Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opel Zafira A - przerywa po przejechaniu około 300 km

Marius99 30 Dec 2015 13:27 3567 11
  • #1
    Marius99
    Level 7  
    Dzień dobry, mam mały problem z Opel Zafira A, 1,8 benzyna 2001 rok.
    A mianowicie pojazd jeździ prawidłowo po zatankowaniu do pełna, natomiast po przejechaniu około 280-300 km na zakrętach i przy jeździe pod górkę zaczyna przerywać.
    Na prostej jest później lepiej, ale też zaczyna przerywać, mimo, że w zbiorniku jest jeszcze dużo paliwa.
    Problem ten z dnia na dzień się powiększa, ponieważ do czasu rozpoczęcia przerywania, samochód przejeżdża coraz mniej kilometrów.[size=9][/size]
    Jeśli ktoś może pomóc, to będę bardzo wdzięczny.
    Marius99
  • #3
    Marius99
    Level 7  
    Próbowałem nawet bez korka i nie pomaga...
  • #5
    Marius99
    Level 7  
    Nie wiem, nie znam się. Tylko pytanie, czy gdyby coś było z pompą paliwa, to czy przez pierwsze 300 km byłoby dobrze? Po zatankowaniu ponownym do pełna jedzie dalej prawidłowo.
  • #6
    Rzuuf
    Level 43  
    Zużywanie paliwa powoduje obniżanie się poziomu cieczy przed pompą.
    Jeśli pompa jest na granicy swojej wydolności, to dochodzi w jakimś momencie do tego, że ma coraz bardziej "pod górkę", bo poziom tłoczenia się nie zmienia, a poziom zasysania - tak, i ta wydolność nie wystarcza dla zapewnienia odpowiedniej ilości paliwa.
  • #7
    mod22
    Level 28  
    Taka prosta podpowiedź, mianowicie filtr paliwa?
  • #8
    Marius99
    Level 7  
    filtra nie wymieniałem, to prawda. A pompa jest w zbiorniku czy przed zbiornikiem w tym pojeździe?
  • #9
    Rzuuf
    Level 43  
    Tutaj: http://mojafirma.infor.pl/moto/naprawa-auta/n...owanie-pompy-paliwa-w-silniku-benzynowym.html .

    Czytaj:
    Pompa paliwa znajduje się pod tylnym siedzeniem. Umiejscowiona jest w baku. Podejmując się wymiany lub naprawy musimy zapewnić sobie odpowiednie miejsce pracy. Musi być bardzo dobrze wentylowane. Nie dopuszczalne są żadne pobliskie źródła ognia. Zanim zaczniemy demontaż należy opróżnić bak do możliwie najniższego poziomu. Najłatwiejszym rozwiązaniem jest kontynuowanie jazdy bez tankowania mając wcześniej w planach wymianę pompy.
    Na początku odpinamy ujemną klemę akumulatora. Następnie musimy wyjąć przekaźnik pompy paliwa. Znajduje się on w specjalnej skrzynce pod przednią maską, obok zbiorniczka płynu hamulcowego. Otwieramy klapę ochronną i wyjmujemy go, jest koloru fioletowego. Teraz możemy swobodnie podjąć się wymontowania pompy. Na początku odchylamy tylne siedzenie do przodu i zdejmujemy warstwę wygłuszenia.
    Podważamy klapę ochronną i odłączamy złącze elektryczne. Przyglądamy się dokładnie lub zapisujemy jak są podłączone przewody elektryczne. Zdejmujemy je i blokujemy zaciskami lub korkami. W celu zdjęcia zatrzasków można użyć szczypiec. Warto mieć przy sobie kilka szmatek do wytarcia wypływającego paliwa. Teraz musimy odblokować pierścień mocujący. Serwisy wykorzystują do tego specjalny przyrząd. My posłużymy się drewnianym klinem i młotkiem.
    Robimy to bardzo ostrożnie, żeby niczego nie uszkodzić. Kolejnym korkiem jest wyjęcie pokrywy do góry tak, żeby nie uszkodzić żadnych przewodów. Odpinamy złącze od pompy paliwa oraz czujnika poziomu paliwa. Chcąc uniknąć pomyłki przy montażu zalecamy opisać przewody. Następnie zdejmujemy przewód elastyczny oraz powrotny od regulatora ciśnienia paliwa (silniki 1.2 i 1.8).
    Dodatkowo w jednostkach 1.8 i 2.0 należy odłączyć przewód powrotny od pokrywy. Mocowany jest na opasce, która należy zsunąć. Wyjmujemy uszczelkę razem z pokrywą. Jak się dokładnie przyjrzymy będziemy widzieć z góry trzy zaczepy, które musimy ścisnąć. Dzięki temu możemy wyjąć obudowę pompy. Na niej znajduje się pierścień zabezpieczający. Zdejmujemy go poprzez wciśnięcie zaczepów blokujących.
    Wyjmujemy go i możemy swobodnie wyjąć pompę paliwa. Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności. Pamiętajmy o poprawnym zamocowaniu wszystkich elementów. Na końcu uruchamiamy samochód i pozwalamy popracować silnikowi na luzie przez kilka minut.
  • #10
    Marius99
    Level 7  
    Oj. już wcześniej zaglądałem pod tylny fotel i nie ma tam żadnego "włazu". Może w tym modelu (Elegance) trzeba demontować zbiornik? Ale powracając do tego co wcześniej pisałeś: jeśli pompa jest w zbiorniku zanurzona, to cały czas ma taki sam odcinek ssania i obojętne jest dla niej czy jest 5 litrów, czy też 50. Tak uważam...
  • #12
    Marius99
    Level 7  
    oko. Dzięki, będę sprawdzał.