Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

T-mobile - blokowanie VPN (PPTP)

grwt 01 Sty 2016 17:06 4449 13
  • #1 01 Sty 2016 17:06
    grwt
    Poziom 2  

    Witam,
    Mam problem z połączeniem VPN (PPTP) w t-mobile. Wygląda jak blokowanie protokołu przez t-mobile, ale ich infolinia odrzuca reklamację mówiąc, że nie wykryto problemu po stronie sieci - nawet się ze mną nie kontaktując.
    Ale kilka informacji: Mam dwie karty sim w abonamencie w t-mobile. Wkładając jedną z nich wszystko śmiga, wkładając tę drugą do tego samego aparatu myśli, myśli i wygląda na timeout. Połączenie nie może być nawiązane. Po stronie serwera VPN nie ma wtedy śladu próby połączenia.
    Wykluczam konfigurację aparatu, gdyż zmieniam tylko kartę sim - reszta bez zmian.
    Sprawdzałem w Samsungu ACE i w iphone - obie karty zachowują się tak samo - jedna zawsze działa, druga nigdy.
    Ta niedziałająca była już wymieniana na nową - dalej to samo.
    Dodam, że zwykły internet działa normalnie.
    Moje podejrzenia to:
    1. niedziałająca karta jest związana ze starym kontem, które zawsze było prywatne a w przeszłości VPN był dostępny tylko w taryfach firmowych; może gdzieś coś zostało w konfiguracji w t-mobile... tylko jak to odkopać
    ta druga karta była i jest firmowa
    2. niedziałająca karta była kiedyś przedłużana z telefonem iphone - może jest jakaś konfiguracja konta w t-mobile i kopiowana na kartę sim, że jeśli była gdzieś powiązana z iphonem to ma blokować inne połączenia niż tylko zwykły internet; Czytałem, że kiedyś tethering też był niedostępny w iphone jeśli operator tego nie włączył na koncie.

    Czy ktoś ma jakiś pomysł co jeszcze można sprawdzić? Gdzie zdziałać?
    Czy tylko zmiana operatora, żeby oderwać się od konfiguracji konta?

    0 13
  • #2 13 Sty 2016 19:57
    kukuryku12
    Poziom 8  

    Witam!

    Ja właśnie usilnie próbuję przekonać iboa że jest taki problem. Nie wpadłem na to że może dotyczyć karty sim.

    Nie jestem w stanie zestawić zadnego połączenia vpn.

    IPSEC
    PPTP
    OPENVPN

    Ten ostatni wywala się na negocjacji TLS

    13 18:57:33 endor openvpn[4983]: TLS: Initial packet from
    [AF_INET] adres.ip:22223, sid=3a4a2a33 64dfbf4a
    Jan 13 18:58:32 endor openvpn[4983]: TLS Error: TLS key negotiation
    failed to occur within 60 seconds (check your network connectivity)
    Jan 13 18:58:32 endor openvpn[4983]: TLS Error: TLS handshake failed
    Jan 13 18:58:32 endor openvpn[4983]: TCP/UDP: Closing socket

    Testowałem to zarówno na telefonie jak i routerze. Internet działa normalnie.. nie licząc problemów z VPN.
    Z innymi kartami PLUS-LTE oraz orange nie ma takiego problemu.

    0
  • #3 14 Sty 2016 22:13
    grwt
    Poziom 2  

    Witam,

    Jak widać problem istnieje. Ja akurat próbowałem po PPTP. Nie ma siły. Nie puszcza połączenia. Toczę boje z t-mobile juz od półtora roku. I nic. Kilka zgłoszeń i za każdym razem brak kontaktu z ich strony. Po prostu po tygodniu sms, że nie wykryto problemu po stronie sieci.
    Tylko, że sprawdzałem kilka urządzeń i żadne nie działa z moją kartą sim. Po włożeniu innej jest wszystko ok. Kartę sim już wymieniałem - nic nie pomaga, bo to coś przypięte do konta.
    Miałem podejrzenie, że to przez to, że nie mam włączonego LTE w mojej taryfie (podobno konta z LTE mają inny routing, nawet jeśli w danej chwili połączenie jest przez 3G), ale udało się włączyć LTE na moim koncie (uprzejmość gościa w punkcie) i nic to nie dało. Jak nie puszczało tak nie puszcza.
    Za miesiąc kończy mi się umowa i rozglądam się za innym operatorem.
    Przy okazji - podobne problemy są tu: http://eko.one.pl/forum/viewtopic.php?id=3173&login=1..
    Jak zapytałem czy udało się rozwiązać to dostałem odpowiedź, że się poddali..

    Dodano po 33 [minuty]:

    W moich logach mam:
    pppd[7192]: PPTP connecting to server '<tu jest IP>' (<tu jest IP>)...
    pppd[7192]: PPTP connection established.
    kernel[0]: ppp0: is now delegating en0 (type 0x6, family 2, sub-family 3)
    pppd[7192]: Connect: ppp0 <--> socket[34:17]
    pppd[7192]: LCP: timeout sending Config-Requests
    pppd[7192]: Connection terminated.
    pppd[7192]: PPTP disconnecting...
    pppd[7192]: PPTP disconnected
    nesessionmanager[2572]: NESMLegacySession[MSPL:4FFFB301-E2F7-4BC7-9A7F-83F22E8136D8]: status changed to disconnecting
    nesessionmanager[2572]: NESMLegacySession[MSPL:4FFFB301-E2F7-4BC7-9A7F-83F22E8136D8]: status changed to disconnected, last stop reason None

    0
  • #4 17 Sty 2016 00:34
    kukuryku12
    Poziom 8  

    Cześć !

    Byłem dzisiaj w t-mobile (punkt w markecie), specjalnie kupiłem kartę prepaidową żeby przetestować czy z nia będzie działać i wszystko sie potwierdziło.

    - karta prepaidowa działa bez problemu

    pozniej wymieniłem (udało się za darmo) stara karte jeszcze z logo ERA na nową i nadal to samo, czyli TIMEOUT podczas negocjowania TLS.

    Spisałem z nimi kolejny protokół reklamacyjny, napisałem że zrobiliśmy testy co pracownicy potwierdzili.. chociaz nie mieli pojęcia o co wlasciwie chodzi :), spisałem numery kart czas połączeń itd.
    I teraz czekam na ich ruch.

    Jeżeli nie wezmą się za to, za kilka miesięcy kończy mi się umowa i chyba przejde do plusa.

    Pozdrawiam

    0
  • #5 17 Sty 2016 16:51
    grwt
    Poziom 2  

    Witam,
    Poruszyłam ponownie sprawę na FB t-mobile. I znów informacja, że ponownie przyjrzą się sprawie. Podlinkowałem też ten wątek (https://www.facebook.com/tmobilepl/posts/806159889512949?comment_id=806160439512894).
    W rozmowach telefonicznych z głównym salonem t-mobile w Krakowie i na infolinii dostałem informację, że nikt z pracowników się pod takim testem nie podpisze, więc to i tak mały sukces, że Tobie się udało ;)
    Mnie umowa kończy się za 2 miesiące i już też zacząłem się rozglądać, bo to jak walka z wiatrakami..

    Jeśli uda Ci się coś dowiedzieć to będę wdzięczny za informacje.

    Pozdrawiam,

    0
  • #6 27 Cze 2016 20:52
    Kemoth
    Poziom 11  

    Od ostatniego wpisu minęło prawie pół roku więc trochę odgrzewam temat.
    Włączę od miesiąca z t-mobile o umożliwienie połączeń VPN po PPTP.

    Ja mam internet od t-mobile na firmę więc te terminy reklamacyjne są dość długie (30 dni). Mam nadzieję, że 30 czerwca dostane jakąś sensowną odpowiedź. Na razie po 2 tygodniach przysłali pocztą list w którym informują, że dzielnie walczą nad rozwiązaniem problemu. Zobaczymy...

    Czy u Was koledzy coś ruszyło? Zmieniliście operatora? Jeżeli tak to na jakiego?
    Jeżeli nie załatwię tej reklamacji to zrywam umowę z t-mobile.

    0
  • #7 28 Cze 2016 10:34
    m.jastrzebski
    Poziom 36  

    Wprawdzie moje boje z t-mobile nie dotyczyly vpn i miały miejsce 2 lata temu ale widze ze pod wzgledem dbania o klienta nic sie nie zmieniło. Ja im placilem wtedy co miesiac po 250PLN za uslugi a sposob zlewania klienta (a bylem kilkentem od poczatku od ery jeszcze, czyli ponad 10 lat) byl po prostu skandaliczny. Smiali sie w twarz generalnie. Przyklad: zglaszam im problem techniczny oni go oczywiscie nie rozwiazuja. Ale, chcieli cos dopytac o ten problem techniczny to postanowili do mni (wow) zadzwonic. A ze akurat rozmwialem, wiec nie odebralem, to sprawe zamkneli bez jakiegokolwiek mnie informowania, sms czy mail. Nic. Bez zalu sie z nimi pożegnalem.

    0
  • #8 28 Cze 2016 13:27
    Szczota6
    Poziom 16  

    Z nimi to trzeba krotko. 30 dni i problem nie rozwiązany to wypowiadasz umowe w trybie natychmiastowym z winy operatora.
    Oczywiście w piśmie reklamacyjnym powołujesz sie na okres reklamacji 30 dni jak w ich regulaminie pisze.
    Poszukaj też w regulaminie czy jest klauzula na temat blokowania dostepu bądz bezpiecznego.
    Nie możesz pozwolić żeby reklamacje zamkneli. Jak zamkną twierdząc że jest ok to sie odwołuj.

    0
  • #9 15 Lip 2016 11:13
    grwt
    Poziom 2  

    Witam,
    Mnie się w końcu udało, ale trwało to prawie rok. T-mobile nie potrafił rozwiązać problemu i ciągle zamykał reklamację z informacją, że nie stwierdzono problemu po stronie sieci. Jak chciałem, żeby pokazali mi w salonie firmowym, że na mojej karcie SIM nawiążą połączenie po PPTP to mówili, że nie ma takiej możliwości. Walka z wiatrakami.
    Ponieważ kończyła mi się umowa, a PPTP potrzebuję średnio kilka razy w roku (jako alternatywę miałem drugi tel i internet na kartę, tylko nosić drugi telefon dlatego, że operator nie potrafi rozwiązać problemu…), zdecydowałem się przedłużyć umowę, bo dostałem dobrą ofertę w moim punkcie. Miałem cichą nadzieję, że scenariusz będzie podobny, jak podejrzewany co do telefonu mojej żony. I tada! Zaraz po przedłużeniu umowy i włączeniu taryfy JUMP zaczęło działać. Mimo, że wszyscy w T-mobile mówili, że to nie może mieć związku. I mimo, że włączono mi LTE w poprzedniej taryfie. Widać jakiś związek z LTE jest. Podejrzewam, że mimo włączonego LTE, jeśli domyślnie dana taryfa nie udostępnia LTE to zostają jakieś stare ustawienie blokujące PPTP. Jestem klientem już dosyć długo i cały czas twierdzę, że dawno temu taryfy prywatne miały zablokowane VPN. Widać po zmianie taryfy na obsługującą oficjalnie LTE jakieś konfiguracje zostały zmienione i teraz działa. Obojętne czy aktualne połączenie jest po LTE czy 3G. Co więcej sam t-mobile nadal twierdzi, że nie nie zmieniał ;) Widać nie wiedzą, co robi ich system…
    Żeby było śmieszniej to dzień później (!) zadzwonił do nie gość techniczny (pierwszy raz po prawie roku problemów, wcześniej mówiono, że nie ma takiej możliwości) żeby spróbować prześledzić ruch (o co prosiłem przez te miesiące..). Powiedziałem mu, że właśnie zaczęło działać, a on na to, że na pewno nic nie zmieniali - no normalnie magia. Ciekawe, że akurat wtedy zadzwonił, prawda?
    Jak na razie od tego czasu działa - już kilka miesięcy.

    Pozdrawiam,
    Grzesiek

    0
  • #10 06 Mar 2018 12:35
    _Electron
    Poziom 3  

    Cześć.

    Zmagałem się z podobnym problemem. Dobiłem się do technicznych osób w t-mobile. Potwiedzili, że na internecie udostępnionym z telefonu z karta sim do usługi telefonicznej to nie zadziała, bo jest wewnętrzna adresacja (pewnie tam jakiś NAT stoi).

    Żeby poprawnie PPTP zadziałało wymagana jest adresacja zewnętrzna. Żeby taką dostać, należy posiadać kartę SIM typu DATA jedynie do połączenia do internetu (bez rozmów i sms). Taka usługa musi być w planie biznesowym i za włączenie adresacji zewnętrznej płaci się w chwili obecnej 15zł netto.

    Po wykupieniu takiej usługi na dodatkowej karcie DATA podłączyłem się do VPN i wszystko działa. Usługi LTE dla internetu "stacjonarnego" tez mają adresacje zewnętrzną. Plus i Play chyba też, bo tam to działa z automatu i nie wymaga się dodatkowej usługi.

    Sorry za odkopywanie tematu trupa, ale uważam, że te informacje są ważne, bo de facto tłumaczą co się stało i jak rozwiązać problem. Co więcej są one oficjalne od tmobile- prawdą też jest, że w dziale technicznym można dowiedzieć się więcej, bo klasyczne biuro obsługi deklaruje, że nic nie jest blokowane, ale to chyba z ich niewiedzy wynika.

    0
  • #11 31 Mar 2018 00:16
    ma-xi
    Poziom 6  

    Witam,
    przerabiam właśnie ten problem... kończy mi się 2-letnia umowa z 3 miesiące , i nagle zniknął mi internet w telefonie... Składałam reklamację na BOI, sprawdzali - i u nich wszystko ok. ... Przekładałam tę kartę do innego telefonu i też tam nie ma internetu, na innej karcie działa... Przy wyłączeniu telefonu i ponownym uruchomieniu ,w miejscu gdzie zawsze pokazywał się zasięg sieci, na moment pojawia się ikona karty sim.. Rozmowy i sms działają, a netu brak... Przysłali mi konfigurację na APN ale nie ma rezultatu..ja miałam ustawiony VPN, ale nie pamietam ustawień :serwer VPN, domeny DNS... Wydaje mi się, ze jet jakaś blokada...

    0
  • #12 24 Lip 2018 13:55
    _Electron
    Poziom 3  

    Nie napisałeś, jaki to typ VPN - t mobile nie tyle blokuje co daje wewn. IP na telefonie dlatego nie można użyć PPTP. Zresztą to chyba nie odpowiedni wątek, do Twojego problemu, bo Tobie dolega ogólny brak sieci Internet, a nam dolegało brak zewn. IP i w związku z tym nie działanie usług PPTP.

    0
  • #13 24 Lip 2018 15:23
    makosuu
    Specjalista Sieci, Internet

    Przecież będąc klientem VPN obojętnie jaki typ to nie ma znaczenia czy masz publiczny adres, tylko T-Mobile coś blokował. Przestań bzdury pisać, bo jeszcze ktoś w to uwierzy.

    1
  • #14 25 Lip 2018 00:13
    jarek7714
    Poziom 15  

    makosuu napisał:
    Przecież będąc klientem VPN obojętnie jaki typ to nie ma znaczenia czy masz publiczny adres, tylko T-Mobile coś blokował. Przestań bzdury pisać, bo jeszcze ktoś w to uwierzy.
    Dokładnie, samo blokowanie ruchu szyfrowanego nie jest też takie proste (różne wersje tuneli, algorytmy szyfrowania i aplikacje komercyjne), zapewne błąd też był w naiwności klientów i wystawianie serwerów usługi na domyślnych portach.

    0
  Szukaj w 5mln produktów