Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Katalog Megger
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

YATO -8311 - Tester akumulatorów

pkpintercity 03 Sty 2016 19:42 1602 21
  • #1 03 Sty 2016 19:42
    pkpintercity
    Poziom 13  

    Witam wszystkich , zaczęła się zima więc zaczynają mi się problemy z akumulatorem w sensie że auto postoi jeden dzień i już ma problem zakręcić, więc postanowiłem sobie kupić tester YATO-8311. Wszystko robię wg. instrukcji . Więc przystępuję do testu najpierw podłączam urządzenie tak zwane na luzie czyli tylko zaciski pokazuje 12,1 V oraz zapala się lampka ze jest OK. Teraz przechodzę do testu obciążenia czyli jak bardzo wyeksploatowany jest akumulator. Więc naciskam przycisk i nagrzewa się drut opory i napięcie na wyświetlaczu spada do 10,4 i zapala żółta lampka i teraz cyt. instrukcje
    "Jeżeli świeci żółta lampka z napisem WEAK ale wartość napięcia jest stała oznacza że akumulator nie dysponuje pełną wydajnością i należy sprawdzić elektrolit. "
    Ale u mnie napięcie spada więc jak to mam rozumieć ??? elektrolitu nie zmierze bo jest bezobsługowy tzw. nie ma korków. poniżej dodaje linka do instrukcji obsługi
    Dziękuję za pomoc. Aha informacje dodatkowe : akumulator VARTA 55Ah , ma już ponad 3 lata .
    Usunąłem niedziałający link.
    Mod.[CameR]

    0 21
  • Katalog Megger
  • #2 03 Sty 2016 19:51
    Ireneo
    Poziom 40  

    Masz to rozumieć że aku do wymiany.

    0
  • Katalog Megger
  • #3 03 Sty 2016 19:55
    12pawel
    Poziom 33  

    Takie urządzenia obciążają akumulator prądem ok 80-100A. Jak przy takim prądzie tak nisko siada napięcie to jak kolega wyżej zauważył rozglądaj się za nowym akumulatorem.

    0
  • #4 03 Sty 2016 20:03
    pkpintercity
    Poziom 13  

    No to dzięki wielkie koledzy jeszcze , teraz wywaliłem akumulator na balkon niech go trochę zmrozi zobaczymy co wtedy pokaże urządzenie. Czyli inaczej mówiąc ile może mi spać napięcie przy teście obciążenia .Ale i tak dzielnie walczył w lato chyba z 5 razy padł prawie do zera bo jak robiłem remont auta to np. zapomniałem świateł zgasić albo grało radio a w bagażniku był wzmacniacz i o dziwo udawało się go naładować , może jeszcze z ciekawości można by go naładować ale napięcie 12,2 więc ok. raczej robienie dziur pod wlewy elektrolitu nie mają sensu .

    0
  • #5 03 Sty 2016 20:08
    12pawel
    Poziom 33  

    pkpintercity napisał:
    eraz wywaliłem akumulator na balkon niech go troche zmrozi zobaczymy co wtedy pokaże urządzenie

    Jak teraz wyszło to lepiej go podładuj prostownikiem, a nie na balkon.
    Po naładowaniu wykonaj test jeszcze raz.
    Jaka pojemność jest tego akumulatora?

    Dodano po 1 [minuty]:

    pkpintercity napisał:
    napięcie 12,2 więc ok.

    To jest kiepsko a nie ok trzeba ładować.

    0
  • #6 03 Sty 2016 20:11
    pkpintercity
    Poziom 13  

    Pojemnośc 55Ah , jureo naładuje

    0
  • #7 03 Sty 2016 20:14
    12pawel
    Poziom 33  

    Podczas testu moim zdaniem napięcie nie powinno napewno spaść poniżej 11V, ale na to reguły nie ma.

    0
  • #8 03 Sty 2016 20:18
    pkpintercity
    Poziom 13  

    Hmmm , troche szperam po necie teraz to ile powinien mień mieć akumulator taki wyjęty z auta jedni piszą ze od 12,2-12,7 drudzy ze min 12 a jeszcze inni ze min 13volt to jak to już jest w końcu

    0
  • #9 03 Sty 2016 20:19
    12pawel
    Poziom 33  

    W pełni naładowany ma 12,6-12,7V

    0
  • #10 03 Sty 2016 20:46
    pkpintercity
    Poziom 13  

    czyli naprawde te 0,4v robi taka wielką różnice ???

    0
  • #12 03 Sty 2016 21:36
    pkpintercity
    Poziom 13  

    O kurcze no to niezle 50proc. Wychodzi , sorki troche teraz za śmietnik ale jeszcze mam pytanko czy robiac test obciązenia akumulatora w aucie załozonego musze sciagac klemy z auta czy nie??. I ciekawi mnie jeszcze jedno dlaczego nie należy oraz dlaczego dochodzi do uszkodzenia alternatora jezeli zostanie odłączony akumulator podczas odpalnego auta ???

    0
  • #13 03 Sty 2016 21:43
    12pawel
    Poziom 33  

    pkpintercity napisał:
    czy robiac test obciązenia akumulatora w aucie załozonego musze sciagac klemy z auta czy nie??

    Nie musisz odłączać.
    pkpintercity napisał:
    dlaczego nie należy oraz dlaczego dochodzi do uszkodzenia alternatora jezeli zostanie odłączony akumulator podczas odpalnego auta ???

    Nie zawsze dochodzi do uszkodzenia.
    Bardziej uszkadzana jest instalacja w samochodzie na wskutek wahań/wzrostów napięcia poza nominalną wartość.

    0
  • #14 03 Sty 2016 22:01
    pkpintercity
    Poziom 13  

    To powiedz mi jeszcze jedna rzecz. W instrukcjach akumulatorów pisze żeby je ladowac 1/10 pojemnosci moninalnej i teraz zalozmy mam taki prostownik z regulacja pradu czyli np. 60Ah wychodzi 6amperów ale napiecie dalej musi wynosic 12 volt ładowania a co jezeli mam np prostow ik bez regulacji tzw. Automaty skad wie prostownik jakim prądem ładować???

    0
  • #15 03 Sty 2016 23:18
    DJ ANNUS
    Poziom 31  

    pkpintercity napisał:
    a co jezeli mam np prostow ik bez regulacji tzw. Automaty skad wie prostownik jakim prądem ładować???

    Bo logika ładowania została w nim zaszyta podczas projektowani .

    0
  • #16 03 Sty 2016 23:58
    tzok
    Moderator Samochody

    pkpintercity napisał:
    To powiedz mi jeszcze jedna rzecz. W instrukcjach akumulatorów pisze żeby je ladowac 1/10 pojemnosci moninalnej i teraz zalozmy mam taki prostownik z regulacja pradu czyli np. 60Ah wychodzi 6amperów ale napiecie dalej musi wynosic 12 volt ładowania a co jezeli mam np prostow ik bez regulacji tzw. Automaty skad wie prostownik jakim prądem ładować???
    1/10C to prąd bezpieczny, tzw. inteligentne ładowarki często ładują prądem dużo większym, monitorując zmiany napięcia. Algorytm ich działania jest złożony, ładowanie przebiega wieloetapowo. Najważniejsze jednak jest napięcie końcowe ładowania. Żaden prostownik nie ładuje akumulatora napięciem 12V, bo napięcie akumulatora, nawet w stanie jałowym jest wyższe. W samochodzie akumulator jest ładowany napięciem 13,8-14,4V. Napięcie zmienia się podczas ładowania - wynika to bądź z charakterystyki prądowo-napięciowej prostownika, bądź z algorytmu sterującego przetwornicą w ładowarce "inteligentnej".

    0
  • #17 04 Sty 2016 21:58
    pkpintercity
    Poziom 13  

    Ok naładowałem do pełna 12,6 test obciązenia spadlo 11-10,9volta i napiecie wynosiló juz 12,2-12,5vstabilizowało sie więc jeżeli nie bedzie jakieś chorych mrozów może wytrzyma ale jednak muszę rozważyć wymianę akumulatora. Z ciekaości patrzyłem jakie są znazłem ciekawy firmy wesa forse cyt. "Akumulatory WESTA FORSE to akumulatory Wapniowe (Ca/Ca) o podwyższonej mocy startowej.

    -sprawdzone na bezdrożach Syberii
    -odporne na mróz i upały (od -40 st. C do 80 st. C)
    -podwyższona moc startowa
    -niska zdolność rozładowania
    -bardzo wysoka ochrona antykorozyjna dzięki dodaniu wapnia do kratek płyt (Ca/Ca)
    -dzięki technologii Ca/Ca akumulatory zużywają minimalna ilość wody, przez co nie ma potrzeby dolewania wody do elektrolit.


    Co o tym sądzicie ?? chwyt marketingowy czy jednakmoże warto 220zl 55Ah czyli cena dobra ba ja tyle dawałem za varte.

    0
  • #18 04 Sty 2016 22:01
    tzok
    Moderator Samochody

    Wszelkie akumulatory bezobsługowe, o podwyższonej pojemności/prądzie rozruchowym bym sobie odpuścił. Dobry (trwały) akumulator, to taki który ma dostęp do cel, małą pojemność i dużą masę przy tych samych gabarytach. Dobre akumulatory robi np. Banner.

    0
  • #19 04 Sty 2016 22:34
    Alfred_92
    Poziom 32  

    pkpintercity napisał:
    Z ciekaości patrzyłem jakie są znazłem ciekawy firmy wesa forse cyt. "Akumulatory WESTA FORSE to akumulatory Wapniowe (Ca/Ca) o podwyższonej mocy startowej.

    Miałem Westa Forse 40Ah w litrowym benzyniaku jeżdżącym "wokół komina" i 4 lata wytrzymał, 5 zimy zaniemógł po raz pierwszy i niestety ostatni, czyli jak dla mnie wynik przyzwoity.
    Ja miałem jeszcze wersję z normalnymi korkami.
    Ogólnie akumulator o przyzwoitych parametrach i trwałości, przy znośnej cenie.

    0
  • #20 04 Sty 2016 22:42
    pkpintercity
    Poziom 13  

    o tym banner nie słyszałem poczytam sobie o nim

    0
  • #21 23 Lut 2016 19:24
    pkpintercity
    Poziom 13  

    pomogła wymiana akumulatora .

    0
  • #22 23 Lut 2016 20:15
    Ireneo
    Poziom 40  

    Ireneo napisał:
    Masz to rozumieć że aku do wymiany.

    No zobacz jak długo nad tym zeszło ☺

    0