Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Podłączenie starego kina domowego 5.1 do nowego tv + PS3+ bluray

camil3 31 Gru 2015 11:24 2031 22
  • #1 31 Gru 2015 11:24
    camil3
    Poziom 7  

    Witam.
    Takie tematy już sie przewijaly przez ta stronkę ale ja nie znalazłem pomocy w tych postach na mój problem. Otóż posiadam stare kino domowe i chce podłączyć do tych sprzętów co są w temacie. Posiadam kilka przewodow chinch + orginalny kabel ps3( poczatek to jakies gniazdo ps3 a końcówka to 3×chinch. W razie potrzeby moge dokupić co potrzeba.
    Zdjęcia to następująco: wzmacniacz do kina, bluray(nie wiem czy jest możliwość podłączenia do starego kina domowego) a tv zawiera 5×chinch ( czerwony, bialy - mono R i L ; czerwony Pr, niebieskiski Pb i zieolny AV2)

    0 22
  • #2 31 Gru 2015 11:41
    mistrzszymon1
    Poziom 22  

    co to za telewizor i czy ma np hdmi ?

    0
  • #3 31 Gru 2015 11:44
    camil3
    Poziom 7  

    Hmm dodam jeszcze ze ten kabel od ps3 jest jednak zepsuty ponieważ 6 pinow jest pourywanych. Jest w ps3 jeszcze gniazdo digital out optical.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Tv to jeden z takich lepszych tv . Kupowałem 2 tyg temu.
    Ma 4×hdmi + 5×chinch + digital out optical + euro

    0
  • #4 31 Gru 2015 11:51
    mistrzszymon1
    Poziom 22  

    zepnij wszystko do telewizora i telewizor pod wzmacniacz

    Dodano po 1 [minuty]:

    to bedzie najlepsze rozwiazanie

    0
  • #5 31 Gru 2015 11:53
    camil3
    Poziom 7  

    wszystkiego nie jestem w stanie podłaczyc pod tv. za mało ma gniazd np. chinch.

    Dodano po 39 [sekundy]:

    wszystkiego nie jestem w stanie podłaczyc pod tv. za mało ma gniazd np. chinch

    0
  • #6 31 Gru 2015 11:57
    mistrzszymon1
    Poziom 22  

    hdmi kolego najszybciej i na zawsze

    Dodano po 3 [minuty]:

    br hdmi tv
    ps3 hdmi tv
    tv chinch wzmacniacz

    0
  • #7 31 Gru 2015 12:02
    camil3
    Poziom 7  

    i tyle wystarczy ???

    0
  • #8 31 Gru 2015 12:03
    mistrzszymon1
    Poziom 22  

    5.1 bedzie troche problem chyba na chinchach nie wiem co masz za wyjscia w tv

    0
  • #9 31 Gru 2015 12:03
    camil3
    Poziom 7  

    jak bedzie działac odezwe sie i dam łapke :D

    0
  • #10 31 Gru 2015 12:03
    mistrzszymon1
    Poziom 22  

    ale na bank bedzie chodzic
    czasami najprostrze rozwiazania sa najlepsze

    0
  • #11 31 Gru 2015 12:07
    camil3
    Poziom 7  

    a tv zawiera 5×chinch ( czerwony, bialy - mono R i L ; czerwony Pr, niebieskiski Pb i zieolny AV2)

    Dodano po 2 [minuty]:

    ok ide sprawdzic.. a własnie wiesz moze jak sprawdzic przy instalacji elektrycznej w której sa takie kable do muzyki ( takie specjalne z taka nietypowa izolacja) jakie gniazdo jest połaczone z innym ??
    jesli potrzeba moge narysowac i wysłac

    0
  • #12 31 Gru 2015 12:09
    mistrzszymon1
    Poziom 22  

    nie bedzie dzialalo 51 :/ na chinchach

    Dodano po 1 [minuty]:

    camil3 napisał:
    a tv zawiera 5×chinch ( czerwony, bialy - mono R i L ; czerwony Pr, niebieskiski Pb i zieolny AV2)

    Dodano po 2 [minuty]:

    ok ide sprawdzic.. a własnie wiesz moze jak sprawdzic przy instalacji elektrycznej w której sa takie kable do muzyki ( takie specjalne z taka nietypowa izolacja) jakie gniazdo jest połaczone z innym ??
    jesli potrzeba moge narysowac i wysłac


    narysuj zrób zdjęcie bo nie rozumiem troche o co kaman :P

    0
  • #13 31 Gru 2015 12:12
    camil3
    Poziom 7  

    Podłączenie starego kina domowego 5.1 do nowego tv + PS3+ bluray

    Dodano po 59 [sekundy]:

    zakładamy ze sa na róznych scianach po kilka takich gniazd. I ludzkiego pojecia nie mam któr gniazdo łaczy sie z którym .

    Dodano po 2 [minuty]:

    jesli nie kumasz :D to nie wiem jak ci to wytłumaczyc

    0
  • #14 31 Gru 2015 12:14
    mistrzszymon1
    Poziom 22  

    to jest instalacja w domu ?

    Dodano po 34 [sekundy]:

    tego nie kumam :)

    0
  • #15 31 Gru 2015 12:18
    camil3
    Poziom 7  

    tak, instalacja w domu. elektryk który nam to robił , zrobił to pod zestaw 5.1. Czyli srodkowa kolumna podpieta bezposrednio z wzmacniaczem, a dwie przednie kolumny i dwie tylnie sa znacznie oddalone od wzmacniacza. dlatego zastosowano takie gniazda ( czerwony i czarny taki jakby guziczek ) i są one podłaczone ze sb pod sciana aby ich nie było widac . i nie wiem które gniazdo na scianie np. B odpowiada gniazdu na scianie A

    0
  • Pomocny post
    #16 31 Gru 2015 12:21
    mistrzszymon1
    Poziom 22  

    masz w takim wypadku 5 wyjść (prawy tył , Lewy tył , pr przód i lewy przod i sub) i musisz miec gdzies centralke do podłączenia zasilania do tych wyjść innej opcji niema

    0
  • #17 31 Gru 2015 12:26
    camil3
    Poziom 7  

    tak. jest centralka tylko tam na tej centralce nie ma podpisanych gniazd ze np. gniazdo nr1 z centralki odpowiada gnizdu np. lewy tył
    i co w takim przypadku?? jest jakis sposob czy poprostu trzea recznie probowac po kolei sprawdzac

    0
  • Pomocny post
    #18 31 Gru 2015 12:34
    mistrzszymon1
    Poziom 22  

    pozostaje ręczne sprawdzanie który odpowiada któremu

    0
  • #19 31 Gru 2015 12:40
    camil3
    Poziom 7  

    ok . własnie o to mi chodziło :D teraz ide podłaczyc to wszystko. odezwe sie pozniej czy działa. jak narazie dzieki za pomoc

    0
  • #20 01 Sty 2016 13:58
    camil3
    Poziom 7  

    Sytuacja jest nastepujaca. Nie działa tak jak ustaliliśmy. Wydaje mi sie ze poprostu te gniazda chinch w tv sa gniazdami wejścia a nie wyjścia. I mi sie wydaje ze musze kupić kabel mini jack - 2×chinch. Mini jack wpiąć pod gniazdo wyjścia (słuchawkowe) a chinche do wzmacniacza

    0
  • #21 04 Sty 2016 17:49
    mistrzszymon1
    Poziom 22  

    przepraszam ze tak późno ale byłem AFK tym sposobem bedzie ci dzialac na bank ale tylko 2.1

    0
  • #22 09 Sty 2016 16:51
    camil3
    Poziom 7  

    A jest w takim razie sposób aby działało całe kino domowe 5.1

    0
  • Pomocny post
    #23 09 Lut 2016 23:15
    sylweksylwina
    Red. Komputery FAQ

    camil3 napisał:

    Tv to jeden z takich lepszych tv . Kupowałem 2 tyg temu.
    Ma 4×hdmi + 5×chinch + digital out optical + euro

    Kolego to jest forum techniczne. Nie znam telewizora marki "nowy" o modelu "lepszy, kupowany 2 tyg temu"
    Jeżeli ma optical out, to wystarczy podłączyć blu-ray'a i ps3 poprzez HDMI do TV, następnie TV podłączyć przez optyka do amplitunera. W konfiguracji TV należy wybrać w opcjach dźwięku bitstream. Wtedy jeżeli jakieś urządzenie będzie wysyłało dźwięk DD lub DTS po HDMI to sygnał ten powinien się pojawić na wejściu amplitunera. Czyli jeden optyk i 2 x HDMI i po sprawie.

    1