobrej (niby) jeszcze dwumasy brak stuków itd koło bym na pewno wymienił . Wymieniając samą tarczę i docisk bez koła zamachowego możesz się rozczarować.

    0
  • #3 30 Gru 2015 06:10
    ghrki
    Poziom 15  

    Apropo dwumasy, kiedys mialem to autko w kombi. Dwumasy i ich wymiana kosztowaly wredy okolo 3000 zl.
    U mnie "czarodzieje" mechanicy bez mojej wiedzy zespawali dwumase i wsadzili tarcze sprzegla ze sprezynkami od paska b3 .od samego poczatku nie bylo idealnie ale na moje monity twierdzili ze po przejechaniu 1000 km sie dwumasa dotrze i ulozy. Przyzwyczailem sie poszarpywania, az w koncu gdy poszla zebatka na rozruszniku i wylamalo zeby na kole zamachowym dalem na inny warsztat. Tam po rozkreceniu pokazali mi wynalazek poprzedniego warsztatu. Powiem tylko ze cisnienie mi poszlo…. Temat rozwiazalem kupujac caly komplet dwumasy od anglika za 600zl. I jezdzilem na tym do konca jakies 3 lata.

    0
  • #4 30 Gru 2015 18:09
    maarmar2
    Poziom 12  

    tak jak kolega gawlo235 napisał z 2 jest ok albo na wyższych obrotach ale trochę to irytuje przetoczenie koła pewnie tez nie pomoże??

    -1
  • #5 30 Gru 2015 18:29
    ghrki
    Poziom 15  

    wydaje mi sie ze to beda wyrzucone pieniadze, pomiedzy dwumasa masz sprezyny-one moga tez byc wymeczone .Tak jak pisalem -poszukaj na allegro w okolicach starogardu gdanskiego i gdyni. Unikaj jak ognia kolic malborka,sztumu i kwidzyna-zaglebie czarodziejow.

    0
  • #6 04 Sty 2016 16:52
    gawlo235
    Poziom 19  

    Szukając koła nawet używanego zwracaj uwagę na fabryczne ślady obrabiarki! Czy są widoczne jeszcze w miejscu "ślizgu'' tarczy. Ciężko mi wytłumaczyć jak to powiinno wyglądać. takie prążki po nożu powinny być widoczne. Jak jest toczona/ równana poza fabryką pic (na sprzedaż) to będzie szorstka powierzchnia, wtedy nawet nie zawracaj sobie głowy .

    0
  • #7 04 Sty 2016 22:53
    maarmar2
    Poziom 12  

    no dziękuje za podpowiedź... na razie tak tyrał do puki się da... wujek mówił ze jak kupił auto 2 letnie to już tak było...ciekawe...

    0
  • #8 05 Sty 2016 02:50
    gawlo235
    Poziom 19  

    Nie pocieszę Cię w kwestii sprzęgieł. Ostatnio taki objaw usuwałem w 607 hdi znajomego który 60 tyś. wcześniej wymieniany miał cały zestaw . Zestaw luk kupiony w IC regenerowany przez producenta czyli ( LUC ) Po wymianie od początku pedał ciężej chodził niż na starym sprzęgle . Po zaledwie 60tyś. jak były upalne dni objaw szarpania (tego właśnie) tak się nasilił że nie szło ruszyć normalnie czyli płynnie tak jak działa to prawidłowo. Do tego auta nowe sprzęgło to worek szmalu. Trafił używany zestaw valeo bez dwumasy .Tradycyjne koło zamachowe mało używane z niewytartą częścią która pracuje. Było widać utwardzenie o którym pisałem. Stan świetny jak na używkę i cena ok.
    Po wymianie pedał leciutko zaczoł pracować w porównaniu do tego co było i oczywiście objaw szarpania ustał. Morał jest taki, że Czasem niby nowe kupujesz i od początku jest coś nie tak . Mam na to swoją teorię. Części na rynek wschodni wysyłają nam gorszej jakości, to co wybrakowane , to co nie przeszło kontroli jakości itd. Życzę Ci powodzenia w trafieniu dobrego zestawu jak już się zdecydujesz na naprawę tego denerwującego objawu.

    0
  • #9 05 Sty 2016 06:26
    ghrki
    Poziom 15  

    Niestety zgadzam z kolega ,to peawda ze do polski trafiaja czesci nie spelniajace norm w innych krajach. Nadal potrzymuje swojo propozycje-kup uzywke od rozebranego anglika. Na wyspach nie stosuje sie zamiennikow i regenerowanych. Jak dobrze trafisz to za rozsadne pieniadze dostaniesz .

    0
  • #10 05 Sty 2016 14:28
    maarmar2
    Poziom 12  

    A co konkretnie jest uszkodzone koło zamachowe czy może docisk?? Dziwne ze tylko na gorąco jest ten obiaw....

    0