Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Chrysler Voyager 2,8 CRD 2004 nie dogrzewa silnika na mrozie

zen4you 04 Jan 2016 16:39 4524 25
  • #1
    zen4you
    Level 9  
    Witam koledzy, jest to pierwszy mój wątek wiec witam wszystkich serdecznie!

    Mam problem z voyagerem 2,8 crd 2004r. mianowicie nie dogrzewa mi tak jak powinien na mrozie. (około -10 st. C )

    Opiszę:
    Wskazówka od temperatury na desce rozdzielczej jest prawie całkiem na dole (tak jakby na rezerwie od paliwa)

    Na postoju czy podczas jazdy tak samo, leci ciepło ale nie tak jak powinno, zauważyłem, że przy zwiększeniu temperatury np z 90km/h na 130km/h wskazówka podniesie się na 1/4 i leci wtedy cieplejsze powietrze. (tak jakby silnik mocniej się grzał i temperatura proporcjonalnie też leciała cieplejsza)


    Płyn w chłodnicy jest na max.

    Nie wiem co mam zrobić, czy wymienić termostat ? gdzieś obiło mi się o uszy że mogło coś się zapchać tam gdzie jakaś klapka która otwiera dopływ ciepłego powietrza ? ...
  • #2
    KarizmoGSM

    Level 27  
    termostat do wymiany
  • #3
    zen4you
    Level 9  
    a to że jak jadę szybciej to grzeje (przy 130 km/h) ? jak termostat to nie powinno być na odwrót ?

    Dodano po 2 [godziny] 50 [minuty]:

    a więc tak, po odpaleniu teraz i odczekaniu 5 minut przewody które wchodzą do kokpitu auta oraz te z tego dużego obiegu są w tej samej temperaturze . lekko chłodne i grzeją się tak samo. z tą samą temperaturą.

    czyli faktycznie termostat ..?

    Czy mogę zamontować w przewód termostat od innego auta ? w środek do przewodu ?
    bo mam taki na stanie, a nie chciałbym kupować oryginalnego za kilkaset złotych, czekam za opiniami fachowców.
  • #4
    sebap
    Level 41  
    zen4you wrote:
    Czy mogę zamontować w przewód termostat od innego auta ? w środek do przewodu ?
    bo mam taki na stanie, a nie chciałbym kupować oryginalnego za kilkaset złotych, czekam za opiniami fachowców.

    Wiesz w jaki sposób działa termostat? Jak sobie wyobrażasz jego działanie w środku przewodu?
  • #5
    zen4you
    Level 9  
    termostat wiem jak działa , zamyka i otwiera na podstawie temp. a jak inaczej wstawić taki przepływowy termostat ? no chyba raczej w przewód ....
  • #7
    zen4you
    Level 9  
    jak jaki przewód od chłodnicy ?
  • #9
    zen4you
    Level 9  
    kolego ja się pytam, dowiaduje nie obrażaj się od razu :) :) nie twierdzę, że nie masz racji, pewnie ze lepiej jest oryginał zamontować . ale ja potrzebuje teraz pilnie na dziś.
    jutro święto, części przyjdą najpóźniej pod koniec tygdonia.

    muszę coś wykombinować. szukam tutaj pomocy
  • #11
    KarizmoGSM

    Level 27  
    Jak chcesz kombinować to idź do Pana Waldka z obory a nie szukasz dziury w całym bo zaraz będzie lament że się auto przegrzało !

    Te czasy co nic dostępne nie było już dawno minęły teraz bierzesz dziengi i do sklepu szurasz !
  • #12
    daras41
    Level 25  
    Najprawdopodobniej termostat masz dobry. Silnik wyziębia ogrzewanie i nie jest w stanie uzyskać temperatury. To duży samochód i ma dużą nagrzewnicę. Powinien mieć webasto i większość egzemplarzy je miało. Odpal silnik i sprawdź czy oba węże od chłodnicy robią się ciepłe , jeśli nie to nie kombinuj z termostatem. Sprawdź czy masz webasto . Jeśli tak uruchom i bedzie ciepło.
  • #13
    zen4you
    Level 9  
    Mam webasto ale to nic nie daje. Wszystkie przewody robią się tak samo ciepłe. Wychodzi na to ze termostat nie zamyka dużego obiegu. Wstawiłem juz termostat który miałem od innego auto. Czy zadziała nie wiem. Później Wam napisze .

    Kolego z wyżej wiem ze jest wszystko dostępne tylko czy ty nie rozumiesz jak się mówi do ciebie po polsku ze potrzebuje mieć to zrobione na dziś. ?? Jadę z dziećmi. Jutro święto nic nie dojdzie . Zobacz sobie w kalendarz jak nie wierzysz :p jak masz mnie obrażać to nie pisz w cale. [/img]
  • #15
    zen4you
    Level 9  
    w przewód od chłodnicy włożyłem termostat, który miałem stać w garażu
    Chrysler Voyager 2,8 CRD 2004 nie dogrzewa silnika na mrozie Chrysler Voyager 2,8 CRD 2004 nie dogrzewa silnika na mrozie
    jedyny błąd jaki zrobiłem to ta dziurka w nim - sugerowałem się opiniami z poprzednich postów (robili 1,5mm, 2,0mm dziurkę) - niepotrzebnie ją zrobiłem.

    Jest znacznie lepiej (jest u mnie -16* na zewnątrz) na postoju wskazówka od razu jest na 1/4 - gdyby nie ta dziurka podejrzewam była by i jeszcze wyżej (bo ciągle przepływa przez niego dana liczba wody na duży obieg-niepotrzebnie)

    leci już ciepłe powietrze, idzie się ugrzać, planuje jeszcze włożyć karton za chłodnicę i jazda ! :)

    teraz w pierwszej kolejności ogrzewa mi wnętrze pojazdu (termostat zamknięty) a następnie leci na chłodnicę gdy termostat się otworzy.
  • #16
    daras41
    Level 25  
    Lepiej zasłoń chłodnicę jak potrzebujesz rozwiązania na już. Takimi patentami możesz wywalić UPG .
  • #17
    zen4you
    Level 9  
    daras41 wrote:
    Lepiej zasłoń chłodnicę jak potrzebujesz rozwiązania na już. Takimi patentami możesz wywalić UPG .


    dlaczego takim czymś mogę uwalić uszczelkę pod głowicą? temperatury są nadal poniżej normy ale znacznie lepiej grzeje . Silnik się nie przegrzewa. cisniennie też jest ok bo to termostat jest otwarty powyżej 80*c
  • #18
    KarizmoGSM

    Level 27  
    Przysięgam większego b... to dawno nie widziałem !
    Weź tam wsadź kiełbasę z zamrażarki a efekt będzie ten sam bo po prostu zmniejszyła się przepustowość. Jedynie co się zmieni to to, że będziesz mógł sobie ją podgrzać co nieco !

    Przysięgam jesteś moim mistrzem, niech moderator wsadzi ten cały wątek w kosz bo jeszcze jakiś inny zacznie twoje rozwiązania stosować !
  • #19
    zen4you
    Level 9  
    Nawet jak działa? Uzasadnij kolego swoją wypowiedź być może wiesz więcej niż inni . :)

    Dodano po 3 [minuty]:

    Obydwóch słodko hejtowac potraficie i chyba tylko to. Bo żaden z was nie wytłumaczy nie podpowie dlaczego, co może się stać? :)
  • #20
    KarizmoGSM

    Level 27  
    Człowieku, kilka osób ci już pisało a ty dalej swoje, jak ci krew leci to nie pchaj w ranę piasku !
    Dyskutowanie z tobą jest poniżej moich możliwości.

    To tak jak by dziecku tłumaczyć żeby nie wpychało widelca do kontaktu bo go pier... a ten dalej to robi !

    Nie wiem czy wiesz ale ludzie co mają chociaż trochę pojęcia i to czytają to leją jak marionetki na Bahamach !
  • #21
    zen4you
    Level 9  
    KarizmoGSM wrote:
    Człowieku, kilka osób ci już pisało a ty dalej swoje, jak ci krew leci to nie pchaj w ranę piasku !
    Dyskutowanie z tobą jest poniżej moich możliwości.

    To tak jak by dziecku tłumaczyć żeby nie wpychało widelca do kontaktu bo go pier... a ten dalej to robi !

    Nie wiem czy wiesz ale ludzie co mają chociaż trochę pojęcia i to czytają to leją jak marionetki na Bahamach !


    Kolego skoro mi to pomogło i nagrzewa wnętrze przy tym samym nie przegrzewa silnika to o co Tobie chodzi. Chce tylko znać Twoje zdanie co może się stać? Dlaczego robie źle ? Boli Cie ze na forum jestem nowy i mam racje czy co ? Wiec czekam za ostatnim Twoim wpisem i życzę Ci wszystkiego dobrego jednocześnie kończąc z Tobą dyskusje.
  • #22
    daras41
    Level 25  
    Wiesz chodzi o kulturę techniczną wykonanej naprawy. Nam mechanikom nie wypada tak naprawiać samochodów , bo to jest druciarstwo i ja bym się pod tym nigdy nie podpisał. Idąc tym tropem ,jak Ci padnie chłodnica to wytarmosisz jakiś stary grzejnik ze złomu i wstawisz bo da się dopasować i będzie działał. Jeśli pytasz fachowców to odpowiedź jest prosta: wymienić termostat na nowy , oryginał lub zamiennik.
  • #23
    omegolotC30NE
    Level 22  
    Ten termostat wstawiony przez Ciebie w rurę na zdjęciu działa jak zwyczajna zaślepka. Wzrośnie temperatura zewnętrzna za parę dni i zagotujesz motor.
    Termostat pracuje w miejscu cyrkulacji cieczy i reaguje na zmiany jej temperatury. Ty wstawiłeś termostat w ślepą ulicę, cyrkulacji tam nie ma. To zamknięcie światła rury.
  • #24
    lasl
    Level 13  
    Koledzy mechanicy, bez obrazy, podobny ,,patent'' opisany jest na innych forach.Kolega na tym wynalazku przejeździł trzy lata,dopiero przy wymianie sprzęgła wymienił oryginalny termostat.Teraz na tym termostacie jeżdżę ja i jest OK.
    Pozdrawiam.
  • #25
    zen4you
    Level 9  
    Rozwiązanie pomoglo. Zastosowałem w/w termostat. Przy temperaturze plus 20 stopni wskazówka od temperatury silnika jest na połowie
  • #26
    Prowdziwy Janosik
    Level 1  
    Ja rowniez jezdze na tym patencie juz 2 lata i zadnych problemow nie ma, miala byc prowizorka ale jak dziala to mi sie nie chce zakladac orginalnego(dosc duzo z tym roboty), a te bzdury o zslepionym wezu to nie mam pojecia z kad ten mechanik wzial? przecierz jak jest 2 mm otwor to woda nonstop przeplywa i jest coraz cieplejszy termostat?!