Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jak uruchomić głośniki radiowęzłowe unitra tonsil a14

03 Sty 2016 12:05 1512 2
  • Poziom 1  
    Witam,
    W trakcie robienia porządków natrafiłem na zestaw 4 głośników radiowęzłowych Unitra tonsil A14, dodam że głośniki są w stanie fabrycznym, jedynie czas mógł im zaszkodzić.
    Jestem zupełnie zielony jeśli chodzi o sprzęt audio. Moje pytanie brzmi następująco:
    Czego (o jakich parametrach) potrzebuję by je uruchomić i czy byłyby optymalnym źródłem dźwięku w pokoju (siłownia)?
    Muszę przekalkulować jakie wydatki wiążą się z uaktywnieniem tego zestawu.
    Z góry dziękuję za pomoc i przepraszam jeśli pomyliłem działy
    Jak uruchomić głośniki radiowęzłowe unitra tonsil a14
    [3.12.2020, webinar] Zagadnienia pomiarowe w nowoczesnej inżynierii materiałowej. Zarejestruj się
  • Pomocny post
    Poziom 39  
    Przede wszystkim potrzebujesz specjalnego wzmacniacza radiowęzłowego z wyjściem 30V. Obecnie produkowane systemy radiowęzłowe mają wyjścia 100V, zatem o taki wzmacniacz będzie dość trudno.
    Można pokusić się o wykorzystanie zwykłego wzmacniacza, ale głośniki trzeba by było podłączyć przez specjalny transformator radiowęzłowy.

Jeśli chodzi o dźwięk, to zapomnij o HiFi i stereo/kwadro. Nie do tego celu są przystosowane te głośniki. Jeśli ma to być zwykły dźwięk towarzyszący jakości nieco niższej niż radiowa to owszem. Jeśli zaś lubisz "dudniący bas" i "syczące spółgłoski" to nie tędy droga.

Ostatecznie można by pokusić się o wyeliminowanie z głośników wewnętrznego transformatora i użycie ich jako zwykłych głośników 1,5W/4Ω (gdyż taki przetwornik posiadają).
  • Poziom 43  
    WSK_moto napisał:
    czy byłyby optymalnym źródłem dźwięku w pokoju (siłownia)?