Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Skoda Fabia 2008 1.4 benzyna 16V termostat

zaba49 05 Jan 2016 19:33 3021 11
  • #1
    zaba49
    Level 8  
    Witam Szanownych Forumowiczów

    Mam pytanie dotyczące mojego auta, być może ktoś miał podobną sytuację bądź o takowej słyszał.

    W kwietniu kupiłem Skodę fabię ( 2008 rok ) 1.4 65kW 16 V od Niemca z pod francuskiej granicy.



    Ten rok był wyjątkowo ciepły, dlatego problem zauważyłem dopiero 3 dni temu kiedy temperatura spadła do -13 stopni. Jadąc w trasę do Jeleniej Góry w aucie temperatura nie przekraczała 10 stopni. Od razu zdiagnozowałem termostat ( silnik zimny a chłodnica była letnia czyli blokada na dużym obiegu ) auto oddałem do mechanika. Jakież było jego i oczywiście moje zdziwienie kiedy po zdjęciu oryginalnej osłony termostatu okazał się jego brak. Co dziwniejsze budowa obudowy nie pozwala na jego montaż.

    I tu pytanie, czy ktoś spotkał się w tych autach z fabrycznym brakiem termostatu .

    Numer części służącej jedynie jako zaślepka 032 121 121 G

    PS: Słyszałem, że wersje aut na rynki krajów o klimacie gorącym są pozbawione termostatu, ale w europie??
  • #2
    domex32
    Moderator of Cars
    Takie coś powinno być w środku.Skoda Fabia 2008 1.4 benzyna 16V termostat

    Nie było?
  • #3
    autoas
    Level 42  
    Nie wymyślaj,.... ma być termostat i cześć...
  • #4
    zaba49
    Level 8  
    Nie było, a nawet konstrukcja tej oryginalnej zaślepki jaką zdemontował nie pozwalała na jego zamontowanie.
    Dzisiaj mechanik kupił i zamontował właściwy termostat

    Dodano po 1 [minuty]:

    Termostat ma być to oczywiste ale moje pytanie dotyczyło " czy ktoś spotkał skodę z fabrycznym brakiem termostatu" bo w moim aucie na to wychodzi, że fabrycznie go nie zamontowano.
  • #5
    domex32
    Moderator of Cars
    zaba49 wrote:
    Słyszałem, że wersje aut na rynki krajów o klimacie gorącym są pozbawione termostatu, ale w europie??


    O tym nie słyszałem, ale jak nie ma termostatu to nie powinni też montować nagrzewnicy w środku bo nie ma sensu.

    Często jak uszczelka pod głowicą się uszkodzi, to aby sprzedać auto, paprochy demontują termostat, aby sie auto nie przegrzewało.
  • #6
    zaba49
    Level 8  
    Mechanik też tak mówił, ale stwierdził:
    1) że zaślepka jest oryginalna ( logo Audi Volkswagen )
    2) środek plastiku też jest oryginalnie odlewany ( brak jakiś szlifowań złamań plastiku )
    3) Auto sprawdziliśmy, brak "puchnięcia" węży,
    4) płyn nie ubywał i nie ubywa,
    5) wentylator też się włącza,
    6) 3 miesiące temu wymieniał świece i stwierdził że było " sucho"
    7) płyn też jest czysty brak oleju.
  • #7
    autoas
    Level 42  
    Pod tym numerem jest obudowa termostatu, to środkowe ramię często pęka i wtedy pseudofachowcy wyrzucają wkład nie widząc możliwości montażu nowego....
  • #8
    zaba49
    Level 8  
    No tak, tylko jak już pisałem plastik w środku nie ma śladu wyłamań Skoda Fabia 2008 1.4 benzyna 16V termostat

    To jest zdjęcie
  • #9
    manta
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Ma, tyle że wy go nie widzicie. Nie ma czegoś takiego jak silnik bez termostatu. Za dalsze takie pierdoły, będą sankcje. Dosyć miejskich legend.
  • #10
    zaba49
    Level 8  
    Z cały szacunkiem Panie moderatorze, założyłem ten post w celu ustalenia faktu a nie siania miejskich legend. Rozumiem, że pewne rzeczy mógłbym przeoczyć w tej zaślepce ( wyłamania ) ale nie aż tyle Dla Pana wiedzy przesyłam zdjęcie jak by to miało wyglądać oryginalnie :
    Skoda Fabia 2008 1.4 benzyna 16V termostat

    Proszę mi wierzyć, że czynie to w dobrej wierze, po prostu słyszałem, że wersje aut na rynki np: Tunezyjskie były pozbawione termostatu.
  • #11
    andrend
    Level 26  
    Kolego nie ma co się rozpisywać o termostacie i marnować czas. Termostat ma być, a bajki o silnikach bez zostaw dzieciom niech myślą. Zastanawiać byś się mógł jak byłbyś pierwszym właścicielem pojazdu. A tak na marginesie to auta wystawiane za granicą na sprzedaż są teraz tak wypicowane że mała głowa. Rodacy nasi tak już wyszkolili naszych sąsiadów.
    Pozdrawiam.
  • #12
    manta
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Więc zacznijmy od początku. Termostat ma za zadanie utrzymanie właściwej temperatury silnika, robi to na dwa sposoby, najpierw gdy silnik zimny, odcina chłodnicę i tworzy tzwn. mały obieg. Gdy temperatura rośnie, zaczyna się otwierać i część płynu trafia do dużego obiegu, dzieje się tak do chwili kiedy temp. osiągnie wartość pełnego otwarcia, wtedy 100% cieczy trafia do chłodnicy umożliwiając chłodzenie silnika. To są tak zwane termostaty przełączające, stosowane praktycznie w wszystkich silnikach obecnej produkcji.
    Idąc Twoim tropem, czyli brakiem termostatu, co uzyskamy?
    Wydłużony czas nagrzewania silnika, brak stabilnej temp. pracy, najciekawsze, w wysokich temp. otoczenia przegrzanie!!! Dlaczego? Brak termostatu, spowoduje brak pracy dużego obiegu, czyli część gorącej cieczy będzie trafiać do chłodnicy, a część do silnika, powodują drastyczne obniżenie układu chłodzenia.
    Co do elementu którego zdjęcie zamieściłeś, może być ori, może nie mieć wyłamanych elementów. Nie jesteś pierwszym właścicielem auta, nie masz pewności co było robione i jakich elementów użyto. Weź pod uwagę, że silnik w Twoim aucie, jest w produkcji ponad 20 lat, stosowany był w wielu markach, przy różnym osprzęcie, więc dopasowanie innych elementów nie stanowi problemu.
    Wyjściem z sytuacji, jest sprawdzenie jak to wygląda w innej analogicznej skodzie.

    Za szacunek dziękuje, a czy należny nie mi oceniać :D