Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

zmiana żarówki w5w-t10 na 3x led / smd - można?

30 Gru 2015 11:22 792 10
  • Poziom 4  
    Witam, witam wszystkich. Mam proste pytanie - dla was tak, dla mnie nie.

    Mam podświetlenie tablicy w qudzie za pomocą żarówki w5w t10

    zmiana żarówki w5w-t10 na 3x led / smd - można?

    wg opisów żarówki to jest 3 lub 5 wat 12 V (tak znalazłem na google)

    Czy mogę podłączyć taką małą lampę jak ta poniżej?

    Nie chce nic spalić itp ani żeby coś się popusło. Będę tej lampy używał raz czy dwa w miesiącu na 1-2 minuty oczywiście gdy silnik działa, aby nie zjechać akumlatora. Będzie służyła do oświetlenia drogi gdy wykręcam w nocy. Czy mogę coś takiego zamontować i nic się nie stanie?

    ma ona parametry:

    Zasilanie: Multivolt 12 V & 24 V DC / zabezpieczenie przed błędnym podłączeniem
    Pobór prądu : 0,75 A 12 V
    Moc : 9 W
    Temperatura światła : ok. 5000 Kelwinów

    zmiana żarówki w5w-t10 na 3x led / smd - można?
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 10  
    Spokojnie możesz podłączyć tylko czy aby jedna wystarczy do oświetlenia drogi?
  • Poziom 4  
    ok, dziękuje :) a jakie są max lampy której bym mógł podłączyć?

    Bo okazuje się, że tej już nie ma i muszę kupić inną. A inna będzie miała pewnie inne parametry.

    spokojnie wystarczy, tak jak pisałem używana raz na miesiąc na odcinek 5-10 metrów. Ostatnio jakoś w ciemności nawet lampy tylne coś oświeciły. Z braku to i wszystko dobre.
    Nawet żarówka led taka od tablicy rejestracyjnej samochodu oświetliła mi tak pół garażu o długości 10 metrów. A tu są 3 (fakt mniejsze) ale jest odbłyśnik.
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 31  
    dreq02 napisał:
    Bo okazuje się, że tej już nie ma i muszę kupić inną.

    Gdzie nie ma? Na allegro są. Wpisz: LAMPA ROBOCZA 3 LED HALOGEN 9W
  • Poziom 4  
    tylko tą miałem w swojej miejscowości a osoba ma inne dlatego bym coś innego wybrał tylko nie wiem jakie może być maximum. Może wybiorę coś innego fajniejszego. Stąd nie wiem co wybrać max. Dla was może to proste dla mnie nie.

    Jakbyście mogli wytłumaczyć jak to liczyć lub sprawdzać byłbym wdzięczny :)
  • Specjalista - urządzenia lampowe
    Jeśli pojazd ma akumulator to możesz pobrać i 21W (a może i wiecej), byle byś za długo nie świecił i byle przewody między akumulatorem a lampą miały odpowiedni przekrój.
    Nie zapomnij o bezpieczniku.
  • Poziom 4  
    dzięki :) wezmę coś małego do 10 wat. Nie chce wstawiać bezpieczników, przerabiać kabli na grubsze - czyli nie ingerować w instalację ponieważ jest i tak dość skomplikowana (masa przekaźników, jakieś bezpieczniki są, kostki, i coś dużego przypominającego walec - ale to nie kondensator itp chyba to rozrusznik). Tak wiem, nie znam się.

    A jak mówiłem to tylko 1-2 minuty raz na jakiś czas włączyć i tyle.
    A co do bezpiecznika - to przy oryginalnej instalacji są (chyba jest ich 5) i tam wchodzi ten kabel z tablicy więc raczej jest to podpięte (sporo kabli i trudny dostęp). Ja tylko wywalam żarówkę i wstawiam małą lampkę.



    Ostatnie pytanie bo nie do końca mi to trochę wyjaśniło (ktoś może mi pomóc ale chciałbym wiedzieć dlaczego tak się dzieje, nie tak, że ktoś coś zrobi a ja się tym nawet nie zainteresuje dzięki czemu czyjaś pomoc nie idzie na marne)

    Pytanie (już ostatnie):
    to jeśli można np wstawić i 21 wat byle by nie za długo świecić, to jak np w przyszłości zamontować panel led z np 16 lampami led? By to działało ale nie na chwilę tylko na dłużej? Co jest potrzebne? Nie pytam o schemat instalacji tylko jak takie urządzenia się wpina? (np jakiś przekaźnik czy coś innego?
    np taki panel:

    moc 60 wat, zasilanie 12/24V
    zmiana żarówki w5w-t10 na 3x led / smd - można?
  • Poziom 31  
    Co to za Quad? Ma światło przednie? Ma ładowanie tego akumulatora?
  • Pomocny post
    Specjalista - urządzenia lampowe
    dreq02 napisał:
    A co do bezpiecznika - to przy oryginalnej instalacji są (chyba jest ich 5) i tam wchodzi ten kabel z tablicy więc raczej jest to podpięte (sporo kabli i trudny dostęp).


    O bezpieczniku pisałem w kontekście ewentualnego prowadzenia nowego przewodu od akumulatora.

    dreq02 napisał:
    Pytanie (już ostatnie):
    to jeśli można np wstawić i 21 wat byle by nie za długo świecić, to jak np w przyszłości zamontować panel led z np 16 lampami led? By to działało ale nie na chwilę tylko na dłużej? Co jest potrzebne?


    Potrzebny jest odpowiedni bilans energetyczny - źródło zasilania (alternator, prądnica, cewki w "magnecie") muszą nastarczyć prądu do zasilania. Jeśli nie nastarczą - akumulator będzie wyczerpywany i w końcu ulegnie rozładowaniu.

    dreq02 napisał:
    Co jest potrzebne? Nie pytam o schemat instalacji tylko jak takie urządzenia się wpina? (np jakiś przekaźnik czy coś innego?
    np taki panel:
    moc 60 wat, zasilanie 12/24V


    60W przy 12V to jest 5A, da sie bez przekaźnika byle zastosować wyłacznik o wystarczającej wydajności prądowej.
  • Poziom 4  
    ale to pytam tak z ciekawości (to może się tyczyć motoru czy samochodu). Co w takich przypadkach się robi? Po prostu chciałbym wiedzieć jak "wzmacnia" się elektrykę - jeśli tak to można ująć.

    Cytat:
    Ma światło przednie? Ma ładowanie tego akumulatora?


    tak, ma pełne oświetlenie, kierunki, tył, przednie długie, mijania, postojowe, hamowania.

    Co do ładowania akumulatora to hmmmm... nie spotkałem się z alternatorem w quadzie nigdy. Ale musi być czymś jednak ładowany bo by pewnie raz odpalił i tyle i nigdy więcej. Na pewno jakieś ładowanie musi mieć. Tym bardziej, że ma wyciągarkę 3500 lbs (1,5 tony) którą w quadach zasilają akumulatory (taki jak pół samochodowego, parametrów nie pamiętam teraz) Prąd po zgaszeniu utrzymuje się taki sam (chyba 14,5 V jak dobrze pamiętam). A całe wyposażenie też ciągnie prąd. Więc ładowanie musi być.

    EDIT:

    ok, to rozumiem. to w takim razie lampa 10 wat przy 12 V to nie cały amper więc śmiało mogę montować.
    Ps. wyciągarki chwilowo w quadach mają prąd do 300 A. Ale to w tych najmocniejszych 1,5 - 2 tony i przez krótki czas.

    O widzę, że jdubowski to wyjaśnił. Dziękuje

    Cytat:
    Potrzebny jest odpowiedni bilans energetyczny - źródło zasilania (alternator, prądnica, cewki w "magnecie") muszą nastarczyć prądu do zasilania. Jeśli nie nastarczą - akumulator będzie wyczerpywany i w końcu ulegnie rozładowaniu.


    wystarczą bo takie listy są montowane (oczywiście nie za duże) przez innych użytkowników.

    Cytat:

    60W przy 12V to jest 5A, da sie bez przekaźnika byle zastosować wyłącznik o wystarczającej wydajności prądowej.



    A dla zabezpieczenia (dla spokoju ducha) bezpiecznik mogę zamontować?
    Bo przekaźnik to nie do tego służy i on tu sie nie przyda? Dopiero przy większych amperach?
  • Pomocny post
    Specjalista - urządzenia lampowe
    dreq02 napisał:
    Co do ładowania akumulatora to hmmmm... nie spotkałem się z alternatorem w quadzie nigdy. Ale musi być czymś jednak ładowany bo by pewnie raz odpalił i tyle i nigdy więcej. Na pewno jakieś ładowanie musi mieć.


    Zapewne rozwiazanie jak w motocyklu - "magneto" - cewki, koło magnesowe.

    dreq02 napisał:
    A dla zabezpieczenia (dla spokoju ducha) bezpiecznik mogę zamontować?


    Możesz.

    dreq02 napisał:
    Bo przekaźnik to nie do tego służy i on tu sie nie przyda? Dopiero przy większych amperach?


    Może słuzyć i tutaj, wtedy wyłącznik może być miniaturowy.