Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Rower z silnikiem Honda GX35

Wojtalll 03 Sty 2016 15:57 17469 30
  • #1 03 Sty 2016 15:57
    Wojtalll
    Poziom 12  

    Rower z silnikiem Honda GX35
    Witam
    Chciałbym zaprezentować pojazd który zbudowałem dzięki informacjom zdobytym na forum w temacie dotyczącym roweru z silnikiem spalinowym. Jest to tradycyjna damka z lat 90-tych, do której zastosowałem napęd pochodzący od kosy spalinowej (silnik Honda GX35). Mocowanie silnika jest mojej konstrukcji, odpowiednio dobrane przełożenie pozwala na ruszanie z miejsca i rozpędzenie się do prawie 60 km/h (przy wadze kierowcy 80kg). Jazda odbywa się tak samo jak skuterem, zwiększanie obrotów silnika powoduje płynne ruszenie z miejsca (sprzęgło odśrodkowe). Sterowanie silnikiem jest na kierownicy, po lewej stronie manetka do zwiększania obrotów, a po prawej przycisk do gaszenia.

    Potrafisz napisać podobny artykuł? Wyślij do mnie a otrzymasz pendrive 32GB.
  • #2 03 Sty 2016 17:15
    Euzebiusz23091998
    Poziom 15  

    Skuter ma jeszcze wariator (stałe obroty silnika ale przyzśpieszamy). Nie jeździ się niewygodnie ze względu na mocowanie silnika z jednej strony i tym cała waga ciągnie nas w bok?

  • #3 03 Sty 2016 17:21
    12pawel
    Poziom 33  

    Daj więcej zdjęć. Jak to zesprzęgliłeś? Jakie jest przełożenie między silnikiem a rowerem?

  • #4 03 Sty 2016 17:40
    Wojtalll
    Poziom 12  

    Co do mocowania silnika z jednej strony to nic nie ciągnie w bok, jadąc z wyłączonym silnikiem jego masa jest praktycznie nie wyczuwalna. Silnik zamocowałem na wyciętym kawałku blachy o grubości 5mm, do niej przykręcona jest przekładnia od hulajnogi spalinowej która redukuje obroty w stosunku 5:1 a do przekładni silnik.
    Rower z silnikiem Honda GX35

  • #5 06 Sty 2016 16:41
    kamsiluss
    Poziom 9  

    Ciekawe ile metrów wynosi droga hamowania przy pełnej prędkości? Nagraj jakiś filmik.
    PS. Uważaj teraz na fotoradary.

  • #6 10 Sty 2016 13:40
    Wojtalll
    Poziom 12  

    Pokazuję dokładniejsze zdjęcie mocowania silnika, osadzony jest na osi piasty nad nią wkręcona jest śruba w miejsce mocowania wspornika błotnika takie rozwiązanie pozwala na regulację naciągu łańcucha. Jak już wspominałem przełożenie przekładni jest w stosunku 5:1, zębatka zdawcza ma 14z a odbiorcza 54z wszystko spięte jest łańcuchem o oznaczeniu T8F. Co do długości hamowania to nie sprawdzałem ale hamulce muszą być idealne a rozpędzanie się do max. prędkości to tylko na długiej prostej.
    Rower z silnikiem Honda GX35

  • #7 27 Mar 2016 22:32
    samolot48
    Poziom 9  

    Witam, czy możesz powiedzieć dokładnie co to za przekładnia i gdzie można ją kupić?

  • #12 01 Kwi 2016 21:04
    adria5n
    Poziom 14  

    Ile taki silnik kosztuje lub gdzie można dorwać taki?

  • #13 02 Kwi 2016 10:06
    rooter75
    Poziom 17  

    Mam pytanie o sprzęgło, ono jest w tej przekładni 5:1 czy w w silniku od kosy?

  • #14 02 Kwi 2016 22:42
    Wojtalll
    Poziom 12  

    Silnik można kupić na Allegro koszt ok. 1500zł.
    Sprzęgło odśrodkowe zamocowane jest na silniku (zaznaczone na foto) a dzwonek sprzęgła jest w przekładni.

    Rower z silnikiem Honda GX35

  • #15 03 Kwi 2016 18:11
    adria5n
    Poziom 14  

    O kurna droga zabawka za 1500. Masz skuter albo jakiś fajny motorower. Ale konstrukcja świetna do dałbym bym hamulce tarczowe jedynie.

    Dodano po 5 [godziny] 15 [minuty]:

    Zębatka do koła jest na śrubach do czego przekręciłes?

  • #17 03 Kwi 2016 20:15
    adria5n
    Poziom 14  

    Tak tylko że autor ma 4t a ty masz 2t i autor nie musi robić mieszanki pali mniej niż 2t

  • #18 03 Kwi 2016 23:23
    Wojtalll
    Poziom 12  

    adria5n napisał:
    Zębatka do koła jest na śrubach do czego przekręciłes?

    Zębatka zamocowana jest na wolnbiegu który zaś nakręcony jest na piastę dwustronnie nagwintowaną. Zastosowanie wolnobiegu pozwala na korzystanie z uroków roweru bez konieczności napędzania całego napędu od przekładni.

  • #19 03 Kwi 2016 23:58
    adria5n
    Poziom 14  

    Gdzie można nabyć taka piastę lub gotowe koło ? Albo jak mam szukam w google?

  • #20 04 Kwi 2016 20:26
    Wojtalll
    Poziom 12  

    Gotowego koła to raczej nie kupisz musisz sobie zapleść taką piastę.
    Szukaj: Piasta tylna pod tarczę PLANET

  • #21 08 Paź 2016 18:23
    Wojtalll
    Poziom 12  

    Projekt ma się dobrze i jest stosowany przeze mnie w kolejnych jednośladach tym razem zamocowałem silnik do aluminiowej ramy roweru X-TRACT

    Rower z silnikiem Honda GX35

  • #22 08 Paź 2016 20:55
    kotuniunia
    Poziom 29  

    Tu masz kolegów:
    http://motoredbikes.com/threads/new-member-w-...gx35-staton-chain-drive-on-nuvinci-hub.27532/
    i tu:
    http://motoredbikes.com/threads/my-first-fd-bike-honda-gx35-on-my-29er.46775/
    Tych rozwiązań jest wiele ,ale jak tu się pojawisz takim "rowerem" na drodze. Wyobraż sobie że przejedziesz przez miasto te 60km/h i wpadniesz na pieszego na pasach i skosisz go taką kosą rowerową, to z ilu paragrafów dołożą ci za pielęgnowanie drogi jak jeszcze nie masz prawka na skuterek"kosę". Tym cudem to fajnie jest tylko po bezdrożach lub drogach nie publicznych. Fajne rozwiązanie ,a szkoda bo nie można go używać na drogach publicznych, niekiedy przydało by się pogonić rower,za pomocą nóg to się tak nie da. Tu jeszcze ciekawszy:
    https://heliobikes.com/motorized-bicycles-and-parts/motorized-bikes/helio-robin-gx35-bicycle/

  • #23 12 Paź 2016 20:35
    bimberboy32
    Poziom 17  

    Witam
    Projekt pomysłowy dobre osiągi, bo co to jest takie spalanie przy możliwości takiej prędkości :) Kolego kotuniunia a pod jaki paragraf to się załapie jazda takim pojazdem ?
    Pozdrawiam:)

  • #24 12 Paź 2016 21:10
    Yamato_cojp
    Poziom 6  

    Kolego bimberboy32 art. 96. § 1 pkt. 4, art. 95, opcjonalnie art. 97 kodeksu wykroczeń :)

  • #25 11 Paź 2017 13:13
    Wojtalll
    Poziom 12  

    W związku z dużą ilością pytań czy mój rower może być napędzany innym silnikiem niż Honda GX35 postanowiłem zakupić chiński silnik 2T dedykowany do kos spalinowych i przetestować takie zestawienie.
    Jest to jakaś tam alternatywa ponieważ koszt takiego silnika to ok. 200zł, rower jedzie nawet wydaje się troszkę szybciej niż na GX35 ale ma jedną dość uciążliwą wadę - ten chiński silnik jest bardzo głośny.
    Rower z silnikiem Honda GX35

  • #26 06 Kwi 2018 16:32
    stas256
    Poziom 19  

    Ile waży ta "dostawka" silnikowa? Obręcz i szprychy jakieś specjalnie wzmacniane? Koło nie wykrzywia się? Ile km już przejechałeś tym rowerem? Jakie masz odczucia i co byś zmienił?

  • #27 06 Kwi 2018 17:29
    Wojtalll
    Poziom 12  

    stas256 napisał:
    Jakie masz odczucia i co byś zmienił?


    Odczucia-mega pozytywne! (zdziwienia mijanych rowerzystów bezcenne)
    Sam silnik Honda GX35 waży 3,3kg + mocowanie z przekładnią jakieś 1,5kg koło w całości standardowe-nic się z nim nie dzieje. Robię średnio ponad 2tyś kilometrów na sezon, gdzieś czytałem że oryginalny silnik Hondy GX35 podpięty do roweru powinien wytrzymać ponad 40tyś kilometrów.

  • #28 06 Kwi 2018 17:37
    Zbigniew 400
    Poziom 35  

    Poruszasz się pojazdem nie dopuszczonym do ruchu po drodze publicznej. Jeżeli spowodujesz wypadek to ponosisz odpowidzialnośc finansową osobiście ( naprawa, renta ). Jeżeli jesteś niewinny to i tak nie zostaniesz odszkodowania z OC sprawcy.

  • #30 14 Maj 2018 13:04
    TurboNerd
    Poziom 6  

    Pytanie z ciekawości, odnośnie wersji z silnikiem 2T: przekładnia 5:1 jest wystarczająca? Mam tego typu silnik ze starej kosy, dla zabawy chciałbym zbudować coś takiego, ale ze wstępnych "badań" wyszło mi że dla roweru z kołami 26" musiałbym mieć przekładnię rzędu 25:1, między wałkiem silnika a kołem.