Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Re: Renault 1,5 dci silnik zblokowany

02 Sty 2016 23:24 2541 21
  • Poziom 6  
    Witam. Proszę o poradę i ukierunkowanie. Podczas jazdy silnik osłabł i zgasł. Przy próbie odpalenia spaliło bezpiecznik przy klemie + (400A). Sprawdzony rozrusznik, wymienione szczotki (rzeczywiście były słabe), na krótko, po za autem rozrusznik chodzi dobrze, w samochodzie dalej paliło bezpiecznik. Okazuje się, ze nie można całkowicie obrócić silnikiem. Pasek rozrządu w porządku, zdrowy, dobrze napięty, od wymiany rozrządu zrobione 23 000 km. Jeśli przyjąć koło zębate na wale silnika za tarczę zegara to klin porusza się (czyli cały wał) między godziną 7 i 11, dalej nie można zakręcić ani w jedna ani w drugą. Koło wałka rozrządu na mój gust chodzi dobrze, klin nie ścięty. Zgłupiałem, szukać przyczyny w głowicy czy na dole (panewka mogła w ten sposób zblokować?) Silnik 1,5 dci, 105 KM, przebieg około 120 000 km.
  • Poziom 32  
    Sprawdzić synchronizację rozrządu, jeśli jest ok. to zdjąć miskę.
  • Poziom 6  
    Za światły nie jestem ale nie mogę ustawić do synchronizacji wału w odpowiedniej pozycji czyli klinem do góry, bo zatrzymuje sie na godź 11 i koniec. Czy wystarczy tylko założyć pasek tak aby oznaczenia na nim pokrywały się z oznaczeniami na kołach rozrządu? Na którym cylindrze najczęściej obraca panewki licząc od rozrządu?
  • Poziom 32  
    Jaborys77 napisał:
    Za światły nie jestem ale nie mogę ustawić do synchronizacji wału w odpowiedniej pozycji czyli klinem do góry, bo zatrzymuje sie na godź 11 i koniec.

    Zdejmij pasek i zobacz czy da się wtedy ustawić synchronizację, i czy da sie zrobić pełen obrót wału.
  • Poziom 31  
    Mogło się popuścić koło pasowe ,małe koło może niemieć klina.Przy rozrządzie nie było robione?
  • Poziom 6  
    Silnik był wymieniany rok temu. Zrobiłem na nim 23 000 km. Podczas wymiany silnika był robiony też rozrząd (tak uzgadniałem z mechanikiem) aczkolwiek na naklejce serwisowej nie ma zaznaczenia przy pasku rozrządu.... Kółko na wale jest na klinie, nie idzie obrócić pełnego obrotu wałem. Chyba zacznę od zdjęcia pokrywy zaworów. Dam znać kolego co i jak, ale jak Ci coś przyjdzie jeszcze do głowy to podziel się przemyśleniami. Zastanawiam się czy może to być objaw przekręconej panewki. Będę sprawdzał od góry, ale to dopiero jutro.
  • Poziom 43  
    Jaborys77 napisał:
    Koło wałka rozrządu na mój gust chodzi dobrze, klin nie ścięty

    Na pewno? Zdemontowałeś je? Nawet po ścięciu klina, koło będzie się obracać razem z wałkiem.

    Jaborys77 napisał:
    Kółko na wale jest na klinie

    Odkręcałeś je albo jesteś tego pewny, że silnik był z auta po lifcie?

    Jeżeli zatrzymanie się silnika, nie było poprzedzone głośnym stukiem (kolizja rozrządu), to w pierwszej kolejności zaopatrzył bym się w blokady i najpierw próbował bym:
    Alfred_92 napisał:
    Sprawdzić synchronizację rozrządu


    Pozdrawiam.
  • Poziom 31  
    Alfred_92 napisał:
    Jaborys77 napisał:
    Za światły nie jestem ale nie mogę ustawić do synchronizacji wału w odpowiedniej pozycji czyli klinem do góry, bo zatrzymuje sie na godź 11 i koniec.

    Zdejmij pasek i zobacz czy da się wtedy ustawić synchronizację, i czy da sie zrobić pełen obrót wału.

    No w ten sposób to pełnego obrotu nie zrobi nawet jak sprawny. Jak kręci wałem ręcznie to nie paliły bezpieczników, więc panewa co najwyżej obróciła, ale nie zablokowała.
    Jak spróbować zrobić? Tłoki na równo po środku, wałek na znaki, wtedy ustawić wał na blokadę, założyć pasek i sprawdzić co dalej.
  • Poziom 13  
    Witam. W tych silnikach przy prawidlowo napietym pasku rozrzadu, potrafi on przeskoczyc nie uszkadzajac zebow na pasku. Napisales ze silnik nagle oslabl i sie zatrzymal. Kolega : toku74 dobrze zauwazyl ze nawet gdyby obrocila sie panewka to ( moglbys obrocic walem) ew. nie ruszylbys walem, (zdarza sie ze panewke moze obrocic i peknie korbowod) to zas dotyczy droznosci ukladu smarowania i ilosci przelatanych kilometrow i ile stal gdzies nie uzywany zanim mechanik zamontowal go w Twoim aucie, wymieniajac przy tym rozrzad, jak sam napisales zrobiles 23.000 od wymiany rozrzadu. Zaleca sie stosowac tylko oryginaly.
  • Poziom 19  
    Zdejmij pokrywę zaworów dojedź do tej 11ej. i wciskaj zawory po kolei. Jak coś się przestawiło to któregoś zaworu nie wciśniesz . Jak wszystkie dadzą się wciskać to być może któryś grzybek zaworu urwało i wbił się w tłok? Chociaż od 11 do 7 to nawet pół obrotu nie ma?
  • Poziom 13  
    Na 100 % jest przestawiony, a i tak musi rozebrac ponownie rozrzad, nawet gdy obroci walkiem rozrzadu (po uprzednim poprawnym ustawieniu rozrzadu) nalezy sprawdzic cisnienie na cylindrach, gdyz o ile nie rozwalilo glowicy (zaworow tp.) to moglo pokrzywic zawory i....nie ma odpowiedniego sprezania :)
  • Poziom 19  
    Też tak myślę że przestawiło się raczej. Jak próbował zapalać rozrusznikiem aż spaliło bezpiecznik to musiało coś pieprznąć, chyba że był blisko miejsca zablokowania i nie zdążył się rozpędzić wał i wcale nie uderzył? Jak będzie miał szczęście ...... to wiadomo..
  • Poziom 6  
    Panowie...zdjęłem wałek rozrządu, zdemontowałem kółko i ...ścięty klin na kole, delikatny ten klinik. Po zdjęciu szklanek zawory "niby" wciskają się dobrze, poza jednym, jednak nie jestem w stanie ocenić prawidłowości pozostałych - za mało doświadczenia. Wał korbowy dalej nie obraca się w pełni. Muszę zdemontować głowicę. Dam znać jak wyglądają zawory od dołu.
  • Poziom 31  
    Ścięty jest tylko następstwem nie przyczyną ,no chyba że koło było niedokręcone.Blokuje skrzywiony zawór .
  • Moderator Samochody
    robi1214 napisał:
    Ścięty jest tylko następstwem nie przyczyną ,

    Ten "klinik" ma tylko ustalać pozycję koła, jego pewne zamocowanie uzyskuje się śrubą centralną. Która lubi się poluzować czasem....
    Cytat:

    no chyba że koło było niedokręcone.
    Gdyby było niedokręcone, to nie zrobiłby 23kkm. Nie zmieniona śruba przy wymianie rozrządu, ew. coś z osprzętu napędzanego paskiem tłukło, powodując jej poluzowanie. Tak czy inaczej, głowica do kompleksowej naprawy.
  • Poziom 6  
    Nakrętka mocująca koło rozrządu była dowalona konkretnie, przez rurkę musiałem odkręcać. Generalnie po dzisiejszym dniu poddaje się. wlazłem pod spód obejrzeć dojście do odkręcenia wydechu od turbiny. Okazało się, że w misce olejowej jest wybita dziurka wielkości karpiej łuski, znalazłem nawet wyłupany kawałek między półosią a ramą. Dziura jest na pierwszym cylindrze od sprzęgła, wysoko pod śrubami, stan oleju nawet nie uległ zmianie...ale silnik na złom. Ku..wa, co 1,5 roku silnik zmieniam. Idzie się załamać.
  • Poziom 43  
    Współczuję, ale głowa do góry.
    Z tym silnikiem, postępowanie na skróty nie ma sensu. Tu musi być praktycznie wszystko zrobione i dokręcone książkowo a nawet lepiej.

    Życzę trafienia na silnik w dobrym stanie i dużego na nim przebiegu.

    Wybadaj jeszcze, czy mechanik ten rozrząd faktycznie zmienił.

    Pozdrawiam.
  • Poziom 6  
    Teraz dopiero poskładałem fakty. Na krótko przed awarią poszedł mi pasek alternatora, postrzępił się. Musiało jakieś frędzle nawinąć na wałek i one spowodowały przeskoczenie paska rozrządu. Po rozbiórce zauważyłem jakieś resztki frędzli za kółkiem zębatym rozrządu, zastanawiało mnie skąd bo pasek od rozrządu wyglądał na nietknięty, nie zakumałem że to resztki po pasku alternatora. Być może od uderzenia w zawór pęk korbowód? ...i on zrobił dziurę w misce...tak przypuszczam. Teraz zresztą to już nie ma znaczenia.
  • Poziom 36  
    Jaborys77 napisał:
    Teraz dopiero poskładałem fakty. Na krótko przed awarią poszedł mi pasek alternatora, postrzępił się. Musiało jakieś frędzle nawinąć na wałek i one spowodowały przeskoczenie paska rozrządu. Po rozbiórce zauważyłem jakieś resztki frędzli za kółkiem zębatym rozrządu, zastanawiało mnie skąd bo pasek od rozrządu wyglądał na nietknięty, nie zakumałem że to resztki po pasku alternatora. Być może od uderzenia w zawór pęk korbowód? ...i on zrobił dziurę w misce...tak przypuszczam. Teraz zresztą to już nie ma znaczenia.
    Nie pierwszy to i nie ostatni przypadek w dCi.
  • Poziom 13  
    Jaborys77 napisał:
    Nakrętka mocująca koło rozrządu była dowalona konkretnie, przez rurkę musiałem odkręcać. Generalnie po dzisiejszym dniu poddaje się. wlazłem pod spód obejrzeć dojście do odkręcenia wydechu od turbiny. Okazało się, że w misce olejowej jest wybita dziurka wielkości karpiej łuski, znalazłem nawet wyłupany kawałek między półosią a ramą. Dziura jest na pierwszym cylindrze od sprzęgła, wysoko pod śrubami, stan oleju nawet nie uległ zmianie...ale silnik na złom. Ku..wa, co 1,5 roku silnik zmieniam. Idzie się załamać.

    Nie tak od razu zalamac, do aut francuskich nie wystarczy byle kowal, czytales co Ci napisalem w poscie co moze zrobic panewka i do czego w nastepstwie doprowadzic ( oczywiscie nie kazdego modelu auta to dotyczy). Jest to normalne co sie stalo u Ciebie. Pracuje tu i widze co sie dzieje z autami i jakie maja dolegliwosci oraz jak oni dbaja o te samochody. Patron ciagle cos zlomuje , mlode rocznikiem naprawiamy itd. Co mnie kiedys smieszylo a dzis nie dziwi to ze przed zamontowaniem silnika tej marki powinien Twoj mechanik zrobic plukanie silnika, czyli udroznic kanaly smarowania (siadaja panewki podobnie jak w Espace4 to zalezy od jednostki napedowej) Nie warto oszczedzac kasy na niektore naprawy innych sie nie naprawia ze wzgledu na koszty naprawy. Poszukaj drugiego silnika i zmontuj z dwoch jeden jesli potrafisz, lub to co pozostalo z Twojego opiernicz na czesci, spokojnie czesc kasy Ci sie zwroci. Czlowiek cale zycie sie uczy :cry: W niektorych modelach reno na kole pasowym i rozrządu na wale korbowym nie ma klina :D Glowa do gory. Pozdrawiam
    Z uwagi ze strony moderatora na ( popraw pisownie! Ortografia i interpunkcja) uprzejmie informuje iz nie posiadam polskich znakow za co przepraszam
  • Poziom 43  
    No tak, pasek akcesoriów, powinno się wymieniać razem z napędem rozrządu.
    Śrubę koła wałka rozrządu też.
    Niby jest to tania w eksploatacji jednostka napędowa. Ale tylko pozornie. Nie wybacza błędów i tanich serwisów. :(
    Też już się o tym przekonałem, więc kupuję wszystko najwyższej jakości i wszystko staram się robić jak najdokładniej. Mam nadzieję, że pozwoli mi to na jej długą bezawaryjną eksploatację.

    Pozdrawiam.
  • Poziom 19  
    W tych silnikach zaworek pompy olejowej potrafi się zablokować(zatrzymać w pozycji otwarty) Czujnik ciś. oleju nie jest połączony bezpośrednio z kontrolką . Jak się tak stanie brak ciśnienia powinien od razu zapalić kontrolkę ale tak nie jest. Jak zasymuluję u siebie w megane2 brak ciś. oleju, zapalam jadę 15/20 min. i dopiero zapala się STOP i kontr. oleju. To jest śmiech na sali. Warto zawsze sprawdzić ten zaworek pompy oleju czy się nie przyciął jak "jesteśmy w misce olejowej"