Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Sklep ElwronSklep Elwron
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Caddy 1,9 D - Skrzynia puszcza olej, ślizga się sprzęgło

01 Sty 2016 21:07 1734 14
  • Poziom 10  
    witam.

    Na początku napiszę o jaki samochód chodzi. Mianowicie VW Caddy 1,9 D (zwykly diesel) 1999 rok.
    Otóż w czerwcu zeszłego już roku zaczęła dość mocno skrzynia rzęzić. Posypała się jednym słowem mówiąc. Wstawiłem auto do mechanika i on znalazł drugą skrzynię i ją zamontował. Dodatkowo poszło nowe kompletne sprzęgło.
    Na początku grudnia zaczęło się ono ślizgać, najpierw na czwórce, potem piątka i trójka również. Wciskałem gaz a auto wchodziło na obroty i nie jechało. Dodam, że sprzęgło miało wówczas jakieś 55 tys przebiegu (od czerwca do grudnia). Pojechałem do mechanika i rozebrał skrzynie. Okazało się, że sprzęgło było cale w oleju. Czyli wniosek taki, że skrzynia puściła olej. Zostało wymienione sprzęgło oraz założone nowe simmeringi i uszczelniacze. Po tygodniu i mnniej wiecej 2000 km znów objaw ślizgania się sprzęgła pojawił się. Mechanik ponownie zdemontował skrzynie i znów okazało się, że sprzęgło jest w oleju. Dodam, ze nigdzie nie jest peknieta obudowa. Pytanie brzmi - co może być przyczyną puszczania oleju? Chodzi o to, ze niezwykle ciezko jest znalezc skrzynie do 1,9 D (zwykly diesel). Na różnych aukcjach są same SDI lub TDI. W związku z czym należy zreperować tą obecną skrzynię. Ktoś podpowie co może być nie tak??
  • Sklep ElwronSklep Elwron
  • Moderator Samochody
    rooll napisał:
    Chodzi o to, ze niezwykle ciezko jest znalezc skrzynie do 1,9 D (zwykly diesel). Na różnych aukcjach są same SDI lub TDI.
    Kosmiczna bzdura. Nie ma czegoś takiego jak zwykły diesel. Może być albo SDI - czyli wolnossący, albo TDI - czyli turbodoładowany. Czym niby skrzynie od nich się różnią?
    Cytat:
    W związku z czym należy zreperować tą obecną skrzynię. Ktoś podpowie co może być nie tak??
    Uszkodzone łożysko wałka sprzęgłowego, pęknięta obudowa - możliwości może być dużo.
  • Poziom 18  
    Może to wyciek oleju z silnika, z uszczelniacza wału korbowego. Może powierzchnia wałka sprzęgłowego współpracująca z uszczelniaczem jest zużyta. Może trzeba zmienić mechanika?
  • Sklep ElwronSklep Elwron
  • Poziom 10  
    robokop napisał:
    rooll napisał:
    Chodzi o to, ze niezwykle ciezko jest znalezc skrzynie do 1,9 D (zwykly diesel). Na różnych aukcjach są same SDI lub TDI.
    Kosmiczna bzdura. Nie ma czegoś takiego jak zwykły diesel. Może być albo SDI - czyli wolnossący, albo TDI - czyli turbodoładowany. Czym niby skrzynie od nich się różnią?
    .

    http://www.skrzyniebiegow.net/skrzynie_biegow/15/volkswagen/26/caddy/62/1_9_d.html

    Kosmiczna bzdura.....no tak. Dzięki za merytoryczna odpowiedz.

    Oznaczenie skrzyni od 1,9 D jest : CYZ i DGH,
    od 1,9 SDI CYZ, EAZ, FVW, DGH
    od 1,9 TDI EXA, DSF
  • Poziom 10  
    michal19885 napisał:
    Może to wyciek oleju z silnika, z uszczelniacza wału korbowego. Może powierzchnia wałka sprzęgłowego współpracująca z uszczelniaczem jest zużyta. Może trzeba zmienić mechanika?
    Nie, to nie olej z silnika. Ewidentnie olej ze skrzyni.
  • Moderator Samochody
    Maleńki simering w wałku sprzęgłowym. Tylko z niego może się lać prosto na sprzęgło.
    Najlepiej taki zestaw wymienić.
    VW Caddy 1,9 D - Skrzynia puszcza olej, ślizga się sprzęgło
  • Poziom 10  
    ociz napisał:
    Maleńki simering w wałku sprzęgłowym. Tylko z niego może się lać prosto na sprzęgło.
    Najlepiej taki zestaw wymienić.
    VW Caddy 1,9 D - Skrzynia puszcza olej, ślizga się sprzęgło

    Wlasnie ten simmering nie byl wymieniany ale mechanik mowi, ze jest w dobrym stabnie i walek sprzeglowy to bylo najsuchsze miejsce w calej skrzyni.
    Co do tego jaka skrzynia, to przed rozpadnieciem sie byla oryginalna z VW Caddy, teraz mechanik twierdzi, ze bardzo mozliwe iz obecna skrzynia jest z Golfa III 1,9 TD (Turbo Diesel, nie TDI). Takowa sprzynia jest, o oznaczeniu CHD, DFP. Ale ponoc nie da sie odczytac na niej oznaczenia ale flansza jest grubsza niz w oryginale. Natomiast facet, co sie zajmuje skrzyniami na co dzien stwierdzil ze jednak jest to taka jak powinna byc. Wiec mam 2 mechanikow, 2 rozne opinie co do tego jaka to skrzynia. Nawet jesli jest ona od Golfa to jednak ponad 50 tys przelatala zanim puscila olej, a tym razem ledwie 2 tys i znow sie sytuacja powtorzyla.
  • Moderator Samochody
    W każdym razie skrzynia typu 02K. Nie ma znaczenia czy z Golfa 3 czy IV - ten Twój "zwykły diesel" będzie dobrze jeździł z każdą taką skrzynką, od SDI czy mniejszych silników benzynowych - różnią się one przełożeniami. Flansze przegubów są wymienne. Obydwaj mechanicy do pożegnania.
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    Skrzynia to i z Golfa II by pasowała, przełożenia tylko różne. Z silnika mogło by się lać z pod śrub docisku jak wkręcone bez uszczelniacza a ze skrzyni tylko ze środka wałka. Jak puszcza na simeringach na wale korbowym czy na wałku sprzęgłowym to na sprzęgło nie leci. Jeszcze ewentualnie drożność odpowietrznika na skrzyni, plastikowy kapturek, dobrze by było sprawdzić.
  • Poziom 10  
    Dotarlem dzis jeszcze do jednego mechanika zajmujacego sie regenaracja i naprawa skrzyn biegow. Podobnie jak kolega wyzej twierdzi, ze to najprawdopodobniej ten malutki simmering na walku sprzeglowym. Kazal przywiezc skrzynie i powiedzial, ze zapnie ja na jakies urzadzenie (nie wiem jakie) i wtloczy olej pod cisnieniem i zasymuluje prace skrzyni. Wowczas zobaczy z ktorego miejsca sie leje olej. Podal mi koszt takiej uslugi z ewentualna naprawa. I teraz pytanie, czy skorzystac z tej uslugi czy w ciemni wymienic zestaw pokazany przez kolege Ociz?

    Dodam tylko, ze mimo iz auto stare to mechanicznie (poza ta skrzynia) i karoseryjnie jest wszystko OK i szkoda zmieniac na cos nowszego, skoro to sie sprawuje dobrze i zarabia pieniadze. kolejne 2 Caddy tez smigaja bez problemow ( jedno jest 1,9 D, takie o ktorym tutaj mowa (nie jestem wstanie porownac obu skrzyn w tych autach bo ono jest w innej czesci Polski) a drugie 1,9 SDI), to o ktorym tu piszemy do tej pory tez. Wiec chcialbym naprawic gdyz auta wymienie dopiero jak ulegna spaleniu, przejedzie je czolg, potraci pociag lub spanie ze skarpy.
  • Poziom 11  
    Nie sadze ze ty masz zwykłego D na mechnicznej pompie typu Bosch lub Lucas, w tym roczniku juz tego nie dawali , na pewno jest to SDI na MSA15 , a typ skrzyni to 02k , ale mozna tam dac 02a z malymi przerobkami ... tyle ze moc możne byc niewystarczająca . Ja bym wymienił symmering na popychaczu i dla pewności uszczelniacz na wale .
  • Poziom 10  
    Jak widac, zwykly diesel byl produkowany do 2004 roku
    VW Caddy 1.9D (11.1995-01.2004), 64KM, 5 biegów, symbol: CYZ, DGH
  • Poziom 11  
    Dla Ciebie Diesel bez turbo to zwykly diesel ... a zwykly jest na posrednim wtrysku , w ktorym jest zwykla skrzynia z mech. sprzeglem a nie pol hydraulicznym... jak u ciebie , widac ze sie nie znasz tylko dane katalogowe podajesz.

    Moderowany przez ociz:

    Silnik 1Y był montowany w Caddy 9K/U do końca jego produkcji. Tak samo w jego bliźniakach - Inca, Polo, Ibiza. I kto tu się nie zna?

  • Poziom 11  
    Dobra nie bede sie kłocil , niech da zdjecie gory motoru to bedzie jasne - chyba ze mod. juz widzial takie zdj.