Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Bezprzewodowy / przestrzenny dźwięk do filmów / grania / muzyki

Frederic Szopen 30 Gru 2015 00:23 1035 2
  • #1 30 Gru 2015 00:23
    Frederic Szopen
    Poziom 2  

    (Mam nadzieję, że zadaje to pytanie w prawidłowym dziale)

    Witam wszystkich entuzjastów i proszę o pomoc. Będę pisał w miarę możliwości krótko i na temat

    Sprzęt który posiadam:
    1) Karta muzyczna: Sound Blaster X-Fi Surround 5.1 Pro (wciąż sprawna)
    2) Wieża: Sony MHX-NX1 (rozsypująca się)

    Co chcę osiągnąć (według ważności):
    1) Dźwięk: przestrzenny
    2) Słuchawki: bezprzewodowe
    3) Głośniki: bezprzewodowe
    4) Liczba głośników: 3 max
    5) Zdalne sterowania głośnością i funkcjami typu play / pause
    6) Łatwe przełączanie się pomiędzy słuchawkami / głośnikami

    Czego chcę uniknąć (według ważności):
    1) Kabli
    2) Dublowania urządzeń generujących przestrzenność
    3) Dużych stacji dokujących / nadajników
    4) Czasu działania poniżej 15 godzin
    5) Pocenia się uszu po kilku godzinach nieprzerwanej pracy w słuchawkach

    Kilka uwag (tak samo istotnych):
    1) Sprzęt jest mi potrzebny do oglądania filmów, grania i słuchania oraz okazjonalnego edytowania muzyki
    2) Dźwięk puszczam wyłącznie ze stacjonarnego komputera
    3) Filmy oglądam wyłącznie na komputerze
    4) Gram wyłącznie na komputerze (ewentualna konsola byłaby podłączana pod ten sam monitor i sprzęt audio)
    5) Nie jestem 13-letnim gamerem; światełka przy słuchawkach uważam za wodotrysk
    6) Nie jestem też kasiastym audiofilem; częstotliwości przenoszenia powyżej 22 Khz uważam za wodotrysk
    7) Przestrzenność w wersji 5.1 mi wystarczy, nie muszę mieć koniecznie 7.1
    8) Bezprzewodowość słuchawek jest bezdyskusyjna; ewentualne kable dla głośników mogę zaakceptować (zwłaszcza ze względów finansowych)
    9) Nie mam miejsca na kolumny podłogowe; bo w ogóle mam bardzo mało miejca
    10) Głośniki stoją i będą stać po bokach monitora; oraz są i będą przestawiane do użytku pozycji gdy leżę na łóżku
    11) Kompresja dźwięku podczas jego przesyłu jest dla mnie nie do przyjęcia. (Wyraźnie słyszę różnicę pomiędzy utworami w MP3 320 i FLAC a tymi z poobcinanymi częstotliwościami powyżej 15-16 Khz)


    Swoje zakupy chcę zacząć od doboru słuchawek. Ale nie wiem, czy od razu nie będę też zmuszony wymienić karty dźwiękowej. Moje pytania więc brzmią:

    1) Czy aby uzyskać nieskompresowany dźwięk, to zarówno słuchawki jak i generator dźwięku (w moim przypadku: karta muzyczna) musi posiadać technologię aptX?

    2) Czy aptX Low Latency to jest technologia wykluczająca zastosowanie aptX Lossless? Czy też aptX Low Latency zawiera w sobie też usprawnienia z aptX Lossless?

    3) Jeżeli Senheiser nie wymienia stosowania technologii aptX, ale jednocześnie opisuje swoje produkty jako zawierające kodowane bezkompresyjne (np. RS185), to czy to znaczy, że nie mam ograniczać swoich poszukiwać (bezkompresyjnego sprzętu) li tylko do tego z technologią aptX? Bo są też inne tego typu technologie?





    4) Jeżeli np. taki Senheiser na swojej stronie opisuje niektóre swoje produkty jako zawierające kodowanie bezkompresyjne (znowu np. RS185), a o kodowaniu innych nie pisze natomiast nic (np. HDR160), to czy należy uznać, iż te konkretne produkty bez informacji o kodowaniu będą przesyłały dźwięk z jakąś tam stratą dla jakości (gdyż producent o tym nie pisze, bo nie jest to powód do chwalenia się)?

    5) Czy da się wygenerować dźwięk przestrzenny (w jakieś emulowanej / okrojonej formie) z zaledwie dwóch kolumn? Niestety nie mam miejsca na więcej i jedynie wciśnięcie subwoofera byłoby dla mnie jako tako wykonalne

    6) Czy umieszczenie subwoofera pod biurkiem, na którym stoją dwie kolumny i monitor, ma sens?

    7) Czy istnieją głośniki bezprzewodowe grające dłużej niż 10 godzin? Znalazłem bezprzewodowe słuchawki zapewniające rzekomo nawet 24 godziny użytkowania bez ich ładowania, ale moje (pobieżne) poszukiwania takich głośników, nie poskutkowały znalezieniem bardziej wytrzymałych niż 10 godzinne

    8) Czy możliwość włączenia dźwięku przestrzennego w grach sprowadza się do tego, czy dana gra ma zaprogramowaną obsługę konkretnej karty muzycznej? I nawet najlepszy sprzęt (słuchawki / głośniki) zda się na nic, jeżeli twórcy gry nie przewidzieli obsługi mojej karty?

    9) Czy jeżeli przestrzenność (podczas odtwarzania filmów) wygeneruję sobie w karcie muzycznej, to czy mogę kupić jakiś prosty wzmacniacz / wieżę bez takiego generatora, oszczędzając tym samym pieniądze? Które to pieniądze mógłbym / powinienem przeznaczyć na zakup właśnie porządnej karty (obsługującej docelowo zarówno głośniki jak i słuchawki)?

    10) Czy mój ewentualny głośnikowy system bezprzewodowy będzie polegał na tym, że tylko głośniki nie będą miały kabli, czy także wzmacniacz? A jeżeli także wzmacniacz, to czy także powinien zwrócić uwagę na to, czy odbiera on nieskompresowany dźwięk?

    11) Czy jeżeli zależy mi na jakości (na nieskompresowanym dźwięku) to w przypadku połączenia via Bluetooth mam szukać wersji Bluetooth 4.0 lub 4.1 (bo niższe skompresują mi dane)?

    12) Czy typ połączenia określany jako cyfrowe fale radiowe także zapewni mi (potencjalnie) nieskompresowany dźwięk?

    13) Cenowarka pokazuje mi następujące dekodery dźwięku dostępne dla zewnętrznych kart muzycznych:
    - DTS
    - Dolby Digital
    - Dolby Digital Live
    - Dolby Home Theater
    Jaki będzie odpowiedni dla moich potrzeb?




    I jeszcze jedna istotna refleksja / informacja. Najpierw chciałem kupić słuchawki przestrzenne (np. Logitech G933 Artemis Spectrum). Ale jako, że:
    a) chyba wszystkie przestrzenne są gamingowe, a więc i drogie (najtańsze były chyba po 700 PLN)
    b) przestrzenność miałbym tylko w słuchawkach
    to też zmieniłem więc swoje zapatrywania na tańsze słuchawki stereofoniczne; mając w perspektywie do rozwiązania hipotetyczny problem ich podłączenia do karty muzycznej, a który to problem występuje przy słuchawkach przestrzennych (bo posiadają one własną kartę wbudowaną i komunikują się z komputerem za pośrednictwem nadajnika USB, którego nie ma jak podłączyć do karty). I jak się okazało, najtańsze bezprzewodowe stereofoniczne także są w takich samych cenach jak te bezprzewodowe gamingowe. Na samym początku planowałem wydać na słuchawki 200-400 PLN, ale potem przesunąłem się w strefę 750-1000 PLN. A teraz okazuje się, że być może musiałbym wydać na nie 1500 PLN lun nawet więcej. A czego chciałbym uniknąć, bo one przecież i tak nie wytrzymają 10 czy 20 lat, a do kupienia będę miał także wzmacniacz / wieżę i być może też kartę muzyczną



    Prosiłbym więc o odpowiedzi (prostym językiem) na moje pytania i ewentualne propozycje sprzętowe oraz ewentualne uwagi / informacje do moich wytycznych

    Jak na razie znalazłem (nie wiem czy spełniające wszystkie moje wymogi) takie słuchawki:
    - Creative Labs Aurvana Gold
    - Creative Aurvana Platinum
    - Plantronics Backbeat PRO
    - Samsung Level Over
    - Senheisera całą linię (niestety z przycisków mają tylko kontrolę głośności)
    - inne droższe modele za 1500 PLN i więcej (a których to specyfikacji / recenzji jeszcze w ogóle nie sprawdzałem, bo raczej mnie na nie nie będzie stać)

    0 2
  • Sklep HeluKabel
  • #2 30 Gru 2015 10:26
    k52
    Poziom 32  

    Może napisz skróconą wersję krótko co i za ile ;) Skoro słuchawki np. 500-700zł to, a ile na amplituner i kolumny, bo nie zauważyłem.
    Kolumny bezprzewodowe(?) Sugeruję dokładniejsze czytanie opisów, lub przyjrzenie się zdjęciom ;)
    Uważam że np.700zł na słuchawki do kompa i gier to przesada, ograniczeniem może być karta(np. jej niewydolna impedancja) sama jakość plików audio w grach.
    Kupując takie droższe słuchawki sugeruje jednak model z opcją podpięcia kabla ;)

    0
  • Sklep HeluKabel
  • #3 20 Sty 2016 13:52
    Frederic Szopen
    Poziom 2  

    k52 napisał:
    Może napisz skróconą wersję krótko co i za ile ;) Skoro słuchawki np. 500-700zł to, a ile na amplituner i kolumny, bo nie zauważyłem.

    [...]


    Ale to już jest skrócona wersja, z zagadnieniami / wytycznymi rozbitymi na punkty

    Natomiast co do wysokości budżetu to jest nieznany. Mam założenia odnośnie wymogów / funkcjonalności. Jak się okaże, że najtańsze słuchawki spełniające moje założenia kosztują 1500 to albo się na nie z bólem wykosztuje i resztę kupię tańszą, albo w ogóle z nich zrezygnuje [to znaczy rozejrzę się za okablowanymi]. I też właśnie słuchawki potrzebuję w pierwszej kolejności, bo po prostu nie mam żadnych, a stara wieża jeszcze gra; ale nie mogę kupić słuchawek niekompatybilnych z resztą sprzętu [kwestia np. aptX]. Poza tym ja mam niestałe dochody. W grudniu kasę miałem, a teraz już nie; ale za miesiąc, dwa lub trzy będę znowu na wyścigi szukał kosztów uzyskania przychodu na firmę

    k52 napisał:

    Uważam że np.700zł na słuchawki do kompa i gier to przesada, ograniczeniem może być karta(np. jej niewydolna impedancja) sama jakość plików audio w grach.
    Kupując takie droższe słuchawki sugeruje jednak model z opcją podpięcia kabla ;)


    Ale one mają służyć też do słuchania muzyki

    Nie po to mam muzykę w FLACach i MP3 320, aby potem w słuchawkach słyszeć trzeszczące talerze perkusji albo symfonie z efektem przebywania za ścianą

    0