Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

HaloNet - mój numer często jest niedostępny

115750 04 Sty 2016 11:36 852 6
  • #1 04 Sty 2016 11:36
    115750
    Poziom 20  

    Mam numer stacjonarny w sieci HaloNet.
    Na smartfonie z androidem używam programu CSipSimple, a wcześniej Zoiper.

    W przypadku obu programów ma taki problem, że często gdy ktoś próbuje do mnie dzwonić to otrzymuje komunikat "numer niedostępny" lub pikający sygnał taki jak w przypadku zajętego numeru.

    Gdy tylko odblokuję smartfona i wejdę w CSipSimple, żeby np. wybrać numer, to ja mogę dzwonić. Co ciekawe po tym jak ja spróbuję gdzieś zadzwonić, to do mnie też już wtedy można dzwonić... przez jakiś czas.

    Czasami jest jeszcze ciekawiej. Dzwonię na mój numer ze swojej komórki... nie słyszę żadnego sygnału łączenia. Po jakimś czasie moja komórka sama kończy próbę połączenia. Po jakiejś minucie mój numer w HaloNet zaczyna dzwonić... a dzwoniącym jest niby moja komórka!!!

    Problem dotyczy zarówno połączenia wifi jaki lte.

    0 6
  • #3 04 Sty 2016 19:19
    Nabuch2
    Poziom 11  

    Częsty problem to mechanizmy oszczędzania energii które potrafią wstrzymać działanie usługi lub nawet w ogóle usunąć ją z pamięci. Wiele zależy od wersji androida i nakładek/aplikacji producenta (np. Sony Stamina).
    Inny możliwy problem to automatyczne przełączanie telefonu między WiFi a łącznością komórkową (częściowo związany z pierwszym - WiFi jest generalnie bardziej energochłonne) co może wiązać się z tymczasową niedostępnością.
    Okazjonalne dzwonienie z opóźnieniem to już inny problem, być może związany z aplikacją lub operatorem ale nie da się tego stwierdzić bez logów - zazwyczaj (mogę przesadzać, ale jest tak przynajmniej w jednej bardzo popularnej implementacji) transakcja SIP nie kończy się momentalnie przy braku odpowiedzi od urządzenia lub rozłączeniu przez stronę A, wiadomość jest retransmitowana przez kilkadziesiąt sekund. Po timeoucie INVITE lub timeoucie w warstwie wyższej spodziewałbym się wiadomości CANCEL, ale przy rozproszonych centralach różne rzeczy się zdarzały.

    labuh napisał:
    To jest wina HaloNet.

    Ponieważ?

    0
  • #4 04 Sty 2016 19:43
    przeqpiciel
    Poziom 29  

    co jak co, ale halonet ma stabilne uslugi. to ze mozesz zadzwonic w kazdym przypadku to prawilne zachowanie protokolu. to ze mozna sie do ciebie dodzwonic po wykonanym zadzwonieniu to tez prawidlowe zachowanie.

    zmien ustawienia telefonu lub zmien sposob odbierania telefonow

    0
  • #5 04 Sty 2016 20:17
    115750
    Poziom 20  

    przeqpiciel napisał:
    zmien ustawienia telefonu lub zmien sposob odbierania telefonow

    Tzn? Co konkretnie trzeba zmienić?

    0
  • #6 05 Sty 2016 07:15
    przeqpiciel
    Poziom 29  

    Nabuch2 napisał:
    Częsty problem to mechanizmy oszczędzania energii które potrafią wstrzymać działanie usługi lub nawet w ogóle usunąć ją z pamięci. Wiele zależy od wersji androida i nakładek/aplikacji producenta (np. Sony Stamina).
    Inny możliwy problem to automatyczne przełączanie telefonu między WiFi a łącznością komórkową (częściowo związany z pierwszym - WiFi jest generalnie bardziej energochłonne) co może wiązać się z tymczasową niedostępnością.

    0
  • #7 05 Sty 2016 11:35
    115750
    Poziom 20  

    Mam Sony Xperia M4 Aqua. Stamina jest wyłączona.
    Wifi mam ustawione na włączone zawsze - także w trybie uśpienia.

    Jak telefon jest w zasięgu mojej sieci Wifi, to korzysta z niej. W przeciwnym przypadku ma internet z komórki.

    Czy zatem Waszym zdaniem lepiej ustawić ręcznie to przełączanie?

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo