Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Golf IV 1,8T 1999r. - jaki akumulator kupić?

Gazebo2015 30 Gru 2015 20:26 1731 29
  • #1 30 Gru 2015 20:26
    Gazebo2015
    Poziom 5  

    Witajcie!
    Mam taki problem, rok temu zmieniłem akumulator z VARTY Blue Dynamic D24 czyli 60 Ah, 540A (który to był jeszcze zamontowany za czasów poprzednich właścicieli auta) na jakiś tam chiński na C...62Ah i 520A, wszystko było by ok, gdyby nie fakt że po prostu wysiadł w tym momencie, gdy pojawiły sie mrozy, niskie temperatury, wnętrze świeci, centralny działa, ale za mały prąd by zakręcił, wszystko gaśnie i koniec.
    Pierwsze pytanie, czy jeśli akumulator jest na gwarancji to można go wyciągnąć i podładować? No ale to nie zmienia faktu że jest kiepski...
    Drugie pytanie zasadnicze, chce go wymienić, dołożyć i kupić coś lepszego i pytanie teraz jakiej firmy akumulator i jaki w ogóle?
    Myślałem nad Boschem S4 Silver 60Ah, 540A, ale opinie w sieci są bardzo zróżnicowane, niektórzy wręcz piszą że nie wytrzymuje więcej niż roku czasu, no wolałbym kolejny raz akumulatora za chwilę nie kupować.

    Może ustalmy najpierw producenta co wybrać? Bosch, Varta, Centra, Sznajder, Moll?
    I jaki najlepiej kupić? czy 60Ah wystarczy?
    Auto: VW Golf IV 1,8T 150 KM AGU 1999r.

    Dziękuje, pozdrawiam

    0 29
  • #2 30 Gru 2015 20:42
    WędkarzStoLica
    Poziom 30  

    GIGAWATT - tani i bardzo dobry. Mam go min. pięć lat, a może dłużej i nigdy mi prądu nie zabrakło. Dwa razy głęboko rozładowany i nic mu (chyba się nie stało). Czasem samochód stoi dwa tyg. nie odpalany - podchodzę i odpalam na LPG w najcięższe mrozy.

    Możesz ładować prostownikiem, obyś nie przeładował, gw. nie stracisz z tego powodu.


    Moderowany przez T5:

    Na forum nie używamy wulgaryzmów- zmieniłem

    0
  • #3 30 Gru 2015 21:14
    Gazebo2015
    Poziom 5  

    Ok dziękuje, z tego co widzę akurat Gigawatt-u nie mają tych pojemności co ja bym potrzebował ale zapytam. Trochę jestem zdziwiony bo to też taki odłam jakby Boscha? Czyli lepszy niż klasyczny Bosch jak na rysunku? z etykietą itd?
    Albo też Varta Blue D24 taki jaki był i koniec, powinna dać radę.

    0
  • #4 30 Gru 2015 21:21
    WędkarzStoLica
    Poziom 30  

    To weź większy - nie widzę problemu. Ja mam 74Ah a fabryczny był 55Ah.
    Ew. wysyłka. Zaoszczędzone pieniądze pokryją ten koszt.

    Nie jestem przedstawicielem Gigawatta, polecam serdecznie bo sam jestem zdziwiony jakością tego akumulatora. U mnie naprawdę ma ciężkie życie, nawet zdarzyło mi się ze 3 razy na rozruszniku jechać i to ładnych parę metrów. Nie wiem czy ja mam takie szczęście, czy jest to tak doskonały akumulator.

    Gazebo2015 napisał:
    Czyli lepszy niż klasyczny Bosch jak na rysunku? z etykietą itd?
    Nie mam pojęcia, ale też się spotkałem z opiniami że Bosch robi chłam.

    Z tego co się orientuję to ten Gigawatt jest robiony na starej, jeszcze dobrej technologii Boscha. Brzmi to jak paradoks jakiś, ale tak czasem bywa na tym chorym świecie.

    0
  • #5 30 Gru 2015 21:42
    mod22
    Poziom 28  

    WędkarzStoLica napisał:
    To weź większy - nie widzę problemu

    A ja widzę. Jeżeli założysz większą pojemność niż przewiduje producent to możesz się nabawić niezłych problemów z uszkodzeniem alternatora włącznie!!!Co do mnie chińszczyznę zdecydowanie odradzam a polecam coś w stylu Warta lub Bosch. Odradzam również centre,dawniej to była marka a teraz to szkoda słów...
    Dodam że zalecana pojemność do tego samochodu to 54 Ah

    -2
  • #6 30 Gru 2015 22:07
    WędkarzStoLica
    Poziom 30  

    mod22 napisał:
    Jeżeli założysz większą pojemność niż przewiduje producent to możesz się nabawić niezłych problemów z uszkodzeniem alternatora włącznie!!!
    Bzdura i mit który dawno został obalony. Jakieś wyjaśnienie techniczne?

    0
  • #7 30 Gru 2015 22:08
    mod22
    Poziom 28  

    WędkarzStoLica napisał:
    Jakieś wyjaśnienie techniczne?

    Wydajność alternatora. Tyle w temacie.
    Jakieś potwierdzenie obalenia "mitu"?

    0
  • #8 30 Gru 2015 22:21
    WędkarzStoLica
    Poziom 30  

    Jeszcze w czasach komuny mój Tata do 125p zainstalował jakiś ogromny akumulator ze Stara.
    Wielu ludzi wtedy tak robiło bo ciężko było o nowe, a te od ciężarówek można było 'zakombinować'. Sam zawsze stosuję większe akumulatory i nigdy nic z alternatorem się nie stało.

    mod22 napisał:
    Wydajność alternatora. Tyle w temacie.
    To nie jest wyjaśnienie, tylko gdybanie. Akumulator nawet mocno rozładowany nie zeżre całego prądu z alternatora. Chcesz powiedzieć że 100A pójdzie na akumulator? Normalnie użytkowany jest tylko doładowywany i pojemność nie ma tu żadnego znaczenia.

    0
  • #9 30 Gru 2015 22:41
    Gazebo2015
    Poziom 5  

    mod22 napisał:

    Dodam że zalecana pojemność do tego samochodu to 54 Ah


    Czyli 54 Ah starczą? Myślałem że tak 60-62 Ah minimum.


    Ok czyli Gigawatt jest dobry? boje się że kupie coś co i tak padnie jak będzie -15 w nocy..i auto postoi ze 3 dni..
    Czyli mogę brać większy? z tego co mi mówiono prąd rozruchowy tez jest ważny, no ale muszę sobie porównać.

    0
  • #10 30 Gru 2015 22:48
    mod22
    Poziom 28  

    Akumulator jest dobierany przez producenta do średniego zapotrzebowania samochodu na prąd a alternator do tego by utrzymać akumulator w dobrej kondycji również z uwzględnieniem poboru prądu przez auto.Zaburzenie tych proporcji prowadzi albo do niedoładowania akku (co z kolei prowadzi do szybszego zużycia )albo przeciążenia alternatora.Ktoś w jakimś celu to obliczył. Poza tym co stoi na przeszkodzie aby zamontować zalecany skoro i tak ma zakupić nowy?
    Po za tym w czasach komuny robiło się różne rzeczy co nie znaczy że było to robione jak należy!

    WędkarzStoLica napisał:
    Jeszcze w czasach komuny mój Tata do 125p zainstalował jakiś ogromny akumulator ze Stara.
    Wielu ludzi wtedy tak robiło bo ciężko było o nowe, a te od ciężarówek można było 'zakombinować'.

    To ma być argument?

    0
  • #11 30 Gru 2015 22:54
    balonika3
    Poziom 36  

    Jasne, że możesz założyć większy i nie słuchaj głupot.

    Dodano po 4 [minuty]:

    mod22 napisał:
    Akumulator jest dobierany przez producenta do średniego zapotrzebowania samochodu na prąd a alternator do tego by utrzymać akumulator w dobrej kondycji również z uwzględnieniem poboru prądu przez auto.
    No to pojechałeś po bandzie. To właśnie alternator zaopatruje samochód w prąd, a akumulator służy do rozruchu.

    1
  • #12 30 Gru 2015 22:54
    mario6653
    Poziom 11  

    Po pierwsze to sprawdź jakiej pojemności akumulator zaleca producent i jaki powinien mieć prąd rozruchowy, nie tylko wartość liczbowa jest ważna ale porównaj wg jakiej normy podaje producent bo ta sama wartość liczbowa przy innej normie na akumulatorze będzie zwyczajnie inna.

    0
  • #13 30 Gru 2015 22:55
    mod22
    Poziom 28  

    Twój alternator jeśli nic nie było dłubane ma 70A. Producent zaleca 54Ah. To jest moje zdanie. Kogo posłuchasz to już Twój wybór.
    Pozdrawiam i wesołego sylwestra :crazyeyes: :bye:

    0
  • #14 30 Gru 2015 22:57
    balonika3
    Poziom 36  

    Przestańcie histeryzować i przytaczać normy! Może założyć dwa razy większego buca i też będzie jeździł.

    0
  • #15 30 Gru 2015 22:58
    mod22
    Poziom 28  

    balonika3 napisał:
    To właśnie alternator zaopatruje samochód w prąd, a akumulator służy do rozruchu.

    To sobie odepnij akumulator od samochodu podczas pracy silnika i w drogę!
    To raczej ty po bandzie pojechałeś.

    -1
  • #16 30 Gru 2015 23:00
    balonika3
    Poziom 36  

    mod22 napisał:
    balonika3 napisał:
    To właśnie alternator zaopatruje samochód w prąd, a akumulator służy do rozruchu.

    To sobie odepnij akumulator od samochodu podczas pracy silnika i w drogę!
    To raczej ty po bandzie pojechałeś.
    Możesz rozwinąć tę myśl?

    0
  • #17 30 Gru 2015 23:01
    mario6653
    Poziom 11  

    balonika3 napisał:
    Przestańcie histeryzować i przytaczać normy!

    Tzn jak to rozumieć, nie wiesz, że prąd rozruchowy jest podawany w różnych normach i trzeba zwracać uwagę w jakiej ?

    0
  • #18 30 Gru 2015 23:04
    mod22
    Poziom 28  

    Sam sobie rozwiń.
    Mi już ta dyskusja wychodzi bokiem.Kolega ma już wystarczająco wszystko opisane.Zrobi jak zdecyduje.
    Dobranoc!

    0
  • #19 30 Gru 2015 23:06
    balonika3
    Poziom 36  

    mario6653 napisał:
    Tzn jak to rozumieć, nie wiesz, że prąd rozruchowy jest podawany w różnych normach i trzeba zwracać uwagę w jakiej ?
    Wiem, że jest i wiem, na co trzeba zwracać uwagę. Inna sprawa, że należy tym naklejkom ufać, jak producentom samochodów w spalanie.

    Dodano po 1 [minuty]:

    mod22 napisał:
    Mi już ta dyskusja wychodzi bokiem.Kolega ma już wystarczająco wszystko opisane.Zrobi jak zdecyduje.
    A ja strasznie chciałbym poczytać o tej nowej teorii. Może Nobel czeka...

    0
  • #20 30 Gru 2015 23:09
    Gazebo2015
    Poziom 5  

    Trochę mi namieszaliście w głowie ale po kolei..
    Czyli co Gigawatt 56 Ah będzie wystarczający? no ale on ma 480A prąd rozruchowy a ja miałem Vartę co miałą 540 albo chinola 520..to nie ma znaczenia?
    Albo np w tym sklepie mają Moll 55 Ah i prąd 420 A wg mnie coś tu nie gra..
    Seicento z tego co pamiętam w rodzinie miewało akumulatory które miały 360-380 A prąd..
    A można gdzieś sprawdzić jaki prąd jest potrzebny do tego auta?

    0
  • #21 30 Gru 2015 23:10
    mod22
    Poziom 28  

    balonika3 napisał:
    Inna sprawa, że należy tym naklejkom ufać, jak producentom samochodów w spalanie.

    To czemu ma ufać? Ma sobie to z gwiazd wyczytać.
    balonika3 napisał:
    Może założyć dwa razy większego buca

    Albo "buce"zakładać.

    0
  • #22 30 Gru 2015 23:12
    mario6653
    Poziom 11  

    balonika3 napisał:
    Wiem, że jest i wiem, na co trzeba zwracać uwagę. Inna sprawa, że należy tym naklejkom ufać, jak producentom samochodów w spalanie.

    A nie pomyślałeś o tym, że może autor kupił akumulator który miał tylko naklejkę 520 A, ale nie sprawdził wg jakiej normy, bo wg EN 520 A to będzie wg DIN 310 A, chyba jest to zasadnicza różnica jeśli chodzi o kryteria doboru akumulatora oprócz jego pojemności.

    0
  • #23 30 Gru 2015 23:15
    balonika3
    Poziom 36  

    Gazebo2015 napisał:
    A można gdzieś sprawdzić jaki prąd jest potrzebny do tego auta?
    Kolego, jak olej wymieniasz, to też taki elaborat robisz? Masz zwyczajne wozidło, jakim jeździ pół Polski (drugie pół TDI), więc nie kombinuj, tylko bierz z póły 55, 60, albo i 74 jak Cię fantazja poniesie i tyle w temacie.

    Dodano po 1 [minuty]:

    mod22 napisał:
    balonika3 napisał:
    Inna sprawa, że należy tym naklejkom ufać, jak producentom samochodów w spalanie.

    To czemu ma ufać? Ma sobie to z gwiazd wyczytać.
    balonika3 napisał:
    Może założyć dwa razy większego buca

    Albo "buce"zakładać.
    Widzę, że jeszcze nie śpisz, więc opisz to, o co Cię prosiłem.

    0
  • #24 30 Gru 2015 23:52
    Gazebo2015
    Poziom 5  

    balonika3 napisał:
    Kolego, jak olej wymieniasz, to też taki elaborat robisz? Masz zwyczajne wozidło, jakim jeździ pół Polski (drugie pół TDI), więc nie kombinuj, tylko bierz z póły 55, 60, albo i 74 jak Cię fantazja poniesie i tyle w temacie.


    No olej to trochę coś innego, ale jak wymieniałem świece czy przepływomierz to oczywiście że tez się zastanawiałem, wolałbym nie kupować kolejnego akumulatora który przy większym mrozie padnie albo w upalne dni wysiądzie.
    Czyli rozumiem, że prąd rozruchowy, pojemność to są rzeczy które jakie się chce to się wybiera i kupuje to co się aktualnie nadarzy?

    0
  • #25 31 Gru 2015 08:40
    WędkarzStoLica
    Poziom 30  

    mod22 napisał:
    To ma być argument?
    Potwierdzenie tego że ten ołowiowy alternator miał się dobrze i wcale się nie spalił.

    Wiesz że w samochodach ciężarowych są dwa potężne akumulatory? Wiesz.
    A wiesz jaki potrafią mieć malutki alternator? Jak wytłumaczysz 60A altek przy dwóch akumulatorach krowach, a to wszystko wyszło z fabryki.

    Panie autor, bierz większy i nie słuchaj tych mitów stworzonych przez właścicieli maluchów z prądnicami. Większy akumulator = większe szansę na odpalenie auta przy -30 i to po długim postoju.

    0
  • #28 31 Gru 2015 23:36
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 38  

    Kłótnie , czy większy , czy mniejszy rozwiazałbym tak: Stary oryginał 55Ah miał realnie wiekszą pojemność niż dzisiejsze 62Ah. Co do łądowania optymalnie ładuje się prądem 1/10 pojemności ( alternator poda te 5-7A), a maksymalnym uznawanym za bezpieczny ok 30% pojemności, czyli ponize 20 A i tez da radę. Jak będziesz miał jazdę na bardzo krótkich odcinkach- duzo rozruchów, podgrzewanie szyb lusterek, siedzeń, dmuchawa na full itp. , to żadnego I małego i dużego) nie doładuje, bo bilans ładowania będzie ujemny.
    Dobry akumulator musi ważyć i podany wyzej yuasa ma podane 16kg, a silver - brak danych? Cena mówi sama za siebie. Mam starego yuasa AGM w wersji NPL i jeździł 8 lat temu w aucie 3,0 przez 3 lata , później miał 5 lat "przerwy" doładowywany od przypadku raz na pół roku i teraz wrzuciłem z cekawości do busa (w benzynie) i nadal daję rade. Ale to była robota made in Japan, a nie te śmietniki z cieniutkimi blaszkami ołowiu, albo ze szkłem w środku, by sie waga zgadzała.

    0
  • #29 04 Sty 2016 18:06
    Gazebo2015
    Poziom 5  

    Witajcie, jestem z powrotem...i jest mały problem, bo gość w sklepie posprawdzał i twierdzi że akumulator jest ok..mówię o tym chińskim, co prawda najtańszy ale pod obciążeniem zachowuje się ok.
    I teraz pytanie czy może coś w aucie pobierać energie? tylko jak to jest możliwe, że on mi pada w skrajnych warunkach..np latem przy 37 stopniach..teraz zimą jak jest -15...
    a jak latem naładowałem to do połowy grudnia trzymał i wtedy nic nie pobierało energii?

    Nie wiem to wszystko jest skomplikowane, zamontowałem go z powrotem i coś czuje że jutro auta nie odpalę.
    On po prostu wg mnie nie trzyma, można go ładować dzień i noc a potem i tak padnie w jeden wieczór jak będzie -15..

    0
  • #30 04 Sty 2016 19:06
    mod22
    Poziom 28  

    Aku ma jakieś zwarcie na celach.Miałem tak z kilkoma centrami.Prąd rano jest ,wsiadasz po robocie i niespodzianka.Według mnie mimo wszystko do wymiany.

    0