Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Texa Poland
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wymiana olejów w sprężarkach chłodniczych copeland XK0,4L

02 Sty 2016 18:14 1308 5
  • Poziom 6  
    Witam, chciałem się dowiedzieć:
    1. Czy w sprężarce chłodniczej można zastosować inny olej niż olej transformatorowy. Chodzi mi o taką sprężarkę jak z lodówki tylko 3- fazową.
    2. Czy poprzez chłodnicę oleju da się odzyskać czysty olej bez wody w separatorze oleju

    Dodaje zdjęcia mojego kompresora i chłodnicy oleju.

    Mam jeszcze pochłaniacz wilgoci z chłodni czy można go jakoś zastosować żeby uzyskać czysty olej bez wody w odolejaczu ?

    Kompresor jest jeszcze nieskończony.
  • Texa Poland
  • Poziom 13  
    Witam,

    Ten pochłaniacz wilgoci możesz wyrzucić bo jest już zużyty,
    ta sprężarka ma pracować jako powietrzna?
  • Texa Poland
  • Poziom 6  
    tak jako powietrze i chcę zastosować olej samochodowy albo motocyklowy taki co pracuję pod wyższą temperaturą ale czy taka sprężarka jedna i druga może działaś na takim oleju czy po prostu mogą się zatrzeć , i czy da się uzyskać czysty olej bez wody w tym separatorze bo chciałem ten olej mieć na wlanie z odolejacza do sprężarki czy jest taka możliwość ?
  • Poziom 17  
    Olej możesz zastosować syntetyczny silnikowy np.5W30 lub olej do sprężarek klimatyzacji .
    Co do odzyskania oleju to taniej będzie go uzupełniać a najlepiej pozbyć się
    sprężarki od chłodni bo nie ma pierścieni zgarniających i będzie pobierał olej i nic na to nie poradzisz pozostaje uzupełniać i spuszczać z separatora ta mala śrubka z boku .
    Można z powodzeniem zastosować kompresor HS 11 traktora lub HS 31 od Jelcza od są dosyć tanie i jest tego na aukcjach albo na złomowiskach .
    I jeszcze jedno jak wspawujesz przewody do zbiornika to otwór max 12 mm
    więszy to ryzykorozerwania na spawie , zbiorniki od bojlerow absolutnie się do tego nie nadają lepiej kupić jakiś zbiornik z rozkompletowanej sprężarki bo ryzyko jest ogromne i zniszczenia też .
    Można w prosty sposób przeprowadzić test wytrzymalości zbiornika zalać go wodą
    zamontować manometr i wtłaczać wodę np.pompką ze starego lewarka
    hydraulicznego lub małą pompką olejową i jeśli nie rozszelni się przy 30-35 bar to
    powinien wytrzymać pracę przy 8bar bo więcej to lepiej nie dawać jak zbiornik
    jest bez atestu no i bezwzględna konieczność to zawór bezpieczeństwa bez niego
    to nie wolno użytkować bo zdrowie i życie jest bezcenne .
    Jeśli się zrobi to zgodnie z zasadami i wymogami bezpieczeństwa to satysfakcja murowana .
    Zrobiłem taki kompresor i jestem zadowolony po przerzuceniu wielu kompresorów jednak użyłem fabrycznego zależałomi na wydajności 280 l/min koszt około 500 zł i zbiornika 80 litrów pozyskanego z samochodu ciężarowego o ciśnieniu roboczym 12 bar i mam pwność że przy 10 bar wytrzyma.
  • Poziom 6  
    witam a powiedz mi czy mogę zastosować ten filtr dodatkowo żeby wyłapywał wodę i olej zamiast tej rurki miedzianej co idzie do zaworu zwrotnego oczywiście jak był by nowy , i czy olej mogę też zastosować motocyklowy. do tej sprężarka Copland podeślę ci foto tabliczki znamieniowej .Nie opłaca się robić na sprężarce z traktora miałem taki kompresor chuk straszny a ledwo to pompowało ten Copeland ma silnik 3,5wk 2900obr/min wydajność jego to 235l/min za sam taki silnik trzeba dać koło 300 - 400 złotych elektryczny żeby miał takie obroty jak ten . A butle mam 2 po gazie jedna 70l a druga 40 l piszę na nich że wytrzymują max 70-80 bara a druga sprężarka to xkl ale ona jest mała i tylko na chwilę ją założyłem , do dwóch barów pompuję te dwie sprężarki puste butle całościowo to ma 110 litrów 57 sekund trochę długo ale myślę że jak założę drugą taką sprężarkę taką żeby miała wydajność 20m3/h to powinno to dość śmigać szybko
  • Poziom 17  
    Filtr z chłodni szybko się zużyje (zapełni) bo w chłodni pracuje w obiegu zamkniętym jeśli koniecznie zależy ci na filtrze od wilgoci i oleju to zastosuj osuszacz od ciężarówki Wymiana olejów w sprężarkach chłodniczych copeland XK0,4L

    Tylko koszty bo w ciężarówce wytrzymuje około 1 roku tylko trzeba by zapewnć regenerację podczas postoju kompresora (chwilowy przedmuch powietrza w odwrotną stronę przez filtr)
    więc jeszcze raz wszystko przemawia za zastosowaniem dedykowanego do tego typu urządaeń
    i wiem co piszę bo zrobiłem kilka kompresorów i po kalkulacji zastosowałem fabryczną sprężarkę
    dwucylindrową bez tych wszystkich dziwnych gadżetów które podnoszą koszty niewspółmierne do
    uzyskanego efektu i wyglądu do smoka wawelskiego hi .
    Wymiana olejów w sprężarkach chłodniczych copeland XK0,4L
    Taka moja rada a zrobisz jak zechcesz bo to twój projekt .
    Ja zrobiłem tak : Wymiana olejów w sprężarkach chłodniczych copeland XK0,4L Wymiana olejów w sprężarkach chłodniczych copeland XK0,4L Wymiana olejów w sprężarkach chłodniczych copeland XK0,4L
    Dodatkowo zastosowałem odwadniacz pozyskany z małej ciężarówki stosowany do separacji wody z paliwa zależało mi na powietrzu do przecinarki plazmowej .