Witam
Chciałbym uzyskać trochę informacji na temat świec żarowych stosowanych w tych silnikach tzn. czym różnią się układy szybko grzejne od długo grzejnych i który jest skuteczniejszy. W moim Mercedesie (rok 1977 200D) poprzedni właściciel wymienił świece na szybko grzejne i oprócz tego chyba nic więcej. Dalej są połączone szeregowo i nie ma dołożonego przekaźnika. Do puki nie pojawił się mróz zapalał normalnie przy -5 nie chce odpalić. Czy jeśli wymienię z powrotem na oryginalne z ,,pętelką'' to będzie lepiej zapalał?
Chciałbym uzyskać trochę informacji na temat świec żarowych stosowanych w tych silnikach tzn. czym różnią się układy szybko grzejne od długo grzejnych i który jest skuteczniejszy. W moim Mercedesie (rok 1977 200D) poprzedni właściciel wymienił świece na szybko grzejne i oprócz tego chyba nic więcej. Dalej są połączone szeregowo i nie ma dołożonego przekaźnika. Do puki nie pojawił się mróz zapalał normalnie przy -5 nie chce odpalić. Czy jeśli wymienię z powrotem na oryginalne z ,,pętelką'' to będzie lepiej zapalał?