Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Panda 1.2 60km 2004 - Adaptacja przepustnicy - reset Ecu - podpowiedzcie:)

123QWE2 03 Jan 2016 21:07 6576 13
  • #1
    123QWE2
    Level 10  
    Cześć Panowie.

    W doprowadzeniu do cacy samochodu który kupiłem żonie brakuje mi adaptacji przepustnicy, resetu Ecu i porządnego poukładania map.

    Stał ostatnio pare dni bez aku, czyściłem przepustnice i takie tam duperele...

    Włożyłem aku i to wszystko z mojej strony.

    Odpala ładnie, ale po nagrzaniu ma niestabilne obroty 730-760 i troche telepie silnikiem.

    świece, kable nowe. Mam elm327 i brak doświadczenia:)


    Bardzo proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu.

    Dziękuje.
  • #2
    robert73-6
    Level 17  
    Elmem nic nie zrobisz oprócz odczytania błędów i ich wykasowania.Spróbuj chwilę nim pojeździć i powinno być dobrze.A z nagrzaniem silnika czekałeś aż włączył się wentylator na chłodnicy.
  • #3
    marcin_70
    Level 21  
    Można by jeszcze dokonać adaptacji koła fonicznego.. trzeba w ów czas trzy razy do odcięcia nadepnąć...

    Dodano po 3 [minuty]:

    Możesz też kupić interfejs od vaga za parę złociszy na alledrogo, zainstalować fiat ecu scan i zrobić nim ciut więcej..
  • #4
    robert73-6
    Level 17  
    Na początek tak jak napisałem wcześniej odpal go i poczekaj jak się włączy wentylator na chłodnicy, i trochę nim pojeździj.
  • #5
    123QWE2
    Level 10  
    Tak, czekałem do włączenia się wentylatora.

    Czytam (bo to mi pozostało:) ale różne sposoby są z tym Ecu.
    W jednym kasuje się odpięciem aku, drugim programem.
    Z tymi mapami to tez czekanie do wentylatora, jednostajna jazda przez klikanascie kilometrów, wysokie obroty na biegu jałowym?!

    Jak to rozgryść? Jak z tym kołem fonicznym?

    panda 1.2 8v 2004. przepustnica elektroniczna

    Dodano po 4 [minuty]:

    robert73-6 wrote:
    Na początek tak jak napisałem wcześniej odpal go i poczekaj jak się włączy wentylator na chłodnicy, i trochę nim pojeździj.


    to znow odłączyć aku? bo żona nim juz kilka dni jezdzi, ale te obroty mi nie pasują.
  • #6
    pwjot
    Level 18  
    Jak mi w punto też 1.2 wymieniali przepustnicę, to mechanik chyba 3 razy wciskał ją do oporu niezbyt szybko, najpierw przy wyłączonym, a potem przy włączonym silniku, mówiąc, że komputer ją sobie zapamięta. Ale w tym czasie auto było podpięte pod EXAMINER. Ale to było dawno (2003 r.) i nie wiem, czy dobrze zapamiętałem.
  • #7
    marcin_70
    Level 21  
    123QWE2 wrote:
    Jak z tym kołem fonicznym?

    Procedura jest następująca:
    a) uruchomic silnik i poczeka aż osiągnie temperaturę pracy (w domyśle ok 90 stopni).
    b) Przygazowac aż do osiągnięcia 5000-6000rpm i puścic gaz. Odczekac aż obroty opadną do poziomu obrotów biegu jałowego. Wykona ten punkt 2-3 razy.
    c) Zgasic silnik
    d) Odczeka 10 sekund i ponownie uruchomic silnik.
  • #8
    tzok
    Moderator of Cars
    Brak adaptacji koła fonicznego byłby sygnalizowany migającą kontrolką usterki układu sterowania silnika, jeśli tak nie jest procedura nic nie da.

    Żadnych innych procedur adaptacyjnych producent nie przewidział. W starszych sterownikach z gazem na lince była adaptacja zakresu ruchu przepustnicy ale wystarczyło na włączonym zapłonie wcisnąć do oporu i zwolnić pedał przyspieszenia.

    Parametry samoadaptacyjne ustalą się same podczas jazdy w zmiennych warunkach drogowych, zwykle potrzeba na to przejechania kilku do kilkunastu km. Odpięcie akumulatora niczego nie kasuje.

    Jak telepie silnikiem na wolnych obrotach to przyjrzyj się układowi zapłonowemu - przewody, świece...
  • #9
    123QWE2
    Level 10  
    Przewody, świece ma nówki. Brak lewego powietrza.
  • #10
    tzok
    Moderator of Cars
  • #11
    123QWE2
    Level 10  
    Powiem tak... na starych było tak samo :)
  • #12
    jareek_71
    Level 13  
    Witam
    123QWE2 wrote:
    Cześć Panowie.

    W doprowadzeniu do cacy samochodu który kupiłem żonie brakuje mi adaptacji przepustnicy, resetu Ecu i porządnego poukładania map.

    Czy po w/w zabiegu odpalales silnik, jezdziles nim i silnik mial rowne obroty? Bo rozumiem jak wyzej napisales ze bylo cacy :D a problem pojawil sie po majstrowaniu przez Ciebie w przepustnicy? Po zastosowaniu sie do rad kolegow powinno byc cacy :D
  • #13
    123QWE2
    Level 10  
    Nie miał równych obrotów bo lewe powietrze brał. Napisałem że do cacy to mu brakuje:)
  • #14
    jareek_71
    Level 13  
    Czujnik podcisnienia, sonda? hmm warto sprawdzic choc wtedy powinien falowac tez na zimnym, nieszczelność zaworów głowicy, czujnik Halla odczytujący ząbki na kole fonicznym - czasem gdy odpiety na dluzej akumulator ale w Twoim przypadku jesli zastosowales sie do rad kolegow wyzej nie pomoglo. Tego nie testowalem ale pomaga przy innych autach zeby ECU wygenerowal nowe mapy mozesz sprobowac odlaczyc klemy plus i minus i zewrzec je na chwile (odpięte) ze sobą żeby zamknąć obwód i ECU się zresetuje ale to tez Ci nie pomoglo. Odpal ten silnik , otworz maske i w ciemnosci sprawdz czy nie ma przebic na przewodach etc. Dobra , mysle ze masz problem z podcisnieniem. No chyba ze motor ma wylatane kilometry i podpalone zawory. Powodzenia
    Swego czasu mialem przypadek, ze myslalem ze silnik nie lapie lewego powietrza, oczywiscie wezyki i inne podcisnienia posprawdzane i wsio wzorcowo, a jednak nie pracowal rowno, na pracujacym silniku przy wyzszych obrotach zaczelismy dusic doplyw powietrza i okazalo sie ze ciagnal lewe spod kolektora ssacego, niby nic ale cholera mnie wziela. Czasem przewod do Halla jest niewidocznie uszkodzony poruszaj nim intensywnie. Niby nic a wkurza

    Dodano po 34 [minuty]:

    123QWE2 wrote:
    Nie miał równych obrotów bo lewe powietrze brał. Napisałem że do cacy to mu brakuje:)
    Przepraszam zle zrozumialem :cry: