Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
TermopastyTermopasty
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Passat b5 - Dziurawa rurka olejowa od automatu

04 Sty 2016 16:36 2025 20
  • Poziom 9  
    Witam mam takie problem -wycieka mi olej rurka olejowa ktura idzie z automatycznej skrzyni do chłodnicy i jedna z tych metalowych rurek wycieka mi olej ze skrzyni czy da sie to czymś pospawać czy lepiej kupić nowa . Przeszukałem juz wszystkie szroty i nic nie ma a w serwisie kosztuje £185 To jest numer tej czesci 8d0 317-815 J Cieknie na łączeniu dwóch rurtk .Macie jakies pomysły co mozna zrobici
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • TermopastyTermopasty
  • Poziom 9  
    Kolego tego od groma na allegro.Poszło na priv.

    Moderowany przez domex32:

    Regulamin.

    Zasady działu.

    3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji. Wprowadzają w błąd, są niebezpieczne czy nie rozwiązują problemu użytkownika.

    Ostrzeżenie.

  • Moderator Samochody
    Jak na łączeniu to może wystarczy wymienić same gumowe o-ringi (uszczelki).
  • Poziom 17  
    Sprecyzuj dokladnie w jakim miejscu ci cieknie. Jesli przy tej poprzeczce usztywniajacej obie rurki to migomat zalatwi sprawe. Jesli zas laczenie gwintowane to sa specjalne kleje do takich polaczen, z tego co pamietam stosowane rowniez przy cybantach klimatyzacji. Jeden jest czerwony-sztywny, drugi niebieski elastyczny. Mozesz jeszcze rozwiazac temat w inny sposob: wez z soba te rurki i idz tam gdzie robia weze cisnieniowe, oni maja sprzet i ci dorobia. Tylko ze weze sa elastyczne i trzeba bedzie je ladnie opaskami umocowac zeby nie lataly luzem. Ja w ten spisob ratowalem sie przy rorce smarowania turbiny, dorobili -do starych kroccow zakuli nowy waz. Koszt u ciebie powinien zamknac sie w 100zl.Lub po prostu wsadz uzywki z allegro, mozesz jeszcze probowac z wymiana samych uszczelek
  • Poziom 9  
    to dziurawa rurka w koncu czy na łączeniu cieknie?
  • Poziom 9  
    [quote="Thomasemi"]Cieknie na Łączeniu rurek w tym miejscu gdzie sa zespawane ze sobą obok sprawu cieknie -jakie jest tam ciśnienie ? Ja mieszkam w angli i tutaj jest cieżko dostać cos takiego dzwoniłem do salonu ale jak mi powiedzieli cene nowej to mało nie zemdlałem 184 funty
  • TermopastyTermopasty
  • Poziom 19  
    I dalej nie wiadomo gdzie cieknie? Zakładam, że pękła rurka przy blaszce która łączy rurki, a nie na łączeniu rurek z chłodnicą(oring) czy ze skrzynką . Znajdź spawarkę( migomat) kwestia pospawania i w drogę. Super wielkiego ciśnienia tam nie ma. Jak by to było w innym miejscu to cyna by załatwiła problem. Przez drgania niestety akurat w tym miejscu jest to słaby pomysł z lutowaniem.
  • Poziom 9  
    Dziękuję za szybkie odpowiedzi Jutro pojadę na jakiś warsztat po spawać Tutaj ciężko jest bez samochodu nie ma nawet jak dojechać do pracy Jeszcze raz dziękuję wszystkim za pomoc I wszystkiego dobrego w nowym roku

    Dodano po 4 [minuty]:

    gawlo235 napisał:
    I dalej nie wiadomo gdzie cieknie? Zakładam, że pękła rurka przy blaszce która łączy rurki, a nie na łączeniu rurek z chłodnicą(oring) czy ze skrzynką . Znajdź spawarkę( migomat) kwestia pospawania i w drogę. Super wielkiego ciśnienia tam nie ma. Jak by to było w innym miejscu to cyna by załatwiła problem. Przez drgania niestety akurat w tym miejscu jest to słaby pomysł z lutowaniem.
    . Napisałem juz gdzie cieknie jeden post wyżej ale dziekuje za pomoc
  • Poziom 31  
    Zakleić dobrym klejem albo pospawać. Uważam że silikon czerwony wystarczy - jeśli nie ma tam ciśnienia. Kiedyś brok przerdzewiały zakleiłem silikonem i trzymał wieki.
  • Poziom 9  
    Jeszcze jedno pytanie jak bede dolewał olej to gdzie sie sprawdza poziom bo nie widziałem nigdzie tam miarki
  • Poziom 19  
    Tak tak pisałem post jak jeszcze nie dodałeś fotki . jest ok. A którędy chcesz dolać olej? Nie przez rurkę pod maską.
  • Poziom 9  
    Tak ale jest tam tylko jedna rurka do wlewania oleju a niema do sprawdzania poziomu wiec nie wiem ile mam wlać
  • Poziom 19  
    To będzie potrzebny bagnet serwisowy prawdopodobnie. Nie było bagnetu, ale korek jakiś jest na tej rurce? Tak czy tak jak będzie Ci rozłańczać biegi dolewaj po ok. 3setki oleju i próbuj jak zacznie pracować ok. to zostaw i też będzie dobrze.
  • Spec Automatyczne skrzynie biegów
    W misce olejowej masz korek na imbus 5. Uruchom silnik, odkręć korek otworu kontrolnego i dolewaj olej przez rurkę wlewową aż zacznie wyciekać z otworu kontrolnego. Zakręć go i możesz wyłączyć silnik. Możesz dolać każdy olej Dexron III.
  • Poziom 9  
    Mam na tej rurce tylko korek a olej mam atv .A czym zabezpieczyć ten spaw i rurkę przed rdzewieniem moze byc jakaś farba w sprayu nie wiem jaka tam jest temperatura tego oleju np:srebrzanką bo taka mam
  • Spec Automatyczne skrzynie biegów
    Temperatura taka jak w układzie chłodzenia (wspólny układ) ok. 90st.C.
    Ps. każdy olej ATF Dexron III.
  • Poziom 19  
    Może być srebrzanka. Przed spawaniem możesz "przymiarkować " te rurki i dogiąć w razie potrzeby by jak najlepiej pasowały do mocowań. Może było jakieś naprężenie że tam pękło?
  • Poziom 9  
    romuald-f napisał:
    W misce olejowej masz korek na imbus 5. Uruchom silnik, odkręć korek otworu kontrolnego i dolewaj olej przez rurkę wlewową aż zacznie wyciekać z otworu kontrolnego. Zakręć go i możesz wyłączyć silnik. Możesz dolać każdy olej Dexron III.
    chodzi tobie o ten korek spustowy mam pasata b5 2 bedzyna 2001 i chyba 3 biegowa skrzynie
  • Spec Automatyczne skrzynie biegów
    Masz czterobiegową skrzynkę. Ten korek spustowy jest właśnie korkiem kontrolnym. Na butelce oleju (na załączonym zdjęciu) pisze Dexron II, a ja napisałem Dexron III.