Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Passat B5 TDI AHU - Brak ogrzewania, cuda z obiegiem wody

polonez15 02 Jan 2016 17:38 3147 16
  • #1
    polonez15
    Level 33  
    Witam. Temat opisuje jako nowy wątek, bo to dość ciekawy przypadek. Passat B5 1.9 TDI AHU, silnik niedawno zmieniony w związku z awarią. Wszystko było ok do czasu pierwszych mrozów. Zaginęło ogrzewanie w kabinie. Pierwsze co, to płukanie nagrzewnicy. Nie pomogło, pełna drożność jest. Czasem słychać było po nocy bulgotanie, więc padło na UPG. Kolejna sprawa, próba odpowietrzenia układu poprzez otworek na wyjściowym przewodzie z nagrzewnicy. I tu zaczęły się jajca:

    Silnik zgaszony, odpalam webasto coby pompa wody wbudowana w piec ruszyła. Przez odpowietrznik nic nie leci. Odkręcam korek zbiorniczka wyrównawczego, płyn zaczyna lecieć. OK. Odpalam silnik, płyn przestaje lecieć. OK. Czekam, nic. Otworek nadal drożny, cisza. I tu uwaga... Zdejmuję całkiem przewód z wyjścia nagrzewnicy i płyn normalnie wylatuje pod ciśnieniem! Gdyby przewód wyjściowy był niedrożny to przez otworek też wywalałoby płyn, a tu nic... Niestety, dziś zmieniłem UPG i objaw nadal ten sam... Uszczelka prawdopodobnie w jednym miejscu lekko była przedmuchana, głowicy na szczelność nie sprawdzałem, ale co z tego, skoro na zgaszonym aucie z pompą webasto też nie ma obiegu... Co może być grane? Pompę wody przez termostat macałem, wirnik nie kręcił się na ośce...
  • #2
    spawacz81.
    Level 11  
    Hmm, taki objaw to przeważnie uszczelka, a sprawdzałeś uklad na obecność spalin??
  • #3
    polonez15
    Level 33  
    Nie sprawdzałem, przewody nie puchną. Przeciez wymieniłem uszczelkę, nic nie pomogło...
  • #4
    spawacz81.
    Level 11  
    A czy webasto masz podłączone w szereg z nagrzewnica czy rownolegle? Bo jak szeregowo to omin to webasto i podłącz weze jak w wersji bez niego.
  • #5
    polonez15
    Level 33  
    Webasto od początku tak samo wpięte, szeregowo. Jutro lub w poniedziałek spróbuję, aczkolwiek wątpię, że to ono nawala...

    Edit:

    Webasto wypięte, przywrócony oryginalny obieg. Teraz jest jeszcze gorzej, na wyjściu z nagrzewnicy praktycznie już nic nie leci. Czyli jednak jutro wytargam pompę wody na stół...
  • #6
    polonez15
    Level 33  
    Pompa wody zmieniona, stara była w stanie BDB. Wszystkie przewody drożne. Teraz już niby obieg jest, po zdjęciu przewodu z wyjścia nagrzewnicy sika płyn. Teraz oba przewody nagrzewnicy niemal parzą, a grzani nadal brak. Chyba jednak nagrzewnicę szlag trafił...
  • #7
    szymon198312
    Level 30  
    Spróbuj przepłukać nagrzewnice octem. Często pomaga i nie trzeba jej wymianiac ani wyciągać. Zostaw ocet w nagrzewnicy na parę godzin. W większości przypadków pomaga. Dobrze wyplucz zamin podlaczysz układ, bo lepiej jakby nie było octu w układzie.
  • #8
    polonez15
    Level 33  
    Płukana 2 tygodnie temu kwasem octowym w dużym stężeniu...Nawet podgrzewanym i z obiegiem. Na początku myślałem, że to jej wina, ale odszedłem od tej myśli, ale widocznie cała przyczyna w niej leży... Podejrzewam, że w środku jest drożna ale nie oddaje ciepła.
  • #9
    Staszek49
    Level 35  
    Jeśli nagrzewnica tylko "sika", to chyba niezbyt dobra jej wydajność (przepływ), chociaż jak podajesz oba króćce ciepłe. A co z nadmuchem ciepłego powietrza, działa Ci dmuchawa od min. do max., może klapy nawiewu nie reagują na sterowanie. Czy układ chłodzenia, wraz z nagrzewnicę jest odpowietrzony.
  • #10
    domex32
    Moderator of Cars
    Masz tak klimatronik czy manualną?
  • #11
    polonez15
    Level 33  
    Klapy na samym początku ogarnąłem, sterowanie od strony elektronicznej śmiga jak marzenie. domex32, oczywiście, że climatronic:P auto dziś stało godzinę odpalone, płyn krażył (odpowietrzony układ) i po godziine jak włączyłem nadmuch wiało dość ciepłym, jednak szybko nagrzewnica się ostudziła i kupa. Na obiegu zamkniętym jest ciut lepiej, więc na logikę nagrzewnica nie oddaje w pełni ciepła.
  • #12
    bula17
    Level 22  
    Sprawdź przewód przelewowy do zbiornika czy nie jest zatkany.
  • #13
    DJ ANNUS
    Level 31  
    A w ogóle sprawdzałeś czy pompa wodna robi obieg?
  • Helpful post
    #14
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    polonez15 wrote:
    na logikę nagrzewnica nie oddaje w pełni ciepła.

    Na logikę, to pewnie drożne jest z 10% lamelek i stąd te objawy. Płucze się to zakładając szlauch 3/4" i puszczając wodę pod ciśnieniem z wodociągu - albo ją rozsadzi w cholerę, albo przetka - wszelkie octy i inne przyprawy możesz sobie darować.
  • Helpful post
    #15
    domex32
    Moderator of Cars
    @robokop dobre prawi, nagrzewnica stygnie szybko bo przepływu nie ma.

    Ustaw na HI na środkowe kratki, wentylator na minimum i trzymaj 3 tys obrotów, powinno walić gorącym powietrzem, bo zwiększeniu obrotów wentylatora szybko zacznie lecieć zimne.
  • #16
    polonez15
    Level 33  
    Wszystkie przewody drożne, pompa wody nowa, radze się wczytać Panowie. Przed kwasem była woda z sieci a nawet karcher... :) Robokop i domex32, teraz już z Wami w pełni się zgadzam, kiedy wszystkie możliwe inne przyczyny wyeliminowałem :) Póki co temat zamknę, bo robić mi się nie chce w mrozy, a jak naprawię to poproszę o otwarcie i dam znać jak poszło.
  • Helpful post
    #17
    polonez15
    Level 33  
    Przepraszam Pana Moda za post pod postem:)

    Nagrzewnica wymieniona, rewelacja!!! Także podejrzewam, że wcześniejsze wymiany były niepotrzebne. Pozdrawiam:)