Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Re: Podłączenie słuchawek do wzmacniacza przez złącze jack 1/4cala

Smagi23 03 Sty 2016 12:26 603 8
  • #1 03 Sty 2016 12:26
    Smagi23
    Poziom 3  

Witam
    Serdecznie przepraszam jeśli napiszę coś źle ale jestem zielony w tych sprawach.
    Posiadam wzmacniacz z mikserem audio marki Peavey XR8300
    Chcę podłączyć do niego dodatkowe słuchawki przez przejściówkę z 1/4 cala na 3.5mm.
    Sęk w tym iż zastanawiam się czy owych słuchawek nie stracę. Wzmacniacz ma sporą moc a słuchawki jakie obecnie posiadam to kiepskie komputerowe philipsy o parametrach 32ohm / 500mW/ 98dB/ 4 cm przetwornik
    Czy takie połączenie będzie miało sens? Czy to gwarantowane spalenie słuchawek?

• #2 03 Sty 2016 12:34
    yogi009
    Poziom 41  

Popatrz chociażby na schemat jakiejkolwiek końcówki mocy (aplitunera) z dawnych czasów (np. Diora, Kasprzak, Radmor), masz tam gotowe fragmenty układu ograniczającego sygnał podawany na słuchawki.

• #4 03 Sty 2016 13:39
    axdam99
    Poziom 14  

Spróbuj pod wyjście monitor o ile nie masz już zajętego.

• #6 03 Sty 2016 14:56
    JaroPC
    Poziom 15  

Tu wystarczą 4 rezystory, wtyczka i gniazdo. Żadnej magii.

• #7 03 Sty 2016 15:33
    axdam99
    Poziom 14  

JaroPC napisał:
    Tu wystarczą 4 rezystory, wtyczka i gniazdo. Żadnej magii.

Tylko że jak ma podłączone na wyjściu kolumny to reguluje ich wysterowanie. Jeżeli po między końcówką mocy a kolumnami podłączy słuchawki to będzie jednocześnie regulował poziom wysterowania kolumn i słuchawek. Przy cichym graniu kolumn będzie miał cichy sygnał w słuchawkach.

• #8 03 Sty 2016 16:04
    JaroPC
    Poziom 15  

To też da się obejść. Trzeba czekać aż autor wypowie się co z wyjściem Monitor bo może byłoby prościej je ewentualnie rozdzielić.

• #9 07 Sty 2016 12:12