Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Panda 1.2 60km 2004 - Adaptacja przepustnicy - reset Ecu - podpowiedzcie:)

03 Sty 2016 21:07 3237 13
  • Poziom 9  
    Cześć Panowie.

    W doprowadzeniu do cacy samochodu który kupiłem żonie brakuje mi adaptacji przepustnicy, resetu Ecu i porządnego poukładania map.

    Stał ostatnio pare dni bez aku, czyściłem przepustnice i takie tam duperele...

    Włożyłem aku i to wszystko z mojej strony.

    Odpala ładnie, ale po nagrzaniu ma niestabilne obroty 730-760 i troche telepie silnikiem.

    świece, kable nowe. Mam elm327 i brak doświadczenia:)


    Bardzo proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu.

    Dziękuje.
  • Poziom 15  
    Elmem nic nie zrobisz oprócz odczytania błędów i ich wykasowania.Spróbuj chwilę nim pojeździć i powinno być dobrze.A z nagrzaniem silnika czekałeś aż włączył się wentylator na chłodnicy.
  • Poziom 21  
    Można by jeszcze dokonać adaptacji koła fonicznego.. trzeba w ów czas trzy razy do odcięcia nadepnąć...

    Dodano po 3 [minuty]:

    Możesz też kupić interfejs od vaga za parę złociszy na alledrogo, zainstalować fiat ecu scan i zrobić nim ciut więcej..
  • Poziom 15  
    Na początek tak jak napisałem wcześniej odpal go i poczekaj jak się włączy wentylator na chłodnicy, i trochę nim pojeździj.
  • Poziom 9  
    Tak, czekałem do włączenia się wentylatora.

    Czytam (bo to mi pozostało:) ale różne sposoby są z tym Ecu.
    W jednym kasuje się odpięciem aku, drugim programem.
    Z tymi mapami to tez czekanie do wentylatora, jednostajna jazda przez klikanascie kilometrów, wysokie obroty na biegu jałowym?!

    Jak to rozgryść? Jak z tym kołem fonicznym?

    panda 1.2 8v 2004. przepustnica elektroniczna

    Dodano po 4 [minuty]:

    robert73-6 napisał:
    Na początek tak jak napisałem wcześniej odpal go i poczekaj jak się włączy wentylator na chłodnicy, i trochę nim pojeździj.


    to znow odłączyć aku? bo żona nim juz kilka dni jezdzi, ale te obroty mi nie pasują.
  • Poziom 17  
    Jak mi w punto też 1.2 wymieniali przepustnicę, to mechanik chyba 3 razy wciskał ją do oporu niezbyt szybko, najpierw przy wyłączonym, a potem przy włączonym silniku, mówiąc, że komputer ją sobie zapamięta. Ale w tym czasie auto było podpięte pod EXAMINER. Ale to było dawno (2003 r.) i nie wiem, czy dobrze zapamiętałem.
  • Poziom 21  
    123QWE2 napisał:
    Jak z tym kołem fonicznym?

    Procedura jest następująca:
    a) uruchomic silnik i poczeka aż osiągnie temperaturę pracy (w domyśle ok 90 stopni).
    b) Przygazowac aż do osiągnięcia 5000-6000rpm i puścic gaz. Odczekac aż obroty opadną do poziomu obrotów biegu jałowego. Wykona ten punkt 2-3 razy.
    c) Zgasic silnik
    d) Odczeka 10 sekund i ponownie uruchomic silnik.
  • Moderator Samochody
    Brak adaptacji koła fonicznego byłby sygnalizowany migającą kontrolką usterki układu sterowania silnika, jeśli tak nie jest procedura nic nie da.

    Żadnych innych procedur adaptacyjnych producent nie przewidział. W starszych sterownikach z gazem na lince była adaptacja zakresu ruchu przepustnicy ale wystarczyło na włączonym zapłonie wcisnąć do oporu i zwolnić pedał przyspieszenia.

    Parametry samoadaptacyjne ustalą się same podczas jazdy w zmiennych warunkach drogowych, zwykle potrzeba na to przejechania kilku do kilkunastu km. Odpięcie akumulatora niczego nie kasuje.

    Jak telepie silnikiem na wolnych obrotach to przyjrzyj się układowi zapłonowemu - przewody, świece...
  • Poziom 9  
    Przewody, świece ma nówki. Brak lewego powietrza.
  • Poziom 9  
    Powiem tak... na starych było tak samo :)
  • Poziom 13  
    Witam
    123QWE2 napisał:
    Cześć Panowie.

    W doprowadzeniu do cacy samochodu który kupiłem żonie brakuje mi adaptacji przepustnicy, resetu Ecu i porządnego poukładania map.

    Czy po w/w zabiegu odpalales silnik, jezdziles nim i silnik mial rowne obroty? Bo rozumiem jak wyzej napisales ze bylo cacy :D a problem pojawil sie po majstrowaniu przez Ciebie w przepustnicy? Po zastosowaniu sie do rad kolegow powinno byc cacy :D
  • Poziom 9  
    Nie miał równych obrotów bo lewe powietrze brał. Napisałem że do cacy to mu brakuje:)
  • Poziom 13  
    Czujnik podcisnienia, sonda? hmm warto sprawdzic choc wtedy powinien falowac tez na zimnym, nieszczelność zaworów głowicy, czujnik Halla odczytujący ząbki na kole fonicznym - czasem gdy odpiety na dluzej akumulator ale w Twoim przypadku jesli zastosowales sie do rad kolegow wyzej nie pomoglo. Tego nie testowalem ale pomaga przy innych autach zeby ECU wygenerowal nowe mapy mozesz sprobowac odlaczyc klemy plus i minus i zewrzec je na chwile (odpięte) ze sobą żeby zamknąć obwód i ECU się zresetuje ale to tez Ci nie pomoglo. Odpal ten silnik , otworz maske i w ciemnosci sprawdz czy nie ma przebic na przewodach etc. Dobra , mysle ze masz problem z podcisnieniem. No chyba ze motor ma wylatane kilometry i podpalone zawory. Powodzenia
    Swego czasu mialem przypadek, ze myslalem ze silnik nie lapie lewego powietrza, oczywiscie wezyki i inne podcisnienia posprawdzane i wsio wzorcowo, a jednak nie pracowal rowno, na pracujacym silniku przy wyzszych obrotach zaczelismy dusic doplyw powietrza i okazalo sie ze ciagnal lewe spod kolektora ssacego, niby nic ale cholera mnie wziela. Czasem przewod do Halla jest niewidocznie uszkodzony poruszaj nim intensywnie. Niby nic a wkurza

    Dodano po 34 [minuty]:

    123QWE2 napisał:
    Nie miał równych obrotów bo lewe powietrze brał. Napisałem że do cacy to mu brakuje:)
    Przepraszam zle zrozumialem :cry: