Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Dniepr - Wymiana regulatora napięcia

01 Sty 2016 18:56 5835 5
  • Poziom 6  
    Dniepr - Wymiana regulatora napięcia


    Witam. W motocyklu Dniepr mam założony regulator napięcia z alternatorem widocznym na schemacie powyzej. Chciał bym wymienić radziecki mechaniczny regulator PP 330 na polski jednak mam kłopot z podłączeniem ponieważ w obu regulatorach występują różne oznaczenia literowe poza tym moja znajomość rosyjskiego jest słaba. Prosze Was o pomoc. Pozdrawiam. Wojtek.
    Dniepr - Wymiana regulatora napięcia

    Dodano po 2 [minuty]:

    Zaciski w regulatorze polskim;
    54
    masa B -
    D+
    WZB DF
  • Relpol przekaźniki
  • Pomocny post
    Poziom 31  
    Jest to alternator 6 diodowy, do pełni szczęścia potrzebujesz przekaźnik kontrolki.
  • Relpol przekaźniki
  • Pomocny post
    Poziom 36  
    B- to masa
    54 to zasilanie po stacyjce
    D+ wyjście na przekaźnik do kontrolki
    WZB DF to wzbudzenie na wirnik
  • Poziom 6  
    A do którego zacisku w polskim regulatorze nają byćpodłączone szczotki z symbolem W na radzieckim ? Wzbudzanie podłączyć do symbolu odwróconego S ?
  • Pomocny post
    Poziom 31  
    Podłączasz w ten sposób:

    WZB DF -> W (rosyjska litera SZ)
    masa B- -> M
    D+ -> B3
    54 - nigdzie nie podłączasz

    Ten regulator RA2/12V PAL jest od Jawy 350 i on nie ma wyjścia na kontrolkę ładowania, potrzebny jest dodatkowy przekaźnik, którego cewka powinna być zasilana z środkowego połączenia trzech uzwojeń alternatora. Takiego styku w Twoim alternatorze nie ma, sterowanie do kontrolki ładowania jest brane z końca jednego uzwojeń i jest oznaczone jako "~". Tego styku nie możesz wykorzystać do podłączenia typowego przekaźnika kontrolki ładowania.

    Dlatego styk "~" z alternatora pozostawiasz niepodłączony i albo godzisz się na brak kontrolki ładowania albo możesz ewentualnie wykorzystać stary regulator tylko do sterowania samą kontrolką ładowania. W tym celu odłączasz od niego przewód od styku W (ten który idzie na szczotki wzbudzenia alternatora). Resztę oryginalnych połączeń łącznie z "~" zostawiasz. Nowy regulator podłączasz dodatkowo zgodnie z opisem, który podałem.

    Nie wiem dokładnie do czego służy styk 54 w regulatorze RA2, na oryginalnym schemacie Jawy 350/ CZ 350 nie jest on nigdzie podłączony. Możliwe, że jest równoznaczny z D+. Zwykle styk 54 oznacza zasilanie po stacyjce.
  • Poziom 6  
    Po wymianie regulatora ładowanie wzorowe. Dzięki za pomoc i polecam to rozwiązanie innym użytkownikom. Poza tym polski regulator można umieścić w obudowie PP330 oczywiście po wcześniejszym wymontowaniu starej zawartości co stworzy pozory orginalności. Pozdrawiam.