Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Bora 1.9 TDI 90KM, 2003r - Słaby, po ponownym odpaleniu wraca do normy

30 Gru 2015 13:30 1176 11
  • Poziom 19  
    Witam, zauważyłem w mojej borze 1.9 TDI, 90 KM, kod silnika ALH, że czasem braknie jej mocy (słabe przyśpieszenie, max prędkość 110-120 km/h, nie słychać turbiny). Myślałem początkowo, że winne może być paliwo, jednak po zgaszeniu auta i odpaleniu wszystko wraca do normy i słychać delikatny świst turbiny.
    Co może być przyczyną? Pozdrawiam.
  • Poziom 40  
    Diagnostyka wskazana, ciśnienie doładowania sprawdź.
  • Poziom 19  
    Pod komputer go podepnę dopiero po Nowym Roku. Slyszalem tez o czujniku przy turbinie, zapchanym intercoolerze lub samej turbinie kończącej żywot. Któreś z tych mogą być przyczyną?

    P.S. Kablem VAG sam mogę to sprawdzić?
  • Poziom 21  
    dzony92 napisał:
    P.S. Kablem VAG sam mogę to sprawdzić?

    Tak, musisz zrobić logi dynamiczne..
  • Spec od samochodów
    Możliwe usterki : pompa w zbiorniku, tandem pompa, turbo, EZ sterujący turbo.
    Literki silnika by się przydały.
  • Poziom 19  
    Dzięki, sprawdzę.
    dzony92 napisał:
    Witam, zauważyłem w mojej borze 1.9 TDI, 90 KM, kod silnika ALH.
  • Poziom 19  
    Witam, okazało się że turbina była do czyszczenia oraz gruszką która ponoć nie otwiera łopatek (przy zmiennej geometrii).

    Niestety pojawił się inny problem. Samochód bardzo ciężko palił na zimnym silniku, lecz po odbiorze od mechanika zauważyłem bardzo raptowne zmniejszenie się poziomu oleju i nie mogłem odpalić wogule auta (praktycznie do rozładowania aku) przy -10 stopniach C. Wczoraj po odbiorze tez ciężko odpalił, po przejechaniu 30 km z kilkoma gaszeniami (po mieście) i odpalaniem nie było problemu na ciepłym silniku. Nie świeciła się kontrolka od oleju i brak wycieków. Co może byc tego przyczyną?
  • Poziom 33  
    Nie wiem na co Ci podpowiedzi jak nie słyszałeś o oleju w dolocie po rege zabitej turbiny. Zadziwiające jak złe są relacje z Twoim mechanikiem. Co do palenia, to zrozumiałe nie wiedzieć czego świeczki nie grzeją, ale nie pojęte jak można nie sprawdzić tego.
  • Poziom 19  
    Świece grzeją wszystkie. Relacje nie są najgorsze ale chyba nie o to chodzi.
    On podejrzewa że cos z pompą.
  • Poziom 33  
    Świece sprawdzone na obciążenie i napięcie dochodzi, a rozrusznik nie trzyma i akumulator podmieniony - tak pisz. Temperatury z czujników czy dobre.
  • Poziom 19  
    Mam nowy akumulator ale po naładowaniu go przez kilka godzin + dodatkowo podłączeniu przez przewody drugiego odpaliłem auto bez najmniejszego problemu (co się nigdy nie zdarzało w mrozy).

    Rano sprawdziłem napięcie aku, wyszło:
    po nocy 12,75V
    podczas grzania świec 11,96V
    po grzaniu 12,51V
    drugie grzanie 12,0V
    odpalony bez obciążenia ~14,5V
    na światłach mijania ~14,5V
    maksymalne obciążenie (światła drogowe, radio, nawiew, grzanie tylnej szyby) 14,31V

    Czy akumulator niema zbyt małego napięcia przy rozruchu?
    Ładowanie wygląda na dobre.
    Czy szukać tu przyczyny, pozdrawiam.
  • Poziom 33  
    Nie wiem jak mam się do tego odnieść ładowanie dobre. Widzę, że rozrusznik trzyma, to podmień akumulator i nie kombinuj. Albo niech Ci w sklepie sprawdzą testerem.