Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

SCANIA r420 - kody błędów, VIS ACC

trans-las 31 Gru 2015 09:16 2598 8
  • #1 31 Gru 2015 09:16
    trans-las
    Poziom 3  

    Witam, po odpaleniu samochodu nie działają mi długie oraz światła cofania. Wyskakuje error na klimie.

    Z deski odczytałem dwa kody usterek:
    VIS 36 1743430 gwiazdka tylko na włączonym silniku
    ACC 22 1880086 ciągle gwiazdka

    Podłączyłem również texe, tam odczytałem:
    -Napięcie zasilania- vis 36 - napięcie zasilania urządzenia sterującego jest zbyt wysokie. Możliwe przyczyny: akumulator został odłączony podczas działania alternatora. (Oczywiście nie jest odłączony)
    -Wentylator czujnika temperatury. (co to jest?) - css 22 - wentylator czujnika temperatury nie pracuje. Możliwe uszkodzenie wentylatora czujnika temperatury. (co to za wentylator?)

    0 8
  • Pomocny post
    #2 31 Gru 2015 15:34
    szaman108
    Poziom 29  

    Co do VIS:

    Napięcie zasilania

    Napięcie zasilania jednostki sterującej przekroczyło 30,5 V.

    Podczas pracy alternatora mógł zostać odłączony akumulator.

    Przy napięciu powyżej 30,5 V dostępne są tylko następujące funkcje: Światła mijania, światła postojowe, przekaźnik 21, światła hamowania, kierunkowskazy, wycieraczki szyby przedniej (niska prędkość).

    Prawdo podobnie padł :| załatw drugi podłącz,zaprogramuj i sprawdz ponownie błędy.

    A tu opis do ACC:

    Dmuchawa powietrza dla czujnika temperatury

    Dmuchawa powietrza dla czujnika temperatury nie działa.

    Usterka dmuchawy powietrza dla czujnika temperatury.

    Układ klimatyzacji przełącza się w tryb sterowania ręcznego (0-10) oraz zadanej wartości dla czujnika temperatury.
    Układ klimatyzacji pracuje z maksymalną wydajnością, jeżeli wybrano 0-4.

    Sprawdź stan dmuchawy powietrza dla czujnika temperatury za pomocą SDP3.
    Wymień dmuchawę powietrza dla czujnika temperatury. Opis czynności znajdziesz w Multi 18-70.
    W ostateczności wymień jednostkę sterującą ACC. Skalibruj nową jednostkę sterującą, kasując kody usterek.

    0
  • #3 01 Sty 2016 20:41
    GRISZA14
    Poziom 16  

    uszkodzona jednostka vis a drugie to niesprawny wentylatorek w module acc

    0
  • #4 02 Sty 2016 12:11
    trans-las
    Poziom 3  

    możecie powiedzieć gdzie ten wentylatorek się znajduje?
    co do vis, bez sensu jest wymieniać regulator napięcia, jeśli ładowanie mam na poziomie 28.5V ?

    0
  • Pomocny post
    #5 03 Sty 2016 09:46
    GRISZA14
    Poziom 16  

    demontujesz panel sterowania i jest on przykręcony od tyłu ja się nie mylę trzema mayłmi śrubeczkami

    0
  • Pomocny post
    #6 03 Sty 2016 14:05
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe

    Co do VISA to pasowałoby sprawdzić w LiveData jakie napięcie zasilania widzi jednostka VIS. Oraz oczywiście zmierzyć to napięcie miernikiem. Jeśli napięcie odczytane w VIS różni się od tego które jest faktycznie na złączu to jednostka VIS do wymiany.

    Jeśli chodzi o wentylatorek modułu ACC to można go zakupić w ASO Scania z tego co pamiętam to za kwotę ok 95 zł netto. Dostęp do niego jest bardzo prosty i tak jak kolega Grisza napisał: demontujesz panel (4 śrubki) i pod panelem jest przykręcony maleńki silniczek elektryczny.

    0
  • #7 03 Sty 2016 14:35
    trans-las
    Poziom 3  

    Raczej będzie vis, napięcie akumulatorów przy uruchomionym silniku wacha się przy 28.5V, a błąd wyskakuje, że niby napięcie przekroczyło 30.5V.
    Dzięki panowie.


    Edit:
    Możecie podać mi symbol/numer tego silniczka acc?

    0
  • #8 03 Sty 2016 14:37
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe

    No to na 99% problemy z VISem. Pamiętaj, że po wymianie VIS trzeba go doprogramować do auta (nr VIN, ilość lamp obrysowych, żarówki/diody itp)

    0
  • #9 24 Sty 2016 16:46
    morszyn
    Poziom 9  

    Do użytkownika "trans-las" miałem te same problemy z brakiem świateł drogowych co i u Ciebie. oprócz tego nie działały spryskiwacze szyb w czasie jazdy. Pomogło w 100% wymiana VIS. Zabawy z szukaniem wysokiego napięcia ładowania na nic się nie zdają. Przerabiane w serwisie. Tylko wymiana VIS

    0