Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
OptexOptex
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

BMW E46 - Za niskie napięcie akumulatora przy włączonym i wyłączonym silniku

03 Sty 2016 00:00 4644 13
  • Poziom 2  
    Witam wszystkich.

    Posiadam E46 z dziwną przypadłością która pojawia się od jakiegoś czasu na mrozie.
    Przejdę do rzeczy, zaczęło się od tego że któregoś dnia na mrozie nagle przepaliły mi się na raz dwie żarówki od świateł mijania, poprzedziło to zapalenie się kontrolek od dsc, hamulców oraz abs. Wymieniłem żarówki i na jakiś czas problem ustał aż to następnych mrozów.
    Ostatnio niestety notorycznie zapalają mi się w/w kontrolki i kilka dni temu znów spaliły mi się światła.

    Po podpięciu pod komputer okazało się ze to przez za duże napięcie, poczytałem trochę i pomyślałem że to akumulator.

    Sprawdziłem multimetrem napięcie przed naładowaniem i było lekko ponad 12V

    Naładowałem go do pełna, sprawdziłem było 12,5V

    Odpaliłem samochód , sprawdziłem, napięcie 10,8V, pomyślałem ze alternator do wymiany lub regulator napięcia.

    Poczekałem ~10min z włączonym silnikiem i nagle zaczęły zapalać się wcześniej wymienione kontrolki i samochód zaczął delikatnie inaczej chodzić, po sprawdzeniu multimetrem 9,5V (!), w testach zegarów w samochodzie napięcie to samo. Doczytałem ze te kontroli o reakcja obronna samochodu na za niskie napięcie.

    Po zgaszeniu samochodu napięcie ponad 11V

    Dodam że po ponownym sprawdzeniu po jakimś czasie napięcia na wyłączonym silniku napięcie było lekko ponad 12V a po otwarciu drzwi i zapaleniu się oświetlenia spadło do 11,8V a po włączeniu zapłonu 11,4V.

    Sam już nie wiem o co chodzi, czy to alternator, regulator, napięcia czy możne coś innego... i co mogę jeszcze zrobić żeby sprawdzić i dojść co to? Zawsze takie rzeczy dzieją sie jak jest zimno.


    Może ktoś coś podpowiedzieć co to może być? Z góry dziękuje za odp.
  • OptexOptex
  • Poziom 43  
    Alternator ci padł.
  • OptexOptex
  • Poziom 2  
    andrzej20001 napisał:
    Alternator ci padł.


    Jeśli by padł to czy nie powinna się świecić kontrolka od ładowania? Gdzies czytałem ze to może być wina przewodów masowych.

    Przewody sprawdzone na tyle ile mogłem niestety nie mogę się dostać do alternatora gdzie prawdopodobnie idzie gruby przewód od masy.

    Z reszta gdyby to był alternator to chyba niezależnie od temperatury nie działał by jak powinien?
  • Poziom 16  
    A na moje to masz bite auto i nie łaczy ci klema pirotechniczna
  • Poziom 31  
    Sprawa prosta uszkodzony alternator, podczas pracy po kilku minutach jest gorący , a jak nie łąduje jest zimny.
    I pomiary to potwierdzają , jakby klema była uszkodzona to byś nie odpalił.
  • Poziom 43  
    Pomiar bezpośrednio na alternatorze powie nam dużo.
  • Poziom 43  
    Kontrolka od ładowania pokazuje tylko wzbudzenie alternatora a nie czy ładuje akumulator. Pomierzyłeś napięcie na alternator że to będziesz wiedział czy on czy przewody.
  • Moderator Samochody
    pawel1992k napisał:
    nie mogę się dostać do alternatora gdzie prawdopodobnie idzie gruby przewód od masy.


    To nie masa, to plus zasilający, pod żadnym pozorem nie dotykaj tego przewodu do masy auta bo możesz się zaświecić.
  • Poziom 2  
    Mam teraz inne pytanie, chciałem sprawdzić sprawę z masą, przed pomiarem sprawdziłem napięcie, równe 12V. Przekręciłem kluczyk, samochód ledwo zakręcił, jakimś cudem światła sie lekko zapaliły mimo ze nie były włączone i niestety nie odpalił, na zapłonie napięcie ponad 9V. Wygląda a to że akumulator padł. I tu pytanie, czy on był winowajca całego zamieszania czy uszkodził się przez coś innego. Wie ktoś może czy jeśli był by kiepski akumulator to czy na właczonym silniku mimo wszystko napięcie powinno być ~14V czy jest możliwość że możne mieć mniejsze?
  • Poziom 39  
    Jeżeli sprawdzisz akumulator testerem ( elektryk samochodowy lub punkt wymiany akumulatorów z reguły usługa darmowa ) to będziesz miał odpowiedź na wiele zadanych pytań.
  • Poziom 2  
    niestety z tym akumulatorem daleko nie zajadę. miałem jutro rano jechać do elektryka ale chyba pierwsze co podmienię aku i sprawdzę co będzie. ale czy jest możliwość ze przy złym akumulatorze napięcie było około 9V zakładając ze wszystko z alternatorem itp jest ok?
  • Moderator Samochody
    pawel1992k napisał:
    ale czy jest możliwość ze przy złym akumulatorze napięcie było około 9V zakładając ze wszystko z alternatorem itp jest ok?


    Nie ma takiej możliwości.