Witam wszystkich, nazywam się Łukasz i jest to mój pierwszy post. Postanowiłem się podzielić wiedzą, której sam nie tak dawno potrzebowałem... Sprawa dotyczy dość "popularnej" usterki w seicento 1.1Mpi. Na początek kilka słów o "pacjencie", jest to seicento 1,1mpi rok 2003, przebieg 75000, gazu nie widział
. A więc tak jak w temacie, problem pojawił się już w momencie kupna wozidła... handlarz skwitował krótko, "długo stał" i dlatego ciężko pali, co oczywiście jest bajerą na resorach ponieważ ma zapalić od razu bez względu na czas postoju czy temperaturę! Jednak żeśmy się zdecydowali na fiacika ze względu na stan. Ale po kolei... wszystkie fora przeszukane wzdłuż i wszerz, wszędzie tylko świece, kable, czujniki, pochłaniacz par paliwa itp. No i się zaczelo... świece i kable na pierwszy ogień (i tak już była pora na nie) nadal bez efektu! W następnej kolejności czujnik temperatury chłodziwa, tu już było lepiej, ale nadal problem występował sporadycznie później coraz częściej... czujniki położenia wału i wałka rozrządu podmienione (proszę pamiętać o autoadaptacji czujnika położenia wału) nadal nic, czujniki elektrycznie sprawne. Diagnoza kompem nic nie wykazała przy świecącej się lampce "check", problem nadal występował... Jako że autem jeździ żona trzeba było działać aby oszczędzić jej nerwów. Moje obserwacje problemu naprowadziły mnie na jedną sprawę, przy odrobinie gazu zapalał za każdym razem czy ciepły czy zimny, jednak w 3/4 przypadków zaraz zgasł po puszczeniu nogi z gazu. Myślę silnik krokowy i to był strzał w 10! Zdjołem obudowę filtra powietrza i przytkałem kanał obejściowy, silnik pracował (przepustnica jest zawsze minimalnie otwarta), następnym krokiem było przytkanie kanału przepustnicy i w tym momencie silnik zgasł. Czyszczenie nic nie pomogło, diagnoza komputerem nie potwierdziła uszkodzenia, wszystkie parametry w normie, po prostu silniczek był uszkodzony mechanicznie i czasami silnik zapalił normalnie, a jak się zawiesił były problemy. Jako że nowa przepustnica kosztowała ponad 400zł na allegroszu a sama wymiana silnika krokowego dość kłopotliwa (jest wciśnięty w gniazdo) zdecydowałem się na kupno używanej za 120zł z gwarancją. Po wymianie pali za każdym razem bez względu na temperaturę czy czas postoju a nawet ilości paliwa w zbiorniku jak co niektórzy sugerowali. Przy okazji polecam świece Denso do tego silnika o symbolu K16TT jest to nowa generacja świec i naprawdę bardzo dobra! Mam nadzieję że mój post komuś się przyda, lepiej posprawdzać prostymi sposobami jak opisałem niż bezmyślnie wymieniać. Pozdrawiam wszystkich 

