Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Passat B5 TDI AHU - Brak ogrzewania, cuda z obiegiem wody

polonez15 02 Sty 2016 17:38 1443 16
  • #1 02 Sty 2016 17:38
    polonez15
    Poziom 32  

    Witam. Temat opisuje jako nowy wątek, bo to dość ciekawy przypadek. Passat B5 1.9 TDI AHU, silnik niedawno zmieniony w związku z awarią. Wszystko było ok do czasu pierwszych mrozów. Zaginęło ogrzewanie w kabinie. Pierwsze co, to płukanie nagrzewnicy. Nie pomogło, pełna drożność jest. Czasem słychać było po nocy bulgotanie, więc padło na UPG. Kolejna sprawa, próba odpowietrzenia układu poprzez otworek na wyjściowym przewodzie z nagrzewnicy. I tu zaczęły się jajca:

    Silnik zgaszony, odpalam webasto coby pompa wody wbudowana w piec ruszyła. Przez odpowietrznik nic nie leci. Odkręcam korek zbiorniczka wyrównawczego, płyn zaczyna lecieć. OK. Odpalam silnik, płyn przestaje lecieć. OK. Czekam, nic. Otworek nadal drożny, cisza. I tu uwaga... Zdejmuję całkiem przewód z wyjścia nagrzewnicy i płyn normalnie wylatuje pod ciśnieniem! Gdyby przewód wyjściowy był niedrożny to przez otworek też wywalałoby płyn, a tu nic... Niestety, dziś zmieniłem UPG i objaw nadal ten sam... Uszczelka prawdopodobnie w jednym miejscu lekko była przedmuchana, głowicy na szczelność nie sprawdzałem, ale co z tego, skoro na zgaszonym aucie z pompą webasto też nie ma obiegu... Co może być grane? Pompę wody przez termostat macałem, wirnik nie kręcił się na ośce...

    0 16
  • #2 02 Sty 2016 17:43
    spawacz81.
    Poziom 10  

    Hmm, taki objaw to przeważnie uszczelka, a sprawdzałeś uklad na obecność spalin??

    0
  • #3 02 Sty 2016 17:58
    polonez15
    Poziom 32  

    Nie sprawdzałem, przewody nie puchną. Przeciez wymieniłem uszczelkę, nic nie pomogło...

    0
  • #4 02 Sty 2016 18:04
    spawacz81.
    Poziom 10  

    A czy webasto masz podłączone w szereg z nagrzewnica czy rownolegle? Bo jak szeregowo to omin to webasto i podłącz weze jak w wersji bez niego.

    0
  • #5 02 Sty 2016 18:45
    polonez15
    Poziom 32  

    Webasto od początku tak samo wpięte, szeregowo. Jutro lub w poniedziałek spróbuję, aczkolwiek wątpię, że to ono nawala...

    Edit:

    Webasto wypięte, przywrócony oryginalny obieg. Teraz jest jeszcze gorzej, na wyjściu z nagrzewnicy praktycznie już nic nie leci. Czyli jednak jutro wytargam pompę wody na stół...

    0
  • #6 05 Sty 2016 09:25
    polonez15
    Poziom 32  

    Pompa wody zmieniona, stara była w stanie BDB. Wszystkie przewody drożne. Teraz już niby obieg jest, po zdjęciu przewodu z wyjścia nagrzewnicy sika płyn. Teraz oba przewody nagrzewnicy niemal parzą, a grzani nadal brak. Chyba jednak nagrzewnicę szlag trafił...

    1
  • #7 05 Sty 2016 09:59
    szymon198312
    Poziom 30  

    Spróbuj przepłukać nagrzewnice octem. Często pomaga i nie trzeba jej wymianiac ani wyciągać. Zostaw ocet w nagrzewnicy na parę godzin. W większości przypadków pomaga. Dobrze wyplucz zamin podlaczysz układ, bo lepiej jakby nie było octu w układzie.

    0
  • #8 05 Sty 2016 13:21
    polonez15
    Poziom 32  

    Płukana 2 tygodnie temu kwasem octowym w dużym stężeniu...Nawet podgrzewanym i z obiegiem. Na początku myślałem, że to jej wina, ale odszedłem od tej myśli, ale widocznie cała przyczyna w niej leży... Podejrzewam, że w środku jest drożna ale nie oddaje ciepła.

    0
  • #9 05 Sty 2016 19:59
    Staszek49
    Poziom 34  

    Jeśli nagrzewnica tylko "sika", to chyba niezbyt dobra jej wydajność (przepływ), chociaż jak podajesz oba króćce ciepłe. A co z nadmuchem ciepłego powietrza, działa Ci dmuchawa od min. do max., może klapy nawiewu nie reagują na sterowanie. Czy układ chłodzenia, wraz z nagrzewnicę jest odpowietrzony.

    0
  • #10 05 Sty 2016 20:04
    domex32
    Moderator na urlopie...

    Masz tak klimatronik czy manualną?

    0
  • #11 05 Sty 2016 22:20
    polonez15
    Poziom 32  

    Klapy na samym początku ogarnąłem, sterowanie od strony elektronicznej śmiga jak marzenie. domex32, oczywiście, że climatronic:P auto dziś stało godzinę odpalone, płyn krażył (odpowietrzony układ) i po godziine jak włączyłem nadmuch wiało dość ciepłym, jednak szybko nagrzewnica się ostudziła i kupa. Na obiegu zamkniętym jest ciut lepiej, więc na logikę nagrzewnica nie oddaje w pełni ciepła.

    0
  • #12 05 Sty 2016 22:21
    bula17
    Poziom 21  

    Sprawdź przewód przelewowy do zbiornika czy nie jest zatkany.

    0
  • #13 05 Sty 2016 22:24
    DJ ANNUS
    Poziom 31  

    A w ogóle sprawdzałeś czy pompa wodna robi obieg?

    0
  • Pomocny post
    #14 05 Sty 2016 22:27
    robokop
    Moderator Samochody

    polonez15 napisał:
    na logikę nagrzewnica nie oddaje w pełni ciepła.

    Na logikę, to pewnie drożne jest z 10% lamelek i stąd te objawy. Płucze się to zakładając szlauch 3/4" i puszczając wodę pod ciśnieniem z wodociągu - albo ją rozsadzi w cholerę, albo przetka - wszelkie octy i inne przyprawy możesz sobie darować.

    1
  • Pomocny post
    #15 05 Sty 2016 22:33
    domex32
    Moderator na urlopie...

    @robokop dobre prawi, nagrzewnica stygnie szybko bo przepływu nie ma.

    Ustaw na HI na środkowe kratki, wentylator na minimum i trzymaj 3 tys obrotów, powinno walić gorącym powietrzem, bo zwiększeniu obrotów wentylatora szybko zacznie lecieć zimne.

    0
  • #16 05 Sty 2016 23:07
    polonez15
    Poziom 32  

    Wszystkie przewody drożne, pompa wody nowa, radze się wczytać Panowie. Przed kwasem była woda z sieci a nawet karcher... :) Robokop i domex32, teraz już z Wami w pełni się zgadzam, kiedy wszystkie możliwe inne przyczyny wyeliminowałem :) Póki co temat zamknę, bo robić mi się nie chce w mrozy, a jak naprawię to poproszę o otwarcie i dam znać jak poszło.

    2
  • Pomocny post
    #17 15 Sty 2016 22:38
    polonez15
    Poziom 32  

    Przepraszam Pana Moda za post pod postem:)

    Nagrzewnica wymieniona, rewelacja!!! Także podejrzewam, że wcześniejsze wymiany były niepotrzebne. Pozdrawiam:)

    0