Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

daf xf105,460EEV - Dziwne zachowanie oleju

pudzian_1 31 Gru 2015 13:46 1797 6
  • #1 31 Gru 2015 13:46
    pudzian_1
    Poziom 6  

pacjent XF105eev460 2010r AUTOMAT 730tkm

Przy korku wlewu oleju tego na pokrywie zaworów zaczął pojawiać się olej nie jakies tam opary tylko po dwóch tyg. było już pełne te korytko wokół korka .
    JAZDA-serwisDAF testy komputerem:
    test cyl:jeden 100%reszta po 99.2%
    test ciśnienia oleju na rozruchu bez odpalania silnika komp.pokazał 0.1 (tu nie wiem nie znam się)
    na ciepłym silniku po wyjeciu miarki z bagnetu zaczęło troche chlapac olejem w góre .
    Po odkręceniu korka pokrywy zaworów olejem nie rzuca,cisnienie wychodzące z pod korka czyste bez spalin i przykładając reke to takie same jak w dwóch innych dafach , w tych z bagnetu nic nie wyrzucało .
    Zwiekszył się popyt na olej (dopiero jestem w trakcie ustalania ile dokładnie) ale cos koło 6-10L NA 50tkm 10W40 loow saps
    SERWIS stwierdził do wymiany pokrywa zaworów bo odma świruje , ale z odmy leci jakies tam powietrze a nawet z niewielką iloscia oleju bo pod spodem samochodu jakos czarno i tłusto (że niby rozchlapuje się podczas jazdy pod spodem)

Nie wiem co robić serwis na mnie wrażenia dobrego nie zrobił , wolałbym na darmo pokrywy nie kupować jeśli się okaże że to silnik do remontu zwłaszcza ze koszt takiej pokrywy to 5800zł a to już prawie połowa remontu :)

Dafik zapala ładnie, pracuje równo ,nie kopci nawet rury wydechowej , turbo pracuje na wyświetlaczu do 2 , przewod dolotowy do turbo czyściutki , żadnych błędów , spalanie po PL 80% ładunków to 22-24T =29-33L ,obrotomierz zamyka , nie szarpie choć trochę wydaje mi się mułowaty jakiś taki powolny każdą górke czuje nawet przy 18T (SAM NIE WIEM MÓWIĄ ŻE DAFY TO CIENIASY :)