Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Volkswagen Passat B5 1,6 1998 r LPG przerywa na gazie

Dann96 02 Sty 2016 18:12 3762 54
  • #31
    Dann96
    Poziom 7  
    Reduktor na pewno do wymiany bo już gaziarz mówił dużo wcześniej
    ale to może mieć coś wspólnego z tym że przełącza się na gaz a później na benzynę
  • #32
    sebap
    Poziom 40  
    Tak bo nie daje ciśnienia i auto wraca na PB.
  • #33
    Lomax33
    Poziom 15  
    Jeśli chodzi o to Punto to do wymiany jest ewidentnie przełącznik w samochodzie
    coś w nim padło i dlatego rozłancza gaz
  • #34
    sebap
    Poziom 40  
    Lomax33 napisał:
    Jeśli chodzi o to Punto to do wymiany jest ewidentnie przełącznik w samochodzie
    coś w nim padło i dlatego rozłancza gaz

    Kolego, w układzie ewidentnie nie ma ciśnienia a Ty obwiniasz centralkę? (tak to nazywa się centralka, nie przełącznik). Na jakiej podstawie to wydedukowałeś?
  • #35
    Dann96
    Poziom 7  
    Panowie ja dalej w sprawie Passat B5 z tym przerywaniem na gazie
    teraz to i przerywa na benzynie wymieniłem kable zapłonowe i nic przerywa na benzynie i na gazie wiecie co może być
  • #36
    sebap
    Poziom 40  
    Diagnostykę niech ktoś kumaty zrobi.
  • #37
    zbyszeks
    Poziom 10  
    Proponuję jeszcze sprawdzić świece. Przy benzynie mogły działać OK jednak na gazie może wypadać iskra i dlatego szarpie.
  • #38
    Dann96
    Poziom 7  
    Tylko teraz szarpie na benzynie i na gazie jutro wymieniam świece i sprawdzę rezultaty
  • #39
    Dann96
    Poziom 7  
    Wymieniłem świece teraz na benzynie szarpanie minęło ale na gazie dalej to samo jest na takiej zasadzie że jak chciałbym szybciej się rozpędzić albo jadę pod górkę to mi przerywa jak bym dawał powoli gaz nie od razu cały przy rozpędzeniu to nie przerywa nie wiem co jest grane
  • #40
    marseluss_2009
    Poziom 24  
    Zmniejsz o 0.2 przerwę na elektrodach świec.
  • #41
    Dann96
    Poziom 7  
    kupiłem świece oryginalne do Lpg Boscha dałem 150zł to czemu miał bym kombinować ze świecami jak producent taką przerwę przewidział
  • #42
    sebap
    Poziom 40  
    Świece to świece. Nie ma różnicy czy to PB czy LPG. To wymysł producentów. Tak jak napisał kolega wyżej, dla LPG lepiej jest jak przerwa jest ciut mniejsza. Bosha akurat bym odpuścił bo bardzo podupadli ze swoimi produktami. NGK trzeba było kupić.
  • #43
    DJ ANNUS
    Poziom 31  
    Kolego ja się dziwie K20TT kosztuje 7 zł szuka a ty kupiłeś jakieś dziwadełka.

    Zawsze denso wkręcam do gazowni i jest ok.
  • #44
    Dann96
    Poziom 7  
    Stare miałem z trzema elektrodami teraz kupiłem z jedną przerwa chyba 0,7
  • #45
    marseluss_2009
    Poziom 24  
    DJ ANNUS napisał:
    Kolego ja się dziwie K20TT kosztuje 7 zł szuka a ty kupiłeś jakieś dziwadełka.

    Zawsze denso wkręcam do gazowni i jest ok.


    W mx-6 mam k16tt przerwa o 0,2 mniejsza właśnie ze względu na lpg i śmiga tak już drugi rok.
  • #46
    Dann96
    Poziom 7  
    Jednak panowie cewka do wymiany :D
  • #47
    lukasz506
    Poziom 19  
    Mam pytanie miałeś jeszcze jakieś inne objawy tej cewki czy tylko to szarpanie.
    Bo u mnie zimą i latem jest jak najbardziej ok z pracą silnika i w ogóle wszystko pięknie chodzi odpala bez problemu tylko problem ma jak postoi dzień ale to nie zawsze jak mu się zachce to odpali za pierwszym razem i zauważyłem że kuleje na to odpalenie gdy temperatura waha się w granicach ok 10-15 stopni to odpala jak by na na wszystkie gary nie chodził i tak 2-3 sekundy i zgaśnie drugie odpalenie już bez problemu. Lato upały jest ok duze mrozy czy temp koło zera też jest ok. Problem sie pierwszy raz pojawił gdy pojechałem w sierpniu 2014r w góry chyba mu zaszkodziło powietrze z okolic Ustronia, po powrocie było ok, jesienią czasami się zdarzyło, tak podejrzewam te cewkę ale nie mam skąd podmienić i wymieniać w ciemno, nie ma sensu.
    Auto to passat B5FL 2.0 AZM 116 kucy, przewody NGK mają ok 5 tys przejechane, świece może 15 tyś też NGK BUR6ET trój-elektrodowe

    Dodano po 2 [minuty]:

    teraz np od początku listopada nie miałem tego zdarzenia, tak jak mówię nie zawsze to występuje, kiedys myślałem że może podlewa go gazem przy rozruchu że może membrany puszczają gaz odłączyłem przewód od listwy wtryskowej ale nie pomogło

    Dodano po 4 [minuty]:

    ciepły czy zimny na benzynie i lpg pracuje bez zarzutu, instalacja to ZENIT JZ-2009 REDUKTOR AC-R01 LISTWA WTRYSKOWA LOVATO JP instalka ma przebieg ok 120-130kkm
  • #48
    DJ ANNUS
    Poziom 31  
    Polej cewke wodą jak rzuci palenie na cylinder to do wymiany.
  • #49
    marseluss_2009
    Poziom 24  
    DJ ANNUS napisał:
    Polej cewke wodą jak rzuci palenie na cylinder to do wymiany.


    Nie koniecznie musi mieć przebicie na zewnątrz, gdyby tak było to w każdy wilgotny , deszczowy dzień były by problemy , a o tym autor nic nie wspomina.

    Jak kuleje to trza by zgasić i zobaczyć czy świeczki okopcone.
  • #50
    DJ ANNUS
    Poziom 31  
    Przeważnie bije na zewnątrz albo upala końcówke w środku.
  • #51
    lukasz506
    Poziom 19  
    DJ ANNUS napisał:
    Przeważnie bije na zewnątrz albo upala końcówke w środku.

    Z upaloną końcówką to mialem kiedys problem koledzy w trapezie z silnikiem GSI masakra tam to trzeba zawsze bylo wozić cewkę na zapas.
    Ale byl dostęp do niej a tu w pasku to siedzi franca pod przepustnicą dostęp kiepski ale da sie to wykonać

    Dodano po 8 [minuty]:

    marseluss_2009 napisał:
    a o tym autor nic nie wspomina.

    Tak jak pisałem nie zawsze to występuje i nie musi byc deszczowy wilgotny dzień. Ale ewidentnie w górach jak wynajmowałem domek na stoku a za płotem płynął strumyk to codziennie sie to działo rano przy pierwszym odpaleniu a byla wtedy połowa sierpnia.
    Oglądałem te cewkę przy zmianie kabli WN to nie wyglądała na okopconą, w golfie kiedyś tak mialem, że jak tylko cewka byla okopcona to już gorzej było z uruchomieniem

    Dodano po 14 [minuty]:

    Cewka jest jeszcze oryginalna firmy TEMIC VW AUDI
    Rozglądałem się to NGK BOSCH BERU to trzeba szykować ok 280-300 zł ale juz sama myśl mnie przeraża jak sobie przypomnę przygodę z cewkami w polonezie GSI wiec może używka?
    Ale najpierw diagnoza musi byc postawiona.
    Myślałem kiedyś ze to może czujnik temperatury nam drugi oryginalny z audi A3 1.6 podmieniałem to nic nie pomaga

    Dodano po 4 [minuty]:

    Checkiem tez nie wali odkąd mam auto to mialem raz checka blad P0420 SYSTEM KATALIZATORA WYDAJNOSC PONIZEJ PROGU tak ze błędów ze strony silnika czy wypadania zaplonu brak
  • #52
    damiansloma1
    Poziom 4  
    Witam. Kupilem Passata B5Fl 2004 2.0 benzyna 130km .
    Załozylem do niego Gaz BRC i zaczynja sie dziac cuda niewidy
    Po przełaczeniu na gaz zaczyna szarpac czasami nawet kontrolka silnika miga ... nie wspomne juz o obrotach ktre faluja gdy stoje na swiatlach zdarza sie nawet ze potrafi zgasnac podczas jazdy ... oczywisice dzieje sie to gdy auto jest zimne jak juz sie rozgrzeje to wystzko sie normuje i dziala prawidlowo ( dodam jescze ze bylem u goscia ktory zakladal gaz podlaczyli pod komputer i mowil ze wysztko jest dobrze ... wtf ? ) ?
  • #53
    DJ ANNUS
    Poziom 31  
    damiansloma1 napisał:
    Po przełaczeniu na gaz zaczyna szarpac czasami nawet kontrolka silnika miga


    damiansloma1 napisał:
    mowil ze wysztko jest dobrze


    To go przewieź i niech sam zobaczy.
  • #54
    lukasz506
    Poziom 19  
    Alt nie jest zbyt cudownym silnikiem mocy niewiele więcej, a niewiele lepiej jedzie od mego AZM-a, a problemów z tym silnikiem masa, głowica 20 zaworków. Kolega miał kiedys audi z tym silnikiem z lpg. Musisz wozić cewkę na zapas udając się w dłuższą podróż, sprawdzać wezyki od powietrza do silnika i masa innych rzeczy. No i lubi olej tak jak mój tyle ze moj jest bezproblemowy do lpg. Wiec no cóż ogarnięty gazownik plus wtrysku barracuda poradzą sobie z tym silnikiem

    Dodano po 3 [minuty]:

    Gazownik byl taki, że sie uczyl na Twoim aucie czy wie co robi?

    Dodano po 2 [minuty]:

    Cewki masz wszystkie jednakowe czy kazda z innej parafii? Długo masz to auto?
    Mysle ze skoro gaz Brc to ten gazownik nie umie tego ogarnąć. Brc to dobre instalacje

    Dodano po 4 [minuty]:

    Jedna rada u Ciebie jest termostat drogi i ciężki do wymiany będziesz robił rozrząd to zrób to na zapas bo później ciężko się dostać. Polecam termostat wahlera ja dałem do swego silnika 60 zl za termostat ale lepszej firmy nie znajdziesz.
  • #55
    Dann96
    Poziom 7  
    Kolego Lukasz 506 Objawy cewki były takie że szarpał na gazie a po jakimś czasie działo się też na benzynie i był dużo słabszy.A co do twojego odpalania miałem to samo jak postał i był zimny to nie chciał palić Trzeba było długo kręcić a gdy już go raz odpaliłem i był ciepły to palił bez problemu wymieniłem reduktor i zmieniłem opaski na wężykach idących do reduktora i od reduktora do listwy teraz z odpaleniem nie ma problemu odpala za pierwszym razem

    Dodano po 3 [minuty]:

    Tak cewki nie sprawdzi polewając wodą aby sprawdzić trzeba by ją rozebrać u mnie jak polewałem wodą to nie było widać przebicia dopiero po rozebraniu było widać przebicie