Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault/Laguna - Termostat od podgrzewacza i podłączenie pod czujnik lpg.

woia1602 30 Gru 2015 08:16 3087 19
  • #1 30 Gru 2015 08:16
    woia1602
    Poziom 15  

    Witam.
    Posiadam w swojej lagunie podgrzewacz płynu który montowałem na termostacie takim:
    Features:
    • Brand new and high quality.
    • Temperature range: -9-99 degrees.
    • Accuracy: 1 degree.
    • Control accuracy: 1 degree.
    • Setting Range: -9-99 degrees.
    • Refresh rate: 0.5S.
    • Input Power: DC9V-15V.
    • Output: relay output, capacity 220V 10A / 12V 10A.
    • Environmental requirements: -10-60 degrees.
    • Humidity: 20% -85%.
    • Temperature sensor: NTC(3950-10k 1%).
    • Size: 7.8cm x 5.1cm x 3cm .

    Lights, digital tube, key state description:
    • Red start Indicator: START (red) indicator light, which means that the relay is closed, the device begins to work.
    • Green stop light: Stop (green) light is on, which means that the relay is disconnected, the device stops working.
    • Digital Tube: Middle red LED display for the current detection temperature, the left green digital display tube as set start temperature, the right side of the green digital display for the set stop temperature.
    • Button: START UP and Down to set start temperature; Stop the button to set stop temperature.

    Operating Instructions:
    • 1, High temperature start.
    • Set the starting temperature value> stop temperature value.
    • When the detected temperature ≥ start temperature, the relay is closed, refrigeration equipment work.
    • When the detected temperature ≤ stop temperature, the relay off, refrigeration equipment stops working.
    • For example: Set the starting temperature is 30 degrees, stop temperature is 25 degrees.
    • When the detected temperature ≥ 30 degrees, the relay is closed, the start Indicator (red) lights.
    • When the detected temperature value ≤ 25 degrees, the relay off, stop Indicator (green) light.
    • 2, cold start: start temperature set value.
    • When the detected temperature ≤ start temperature relay is closed, the heating device operates.
    • When the detected temperature ≥ stop temperature, the relay off, the heating device is stopped.
    • For example: Set the starting temperature is 25 degrees, stop temperature is 30 degrees.
    • When the detected temperature value ≤ 25 degrees, the relay is closed, the start Indicator (red) lights.
    • When the detected temperature ≥ 30 degrees, the relay off, stop Indicator (green) light.
    • 3, Set to start when the temperature value = stop temperature value, the relay off.
    Renault/Laguna - Termostat od podgrzewacza i podłączenie pod czujnik lpg.
    Renault/Laguna - Termostat od podgrzewacza i podłączenie pod czujnik lpg.
    Renault/Laguna - Termostat od podgrzewacza i podłączenie pod czujnik lpg.

    Posiadam parownik tomasetto AT07 i chciałbym podłączyć termostat pod czujnik z parownika żeby było wiadomo kiedy można przełączyć na lpg i kiedy wyłączyć grzanie.
    Problem polega na tym, że sterownik od podgrzewacza ma czujnik na plusie a reduktor czujnik ma na minusie.

    0 19
  • Relpol
  • #2 30 Gru 2015 08:28
    DJ ANNUS
    Poziom 31  

    woia1602 napisał:
    Posiadam parownik tomasetto AT07 i chciałbym podłączyć termostat pod czujnik z parownika żeby było wiadomo kiedy można przełączyć na lpg i kiedy wyłączyć grzanie.
    Problem polega na tym, że sterownik od podgrzewacza ma czujnik na plusie a reduktor czujnik ma na minusie.


    NIC NIE ŁĄCZ bo spalisz sterownik LPG.

    Po prosy przymocuj czujnik termostatu to reduktora.

    0
  • #3 30 Gru 2015 08:34
    woia1602
    Poziom 15  

    Przez to zmierzyłem co w kablach jest przed podłączeniem. Teraz mam termostat na czujniku temperatury z klimatronika który nakłada się na rurę.
    Myślałem, że przez diodę prostowniczą czy coś można to podłączyć. Szkoda bo tak bym miał dokładny wskaźnik jaka temperatura jest na reduktorze.

    0
  • #4 30 Gru 2015 09:03
    DJ ANNUS
    Poziom 31  

    woia1602 napisał:
    Szkoda bo tak bym miał dokładny wskaźnik jaka temperatura jest na reduktorze

    A po co? Przecież jak autko się nagrzeje troszkę to przełączasz na gaz.

    0
  • #5 30 Gru 2015 09:14
    woia1602
    Poziom 15  

    Przełącza się samo. Ale zawsze mam podgląd na temperaturę reduktora. Wiadomo, że jak brakuje płynu to reduktor marznie. I chciałem to na jednym czujniku to zrobić.
    Zamontować do reduktora nie wiem jak żeby wskazania były w miarę porządne. Pozostaje kupienie adaptera i czujnika żeby zamontować na wężu.

    0
  • Relpol
  • #6 30 Gru 2015 09:25
    DJ ANNUS
    Poziom 31  

    woia1602 napisał:
    Wiadomo, że jak brakuje płynu to reduktor marznie


    A co to masz sąsiadów krasnoludki co zamiast piwska żłopią płyn chłodniczy i ci podkradają nocą?

    Dodano po 1 [minuty]:

    Zamarznięcie reduktora to krytyczna ustrka prowadząca do jego uszkodzenia , podobnie jak i silnik.

    0
  • #7 30 Gru 2015 09:29
    woia1602
    Poziom 15  

    Nie ale mam stare auto w którym może stać się wszystko a takie jest moje upodobanie i chęć podłączenia sterownika podgrzewacza pod czujnik reduktora.
    Jak ktoś wie czy da się to ogarnąć to poproszę o poradę.
    Cenne uwagi i komentarze "po co i dlaczego" proszę zachować do siebie.

    0
  • #8 30 Gru 2015 09:37
    DJ ANNUS
    Poziom 31  

    woia1602 napisał:
    ale mam stare auto w którym może stać się wszystko a takie jest moje upodobanie i chęć podłączenia sterownika podgrzewacza pod czujnik reduktora.


    To sobie podłącz.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Po drugie laguny to są bardzo wygodne i długowieczne samochody pod warunkiem że się je naprawia zgodnie z zaleceniami producenta.
    I wiererz mi nic się stać nie może dopóki się dba. Bo niby co czujnik wału padnie?

    0
  • #9 30 Gru 2015 11:23
    woia1602
    Poziom 15  

    jejka ale ten temat bez sensu jest. Pytam o możliwość bo nie chcę montować kolejnego czujnika. Jeżeli się nie da to rozumiem. Nie każe nikomu wykonywać tej czynności w swoim aucie i nie pytam jak wam się podoba ten pomysł.
    Po co hejtować temat i zmieniać temat. Interesuje mnie żeby sterownik podgrzewacza działał na tym samym czujniku co reduktor. Mam podgląd na tą temperaturę i wolę widzieć kiedy bezpiecznie mogę wrzucić "luz" i przełączyć na lpg.
    Cała czynność właśnie jest w celu zadbania o układ napędowy czyli przeguby, półośki i skrzynie biegów żeby nie było szarpania przy przełączeniu.
    Co do stanu i dbania... odrębny temat. Zapraszam na RLKP login ten sam. Auto od 4 lat odbudowywuje. Ale to nie na temat.

    0
  • #10 30 Gru 2015 11:34
    DJ ANNUS
    Poziom 31  

    KOlego też jestem na forum od początku i wklejam obrazki jako przestroga jak można wszystko spie.... .jak się nie ma pojęcia.
    Przewody niewłaściwie wpięte do akumulatora, klej glut, podgrzewacz w ślepym zauku grzejący zbiorniczek wyrównawczy :( .

    Renault/Laguna - Termostat od podgrzewacza i podłączenie pod czujnik lpg. Renault/Laguna - Termostat od podgrzewacza i podłączenie pod czujnik lpg. Renault/Laguna - Termostat od podgrzewacza i podłączenie pod czujnik lpg.

    1
  • #11 30 Gru 2015 14:26
    woia1602
    Poziom 15  

    Renault/Laguna - Termostat od podgrzewacza i podłączenie pod czujnik lpg.
    2,5$ z wysyłką więc sobie zamówiłem. Lepsze to jak klejenie do reduktora.
    Dziś jest -2 i odpaliłem auto. Nagrzało się do 60 stopni, ale podczas jazdy powietrze schładza wąż do takiej temperatury, że pokazuje 20 stopni. Reduktor wskazuje ok 80 stopni bez różnicy czy jadę czy auto stoi. W zbiorniczku temperatura 83 stopnie.
    Zauważyłem, że reduktor ma 10 stopni a sterownik dopiero 5 stopni. Bo niestety rura się nagrzewa i pewnie sąd opóźnienie. Może to rozwiązanie z adapterem będzie wskazywać lepiej... skoro nie da się pod reduktor podłączyć.

    0
  • #12 16 Sty 2016 14:09
    woia1602
    Poziom 15  

    A więc Dj ANNUS specjalnie dla ciebie wrzucam jak to wygląda i zastosowałem końcówkę od rurki hamulca M12 x1,25 i super działa
    Renault/Laguna - Termostat od podgrzewacza i podłączenie pod czujnik lpg. Renault/Laguna - Termostat od podgrzewacza i podłączenie pod czujnik lpg. Renault/Laguna - Termostat od podgrzewacza i podłączenie pod czujnik lpg. Renault/Laguna - Termostat od podgrzewacza i podłączenie pod czujnik lpg. Renault/Laguna - Termostat od podgrzewacza i podłączenie pod czujnik lpg. Renault/Laguna - Termostat od podgrzewacza i podłączenie pod czujnik lpg. Renault/Laguna - Termostat od podgrzewacza i podłączenie pod czujnik lpg. Renault/Laguna - Termostat od podgrzewacza i podłączenie pod czujnik lpg. Renault/Laguna - Termostat od podgrzewacza i podłączenie pod czujnik lpg.

    Tak to wygląda na dziś. Jak będzie cieplej to przekaźniki razem z uchwytem od podgrzewacza aby zamontuję na stałe.

    https://www.youtube.com/watch?v=zbDaETsUgEo

    Pytasz po co?? Po to, że w największe mrozy po minucie jadę na LPG a w środku mam ciepło a podgrzewacz więcej jak 45 stopni nie grzeje.

    DJ ANNUS zadowolony czy jeszcze coś chcesz wiedzieć?

    0
  • #13 16 Sty 2016 16:00
    DJ ANNUS
    Poziom 31  

    woia1602 napisał:
    zastosowałem końcówkę od rurki hamulca M12 x1,25 i super działa

    Wiesz , lepiej uciąć i rozwiercić czwartą świece żarową.

    Secondo, po co mierzysz temperaturę króćća , skoro jest on w martwej strefie przepływu płynu?

    Ja bym mierzył temperaturę parownika, bo to on ma być ciepły a nie płyn w zbiorniczku.

    Ale ogólnie mi się podoba.

    0
  • #14 16 Sty 2016 16:05
    Pawel wawa
    Moderator Samochody

    Musiałbyś nam pokazać dokładną konstrukcję "czujnika", bo teraz mam wrażenie, że dołożyłeś do auta jedną możliwą i wielce prawdopodobną przyczynę usterki. Jak zachowa się czujnik, gdy ciśnienie w układzie wzrośnie? Nie rozszczelni się?

    DJ ANNUS napisał:
    Ja bym mierzył temperaturę parownika, bo to on ma być ciepły a nie płyn w zbiorniczku.
    Pełna zgoda! Też bym tak zrobił.

    0
  • #15 16 Sty 2016 16:37
    woia1602
    Poziom 15  

    I niestety tutaj też muszę się nie zgodzić. Do czasu aż silnik się nie nagrzeje leci tędy płyn. ok 300ml w ciągu 60sek.
    Skąd to wiem? Otóż wziąłem butelkę po Pepsi i góry wężyk podłączyłem pod zakrętkę i zakleiłem mocną taśmą a w połowie butelki wstawiłem wąż i również szczelnie zakleiłem. Odpaliłem auto i było ciśnienie w butelce jakby było ok i mierzyłem co się dzieje.
    Przez jakieś 10min aż auto w pełni się zagrzeje leci powoli tędy płyn a potem już powyżej 80stopni para. Ale do tego czasu podgrzewacz puszcza w kierunku reduktora ciepły płyn w postaci 40stopni.
    Na filmiku widzisz moment w którym płyn zimny popycha do reduktora ciepły i nagle temperatura powoli spada. Przez te ok 15 sek. Wytwarza się cisnienie chyba w zbiorniczku.
    Badania dalsze sprowadzały się do pomiarów temperatur na każdym wężu za pomocą cuzjnika rezytywnego który zakłada się na rurę. Pozostał mi z montażu dmuchawy klimatronika. Niestety ten czujnik ma minus taki, że podczas jazdy okłamuje. Dlatego moim zdaniem pomiar temperatury w samym podgrzewaczu będzie najlepszy dla sterownika bo będzie on wiedział co się dzieje.
    Natomiast jako wskaźnik temperatury jako tak płynu najlepszy jest wąż który wprowadza płyn do nagrzewnicy w środku bo jest on umiejscowiony za silnikiem więc nie okłamuje a płyn który wraca z nagrzewnicy traci temperaturę. I tam prawdopodobnie podczas montażu adaptera z czujnikiem to jest najlepsze miejsce.

    Co do ucinania świec i wstawiania tam czujnika?? Szkoda mi świec i czasu na zabawę z końcówka kosztuje 2,45zł a czujnik idealnie wchodzi w środek.

    Finalnie ewentualnie jak już będę wkładać chłodnice i sprężarkę od klimatyzacji przeniosę cały podgrzewacz niżej przed sam reduktor dzięki czemu całość się bardziej schowa i wszystko zrobię na sztywny uchwyt montażowy taki jak np. jest do reduktora dzięki czemu podgrzewacz będzie mieć masę w nim i do tego jakiś uchwyt z płaskownika do przekaźników. Ale to wiosną bo jest -5 i kiepsko się robi takie rzeczy.

    Dodano po 13 [minuty]:

    Renault/Laguna - Termostat od podgrzewacza i podłączenie pod czujnik lpg.

    Sorki "pańtem" robiłem
    Sprawdzałem kilka racy i nic nie leci.
    Wkręciłem w zacisk stary i odpowietrznikiem puściłem 3bary i nic nie bąblowało pod wodą więc raczej szczelne. Przez ten czas ani nic nie ubyło w zbiorniczku ani na kartonie pod autem nie kapało. Moim zdaniem szczelne.
    Hmmm temperatura parownika... jak chcecie znać szczegół to mogę wam nagrać film jak nagrzewa się reduktor bo mam interface dla centralki i też to oglądałem. Jest ten problem, że reduktor metalowy i te kilka sekund trwa zanim się nagrzeje. Najniżej udało mi się odpalić auto z temperaturą podgrzewacza -4 stopnie i tak po minucie już jechałem na gazie i w środku leci ciepłe powietrze. Jedyne co wiem to fabryczne świece nurkowe są słabsze jak te od silnika diesla.

    Dodano po 2 [minuty]:

    aha co do czujnika jeszcze to wymian czujnika i otworu w końcówce jest taki sam i trzeba to wciskać mocno. Do góry na fotkach widać zastosowałem jeszcze czarny silikon od uszczelniania gaźników.

    Dodano po 3 [minuty]:

    No szkoda, że nie da się tego czujnika podłączyć pod reduktor. Problem polega na tym, że sterownik ma czujnik w którym jest 12v+ a sterownik ma czujnik przykręcony do masy i sygnał wchodzi do centralki. Sam czujnik pod odłączeniu od masy i podłączeniu do sterownika pokazuje poprawnie temp. ale pogodzić te dwie rzeczy razem chyba się nie da. Tak jest dobrze. Przynajmniej nie spalę zbiorniczka a niestety mimo wszystko ten płyn leci w stronę reduktora. A w przeciwieństwie do montażu przed blokiem silnika tutaj daje to lepszy efekt. Bo tam najpierw grzało blok silnika i nagrzewnice a dopiero potem reduktor.

    0
  • #16 16 Sty 2016 16:38
    DJ ANNUS
    Poziom 31  

    Kolego widzę ze nie masz klimatyzacji wogóle, więc po co będzie się pchał w wielce awaryjny klimatronik.
    Załóż manulaną klimatyacje.

    0
  • #17 16 Sty 2016 17:34
    woia1602
    Poziom 15  

    W środku tunel już założony i rurki wyprowadzone do komory. Elektryka uruchomiona do momentu, że podnosi obroty silnika i wyświetla na panelu service bo nie ma sprężarki. Wiosną wkładam sprężarkę, chłodnice, osuszacz nowy i wszystko pod maskę i cieszę się klimatronikiem.
    Awaryjna? Nie wiem. Póki co sterowanie działa super. Całość składam na świeżych oringach a sprężarkę mam regenerowaną plus nowy osuszacz BERU i chyba co więcej? Cały komplet od znajomego dostałem.
    Wczoraj zmieniałem SMD w panelu na niebieski.
    Renault/Laguna - Termostat od podgrzewacza i podłączenie pod czujnik lpg.

    A wcześniej było tak:

    Renault/Laguna - Termostat od podgrzewacza i podłączenie pod czujnik lpg.

    Dlatego tunel założyłem ze starego typu klimatronika. Silniczki te od sterowania pochodzą jednak z tunelu z laguny która była z roku 2000r i miała przebieg niecałe 60tyś km więc były prawie nowe. Sam panel także z tego auta z deską bo ster klimatroniki miały czarne panele a ja mam już jasny. Zjadłem zęby i 3 lata zbierałem informacje co jak z czym zrobić w tym klimatroniku i dzięki RLKP wiem, że będzie to działać długo i super. Jak chcesz to mogę ci podrzucić link do forum laguny gdzie jest opis jak to wszystko robiłem

    Renault/Laguna - Termostat od podgrzewacza i podłączenie pod czujnik lpg. Renault/Laguna - Termostat od podgrzewacza i podłączenie pod czujnik lpg.
    Renault/Laguna - Termostat od podgrzewacza i podłączenie pod czujnik lpg.

    Tak to wyglądało i taka różnica w desce jest jak widać. Całość udało mi się sfinalizować z gościem u którego brałem zderzak tylni i w cenie 100zł dorzucił mi deskę plus tunel z tego laguńska.

    0
  • #18 16 Sty 2016 18:02
    DJ ANNUS
    Poziom 31  

    woia1602 napisał:
    Jak chcesz to mogę ci podrzucić link do forum laguny gdzie jest opis jak to wszystko robiłem

    Nie ma potrzeby, o tym modelu wiem wszystko, mam taką nadzieję.

    Dodano po 4 [minuty]:

    Widzę że jesteś maniakalnym lagunowiczem.

    0
  • #19 16 Sty 2016 18:37
    woia1602
    Poziom 15  

    Auto kupione za 1000 sprzęt w nim za 2000 włożone 5000 więc raczej maniakiem. Sam całą malowałem, konserowowałem, przerabiałem elektryke i elektronikę, Komputer sam musiałem konfigurować bo podobno clip nie da rady wgrać map, LPG sam muszę serwisować bo falowania obrotów nikt nie potrafił naprawić a sam musiałem to zrobić bo padały diagnozy od remontu silnika po problemy z układami zasilania paliwem.
    Przez kilka lat zjadłem zęby na tym aucie i kocham je. Stan techniczny...hmmm można jechać śmiało wszędzie i wygodnie. Jeszcze aby skórzane fotele szukam, pomaluję na nowo i przednią szybę wkleje podgrzewaną bo taka czeka na strychu:) I emblematy wtedy z szuflady BACCARA wkręcam xD

    0
  • #20 17 Sty 2016 21:32
    woia1602
    Poziom 15  

    Czy ktoś jest w stanie pomóc mi z tym modułem całkującym sygnał do wskaźnika LPG?

    0
  Szukaj w 5mln produktów