Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Własnej budowy woltomierz

05 Sty 2016 19:25 768 8
  • Poziom 5  
    Jestem początkujący i mam pytanie. Jaki w temacie- zbudowałem swój woltomierz.
    Bardzo prosta budowa. Sam go wymyśliłem :D i na dodatek działa.
    Tu macie schemacik:

No i problem jest taki mianowicie:
    na początku chciałem zrobić go w ten sposób :
    ale jak takie rezystory zastosowałem to dioda i tak świeciła przy mniejszych napięciach tyle, że słabiej.
    Więc czemu gdy diody stawiają opór to nie świeci żadna a jeśli jest tylko jedna dioda i opór stawiają rezystory do dioda świeci ?

Może mi ktoś to wytłumaczyć?

Jak potrzeba to mogę wstawić zdj. albo filmik z działania tego woltomierza.
  • Pomocny post
    Poziom 41  
    @amatorzłotarączka ponieważ, rezystor reguluje tu tylko prąd diody, nie napięcie. Użyj dzielnika napięciowego.
  • Poziom 5  
    dzielnika napięciowego ?
    czyli?bo ja zielony

Dodano po 4 [minuty]:

ciasteczkowypotwor napisał:
    @amatorzłotarączka ponieważ, rezystor reguluje tu tylko prąd diody, nie napięcie. Użyj dzielnika napięciowego.

czy to tosamo co dzielnik napiecia potencjometr?
  • Pomocny post
    Poziom 32  
    amatorzłotarączka napisał:
    Jestem początkujący i mam pytanie. Jaki w temacie- zbudowałem swój woltomierz.
    Bardzo prosta budowa. Sam go wymyśliłem :D i na dodatek działa.

Jednak jakiś rezystor by się przydał, a jeszcze lepiej ogranicznik prądu (źródło prądowe).

amatorzłotarączka napisał:

No i problem jest taki mianowicie:
    Więc czemu gdy diody stawiają opór to nie świeci żadna a jeśli jest tylko jedna dioda i opór stawiają rezystory do dioda świeci ?

Może mi ktoś to wytłumaczyć?

Jak potrzeba to mogę wstawić zdj. albo filmik z działania tego woltomierza.