Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Golf 3 - Jaka powinna być wartość podciśnienia dolotu dla Golf 3 1.8 ABS 90KM

31 Gru 2015 09:54 1611 29
  • Poziom 14  
    Cześć

    Jeśli Ktoś zna lub ma możliwość sprawdzenia u siebie wartości podciśnienia w dolocie na biegu jałowym na max rozgrzanym silniku bardzo proszę o podanie. Szukałem w necie i nie znalazłem.
  • Moderator Samochody
    Dla większości silników są podobne - okolice 0,3bar,
  • Moderator Samochody
    Jak w każdym silniku benzynowym 350-400mbar
  • Poziom 14  
    dzięki , badam ...
  • Spec od samochodów
    Vacum dla silnika benzyna -650 mbar. Wyżej podane wartości są błędne.
    Moderowany przez robokop:

    Tak się cały czas zastanawiam, kto koledze dał rangę "specjalisty" w tym dziale. http://www.diaaut.home.pl/r1981c7x.htm

  • Moderator Samochody
    Oj panowie... Nauczcie się odróżniać podciśnienie od ciśnienia absolutnego i wtedy nie będzie problemu z interpretacją.
    650mbar podciśnienia to to samo co 350mbar ciśnienia absolutnego.
  • Moderator Samochody
    No właśnie. Podciśnienie 650mbar, to 0,35 bara ciśnienia absolutnego. Kto jak kto, ale specjalista powinien takie rzeczy wiedzieć.
  • Poziom 14  
    rozumiem ze ma być podciśnienie -650mbarów. Jutro niebawem bede miał miernik i zmierzę.
  • Poziom 35  
    Przy zamknietej przepustnicy tj wolne obroty, np na podcisnieniu idacym do reg cis paliwa ma byc -0,5 Bar. Dotyczy to silników rzedowych ( nie V i nie boxer).
  • Poziom 14  
    ojej to 0,35 czy 0,5 ? :) A co jeśli np. mam maleńka dziurkę i będzie to miało wpływ na prace silnika a pomiar będzie powiedzmy w przedziale tolerancji. Fajnie by było wiedzieć poniżej i powyżej jakiej wartości mam się martwić bo gdzieś jest dziura :)
  • Poziom 21  
    Wydaje mi się, że kolega chce sprawdzić szczelność dolotu. Czy nie jest prościej w drugą stronę, tzn nabić ciśnienie w dolot i wtedy szukać nieszczelności?
    Ewentualnie w trakcie pracy i na rozgrzanym silniku popsikać delikatnie samostartem w okolice dolotu. Jeśli praca silnika się zmieni to masz gdzieś nieszczelność.
  • Poziom 14  
    Psikałem już wszędzie gdzie się dało. Osłabł mi hamulec, pedał jest miekki dlatego wiążę gubienie zapłonów i osłabienie hamulca ze słabszym podciśnieniem, czy słusznie ?
  • Moderator Samochody
    Nie słusznie. Mniejsze podciśnienie to twardszy pedał, serwo pomaga Ci go wciskać.
  • Poziom 14  
    A takie buty :) Ale muszę mocniej naciskać by hamować niż tydzien temu przed awarią. Czyli jeśli mi płynu nie ubywa to zostaje tylko przeciek wewnętrzny w pompie hamulcowej ?

    Czy regułą jest że jeśli jest nieszczelność w dolocie i silnik zasysa lewe powietrze to zawsze obroty będą podwyższone ? Potem falowanie obrotów itp.
  • Moderator Samochody
    Nie jest regułą, ten zazwyczaj z lewym powietrzem kuleje i poszarpuje przy lekkim dodaniu gazu ale obroty trzyma.
  • Poziom 35  
    Opisz dokładnie usterke bo zdaje sie problem jest gdzie indziej, a nie w podcisnieniu.
  • Poziom 14  
    Silnik gubi zapłony na biegu jałowym, zarówno na benzynie jak i na LPG (II gen).
    Nowe świece, kable, kopułka i palec , nadal to samo.
    Zimny czy ciepły - tak samo.
    Obroty stoją w miejscu i obrotomierz ani drgnie, nie falują.
    Jest moc, podczas jazdy wszystko ok. Tylko na jałowym gubi zapłony.
    Filtry czyste.
  • Poziom 17  
    Jak już tyle wymieniłeś w układzie zapłonowym to podstaw na próbe nową cewke i lub moduł.
  • Poziom 24  
    Zmierz ciśnienie na cylinrach.
  • Poziom 14  
    ociz napisał:
    Nie jest regułą, ten zazwyczaj z lewym powietrzem kuleje i poszarpuje przy lekkim dodaniu gazu ale obroty trzyma.



    No właśnie. Dlatego chce zmierzyć podciśnienie ale nadal nie wiem jakie być powinno dlatego silnika. Wartości które mi wyżej podaliście trochę się od siebie różnią. Czy mam przyjąć poprostu -650mbar'ów i tyle ? No a tolerancja, zakres, skąd będę wiedział że jest źle?

    Dodano po 4 [minuty]:

    marseluss_2009 napisał:
    Zmierz ciśnienie na cylinrach.


    Bede to robił, oraz sprawdzę zapłon i rozrząd.

    Ważne info:

    Ja miałem wcześniej założoną kopułkę Bosha zamiast Ducliwiera. Zapłon był kiedyś tam regulowany na niewłaściwej kopułce. Teraz gdy kopułka jest już włąściwa wypadają zapłony. Problem z wypadającymi zapłonami pojawiłsię jakby po wymianie kopułki na prawidłowy model. Czy muszę teraz regulować zapłon ?
  • Poziom 24  
    szosiu napisał:
    ociz napisał:
    Nie jest regułą, ten zazwyczaj z lewym powietrzem kuleje i poszarpuje przy lekkim dodaniu gazu ale obroty trzyma.



    No właśnie. Dlatego chce zmierzyć podciśnienie ale nadal nie wiem jakie być powinno dlatego silnika. Wartości które mi wyżej podaliście trochę się od siebie różnią. Czy mam przyjąć poprostu -650mbar'ów i tyle ? No a tolerancja, zakres, skąd będę wiedział że jest źle?

    Dodano po 4 [minuty]:

    marseluss_2009 napisał:
    Zmierz ciśnienie na cylinrach.


    Bede to robił, oraz sprawdzę zapłon i rozrząd.

    Ważne info:

    Ja miałem wcześniej założoną kopułkę Bosha zamiast Ducliwiera. Zapłon był kiedyś tam regulowany na niewłaściwej kopułce. Teraz gdy kopułka jest już włąściwa wypadają zapłony. Problem z wypadającymi zapłonami pojawiłsię jakby po wymianie kopułki na prawidłowy model. Czy muszę teraz regulować zapłon ?


    Warto by było choć by skontrolować ustawienie zapłonu, nie mniej jednak nie bardzo rozumiem stwierdzenie że kopułka była nieprawidłowa a silnik prawidłowo pracował. Wróć do starej jak ok to zostaw i tyle.

    Pozdrawiam
  • Moderator Samochody
    Zobacz na wężyk łączący kolektor ssący z serwem hamulców, takie gumowe kolanko zaraz przy kolektorze
  • Poziom 14  
    carrot napisał:
    Zobacz na wężyk łączący kolektor ssący z serwem hamulców, takie gumowe kolanko zaraz przy kolektorze


    To cudo pękło 3 lata temu, wymieniłem. Generalnie podciśnienie sprawdziłem dość dokładnie, lecz bez jego pomiarów.

    Dziś zasysając mroźne powietrze silnik chodził nieco gorzej, tak jakby rozrząd się przestawił. Na LPG; napięcie sondy na wolnych leży na ubogiej, powyżej 1000obr/min idzie dopiero na bogato a sonda jest leniwa jakaś i wolna. Na Pb sonda jakoś lata. Na obu paliwach silnik chodzi tak samo źle.

    Czy rozrząd może się przestawić od pchania na pycha ? Pytam bo pchałem go wtedy co zmieniałem kopułkę. Od tego momentu silnik stracił kulturę pracy.

    A kopułka Bosha choć nie była od tego modelu aparatu to działała. stała krzywo ale działała :)
  • Poziom 14  
    Panowie

    Zmierzyłem podciśnienie i wynosi ono -0,6 Bara. Vakuometr jest nówka sztuka.
    Czy to jest dobry wynik ?


    Zostało mi do sprawdzenia , rozrząd i ustawienie zapłonu. Ale to jutro. Przy okazji dziś znowu awaria, pedał sprzęgła wpadł w podłogę. Z tego co czytam to będzie chyba ta dzwigienka/wysprzęglik , chyba obkręcił się na frezie za zaślepką na końcu skrzyni. Jak to zdemontować ?
  • Poziom 14  
    oby tylko dźwigienka , jutro chwila prawdy. Dzięki :)
  • Poziom 14  
    Panowie

    Wymieniłem tą łapkę, była pęknięta na frezie. Mam teraz kłopot bo nie mogę cofnąć automatycznej linki, gdy podlewaruję wajchę by założyć zabezpieczenie linki to sprzęgło mi się ślizga ,auto nie może ruszyć z miejsca, pedał bierze wysoko. Gdy wajcha jest ok (przesunięcie o jeden frez), czyli równolegle do podłoża linka jest zbyt krótka by ja założyć. Czy jest jakiś sposób by ta linkę wysunąć jakieś 3cm ? Czy kupić nowa linkę z ręczną regulację, doregulować i olać ten automat ? co robić ?
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    Nic na siłę. Delikatnie, równomiernie się pociąga za linkę i ona sama się składa. Ważne żeby w tym momencie była zapięta na pedał i nie latała tam luźno. Robiłem to dziesiątki razy, nawet gdy inni twierdzili że samoregulator jest uszkodzony i się nie da.
  • Poziom 14  
    temat na jutro - odblokować (wysunąć) linkę :) Zrobię tak jak radzisz. Dzięki. Ale jeszcze dopytam. Tylko operować linką wyciągając ją i wkładając czy tez mam jeszcze coś robić z regulatorem, pancerzem itp. ?