Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Katalog Megger
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

A6 3.0TDI BMK 224k - Nie Odpala z rana na zimnym!

wadekk 02 Sty 2016 18:06 2139 13
  • #1 02 Sty 2016 18:06
    wadekk
    Poziom 9  

    Już przy -5 z rana auto nie odpala , rozrusznik kręci lecz nawet nie załapie na sekunde.

    VCDS -błędów brak , jak długo już kręcę to błędy w kanale 61 informujące o fazach rozładowania aku.

    podłączam kable ( grube) pali od strzała i żwawiej kręci. za dnia już normalnie pali i żwawo kręci. aku wymieniony 2 lata temu varta 110ah 920a. co pada ?:(

    1.Akumulator ?
    2.Rozrusznik ?
    3.Słaba Masa ?

    Generalnie całe problemy z odpalaniem pojawiły się po wymianie wtrysków. wszystkie objawy padnietych wtrysków znikneły. ale odpalanie wydłużyło się delikatnie.

    4.Felerne wtryski ? ( z pewnego źródła nie z allegro)
    5.Za mała dawka paliwa ? na zimny ruzruch. ( stare lały i może silnik palił dobrze z rana a nowe już rozpylaja i moze za mało dlatego nie chce palic).

    Filtr paliwa wymieniony , zawór zwrotny wymieniony.

    Zaskakujące jest to że po podłączeniu drugiego auta po kablach , moje audi odpala od strzała czyli teoretycznie wszystko wskazuje na akumulator ale podobno padniety rozrusznik moze pobierac tyle pradu i tak obciazac akumulator ze jego wymiana byla by bez sensu a poprostu rozrusznik padniety i w momencie podłaczenie drugiego aku "przełamuje tą bariere" i auto odpala
    A6 3.0TDI BMK 224k - Nie Odpala z rana na zimnym! A6 3.0TDI BMK 224k - Nie Odpala z rana na zimnym! A6 3.0TDI BMK 224k - Nie Odpala z rana na zimnym! A6 3.0TDI BMK 224k - Nie Odpala z rana na zimnym!

    0 13
  • Katalog Megger
  • #2 02 Sty 2016 18:46
    Piasek80
    Poziom 28  

    wadekk napisał:
    aku wymieniony 2 lata temu varta 110ah 920a

    na Vartę to praktycznie koniec. Zostaw tak jak jest, wyjmij rano i zanieś gdzieś do serwisu/sklepu z aku gdzie podepną go pod miernik obciążeniowy i sprawdzą ile jest warta bo może już ledwie 50% parametrów oferuje. To masz winowajcę.
    Ważne aby go zanieść, zawieźć bez odpalania, wzbudzania itp... czyli w takim stanie w jakim byś zaczął kręcić rozrusznikiem.

    0
  • #3 02 Sty 2016 19:10
    spawacz81.
    Poziom 10  

    A zawor bezpieczeństwa sie nie zacina i paliwo mu "ucieka" ??? Tam sie takie akcje trafiaja, jeszcze temp . z 20 bloku na poziomie -40st mnie zastanawia...

    0
  • Katalog Megger
  • #4 02 Sty 2016 19:28
    wadekk
    Poziom 9  

    Ale najlepsze jest to ze jak mu zapodam po kablach prąd to pali od strzała i kręci konkretniej wiec chyba to jakiś problem jest z energetyka moze dostał nowych wtrysków które rozpylaja jak należy to potrzebuje konkretnego kopnięcia a nie tak jak wcześniej ze zalewając cylindry palił dziś zrobiłem test , nie odpalił dałem kable odpali pochodził minutę zgasiłem go i chciałem odpalić to znów nie chciał wiec znów dałem kable i znowu bez gadki strzał i odpalił chyba ten aku rzeczywiście już dętka gdzieś słyszałem ze te warty jeden sezon trzyma

    0
  • #5 02 Sty 2016 19:32
    Piasek80
    Poziom 28  

    Często jak nie ma prawidłowego napięcia w ogóle nie otwiera zaworów w układzie.
    Jak pisałem - sprawdź aku testerem obciążeniowym (ale takim przynajmniej 400A) albo podmień na nowy

    0
  • #6 02 Sty 2016 19:38
    wadekk
    Poziom 9  

    Był sprawdzony ale po długiej jeździe i stwierdzono ze jest ok moze rano nie trzyma wartości

    0
  • #7 02 Sty 2016 20:06
    Piasek80
    Poziom 28  

    wadekk napisał:
    Był sprawdzony ale po długiej jeździe

    żadne sprawdzenie. Rano go sprawdź jak jest dodatkowo "obdojony" przez pobór spoczynkowy pojazdu.

    0
  • #8 03 Sty 2016 14:49
    wadekk
    Poziom 9  

    Dziś to samo kręci dość ładnie ale nie odpala rano. Podpinam kable do zwykłego benzyniaka 64ah i pali od strzała , i kręci żwawiej zastanawiam sie od czego zacząć czy od aku czy od rozrusznika a moze masa słaba gdzieś na klemach ale to by wogole słabo palił a tak to w dzień normalnie pali bez problemu nawet po kilku godzinnym postoju tez ładnie pali tylko po tej nocy nie chce

    0
  • #9 03 Sty 2016 15:16
    bula17
    Poziom 21  

    Jakie obroty silnik ma podczas kręcenia na vcds ?? Śmierdzi padniętym akumulatorem.

    0
  • #10 03 Sty 2016 19:43
    spawacz81.
    Poziom 10  

    Ostatnio Q7 robiłem , co prawda nie temat palenia, ale klapy wirowe a konkretnie połamały sie trybiki w servomotorach. Właśnie aku nie bylo zbył mocne, Bosch S6 miał 8 miech. i napięcie w granicy 11.8-12V po nocy ale palil odrazu mimo to aku i tak w ten sam dzien daliśmy nowy bo juz sterowniki łapały błąd zasilania. A to A6 nie jest przypadniem z lat 2004-5? Gdzie występowały te padlinkowate wtryski? Bo moze byc taka akcja ze aku masz faktycznie lichy i ma za wolne obroty przy kreceniu zęby uzupełnić stratę ciśnienia przez wadliwy/e wtrysk lub ten nieszczęsny zawor bezpieczeństwa nie trzyma.

    0
  • #11 03 Sty 2016 23:34
    wadekk
    Poziom 9  

    Właśnie też coś mi smierdzi z tymi wtryskami tylko one były wymieniane włąsnie nie dawno. Pamietam powód dla którego wymieniłem akumulator na tą varte , inne były objawy , cięzko kręcił ale odpalał. uważam że dużo słabiej kręcił a mimo to odpalał. Tym razem na tym aku kręci o wiele lepiej co prawda nie jak szalony ale dziwi mnie że nie chce odpalać przy takim kręceniu powinien ten 3.0tdi odpalać , Pamietam 2 lata temu na starym aku na ostatnim tchu odpalał a tu kręci o niebo lepiej a nie pali. Cała sytuacja z tym dłuższym kręceniem zaczełą się po wymianie wtrysków. miałem już wszystkie objawy kwalifikujące się do ich wymiany.

    -Przybywanie oleju
    -Dymienie na postoju
    -spore minusy w kanałach 13/14 72-77.
    -zacinanie się przy odpaleniu

    Wymieniłem i wszystkie objawy jak ręką odjoł. korekty z 13/14 0.05/0.00 a z 72-77 też bliskie zeru. więc generalnie problem rozwiązany ale pojawił się włąsnie nowy to dłuższe kręcenie na cielym silniku około 1-2sekund a na zimnym około 3sekund. i może tu pies pogrzebany jest.

    Reasumując winowajcą może być.

    1.Akumulator (gdy włącze zapłon to kontrolki nie świecą się tak super mocno a i dzwięk odblokowania automatycznego kierownicy jest taki lichy i słaby jakby na resztkach sił to zrobił)

    2.Rozrusznik ( za słąbo kręci na zimnym na tym aku , gdy podłącze kable kręci żwawiej , elektryk mówił ze walnięty może pobierać 2x prądu z tąd problem z odpaleniem na 1 aku. ale już po godzinnej jeżdzie kręci już ok i auto pali bez problemu nawet po kilku h postoju)

    3.Coś nie tak z dawką paliwa. lub z samymi wtryskami (jakieś uszkodzenie mechaniczne?) za słabo lub za mało rozpylaja paliwa na odpalenie zimnego, ale dlaczego gdy podłącze aku pali od strzała to by wogóle nie palił gdyby coś było nie tak z paliwem.


    Reasumując auto po nocy kręci (moim zdaniem na tyle aby mogło odpalić , w zeszłę zimy tak kręcił i odpalał) ale nie odpala. gdy podłącze kable , kręci szybciej i odpala od dotyku , może nie ma odpowiedniego ciśnienia poprzez słąbe kręcenie i dlatego nie pali , moze silnik na tyle zuzyty albo pompa ze potrzebuje szybszego kręcenia ? ale raczej ja tu widze problem we wtryskach bo caly problem pojawil sie bezposrednio po ich wymianie

    ps. spalanie spadlo po ich wymianie.

    Dodano po 47 [minuty]:

    PS.

    Cytat z tego tematu na forum a8.

    http://allegro.pl/bosch-s5-015-110ah-920a-p-wymiana-gratis-i5875503213.html

    "Winny okazał się rozrusznik, dopóki z rozrusznika nie idzie odpowiednia prędkość obrotowa na wał to nie jest podawane paliwo, więc jak rozrusznik jest słaby, to może kręcić ile chce, a silnik nie dostanie paliwa... "

    0
  • #12 04 Sty 2016 11:09
    spawacz81.
    Poziom 10  

    Dawka odpada , masz niecałe 6 , 5-7mg jest idealnie , te motory maja zazwyczaj 5.4-6.6 . Silnik 3.0 tdi to nie jest 1.9 DCi od R... ze sie rozpada po 250kkm , pierwsze zejscia owszem miały problem z wtryskami i rozrządem, ale w 2006 poprawili to. Jak obstawiam wtryski lub reg. bezp. Daj jeszcze logi 13/14 i 23/24 na jałowym+ciepły.

    0
  • #13 04 Sty 2016 12:44
    wadekk
    Poziom 9  

    Wtryski byly wymieniane akumulator sprwadzony wszystko ok , podstawiony nowy to samo , na 1 aku nie odpala , podjezdzam astra 1.6 i podpinam kable i pali. obstawiamy rozrusznik

    0
  • #14 06 Sty 2016 12:16
    wadekk
    Poziom 9  

    rozrusznik poszedl do regeneracji zobaczymy czy to on byl winowajaca

    0