Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Nissan Almera N16 1.5 16V - Alarm odcina pracę pompy paliwa

kubas10 05 Jan 2016 20:05 2481 7
IGE-XAO
  • #1
    kubas10
    Level 25  
    Witam, Nissan Almera N16 1.5 16V 2000r. Zainstalowany jest alarm challenger JT3KDI785-R. Dokopałem się do centralki i nie mogę zlokalizować przewodów które odpowiadają za "przerwę w układzie elektrycznym pojazdu" Jedynie co zlokalizowałem to:

    - wtyczka 2 pinowa do restetu alarmu;
    - wtyczka 2 pinowa do diody led;
    - wtyczka 3 pinowa do czujników;
    - wtyczka (chyba 10 pinów) z tego 4 idą do syreny pod maską a reszta przewodów jest wpięta w oryginalną centralkę zamka, ale żaden przewód nie jest rozcięty. O co biega ? Czy ktoś posiada schemat do tego alarmu ? Na necie nie ma nic.
  • IGE-XAO
  • Helpful post
    #2
    diablo23248
    Level 27  
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic474774.html#2427264

    Twojego dokładnie nie ma, ale może pomoże w rozszyfrowaniu zagadki.
    Niektóre challenger'y miały dwupinowe złącze z prawej strony dużej kostki. W innych był tylko przewód do sterowania przekaźnikiem o ile pamiętam różowy.
  • IGE-XAO
  • #3
    kubas10
    Level 25  
    Przeglądałem to co mi podesłałeś i rzeczywiście jeżeli chodzi o sposób rozłączenia obwodu elektrycznego to albo wychodziły 2 czarne przewody z osobnego 2 pinowego gniazda, albo na wielostykowym złączu od alarmu przewód w kolorze pomarańczowym podawał sygnał masy na 85 styk przekaźnika.
  • #4
    kubas10
    Level 25  
    diablo23248 wrote:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic474774.html#2427264
    Niektóre challenger'y miały dwupinowe złącze z prawej strony dużej kostki.


    Tak jest w moim przypadku, ale w tym dwupinowym czarnym złączu wystają 2 piny i nie ma żadnych przewodów. Prawdopodobnie ktoś po części zdemontował ten alarm ale nie widzę gdzie mógł się wpiąć w pompę paliwa. Przewód do pompy to czarny z żółtym paskiem i jedną srebrną kropką. Możliwe że w ogóle nie było tego wcięcia ?
  • #5
    wiesiekj
    Level 28  
    Przeczytaj instrukcję samochodu i sprawdź, czy jest wyłącznik przechyłowy pompy. To nie jest wina alarmu.
  • #6
    kubas10
    Level 25  
    W tym modelu nie ma. Miałem kilka razy przypadek że po wycięciu alarmu raz pompa chodziła a raz nie.
  • #7
    kubas10
    Level 25  
    Na forach nissana piszą że awaryjny jest przekaźnik pompy paliwa (niebieski w lewym przednim słupku). Wyjąłem go i na stole nie wykazuje żadnych nieprawidłowości. Pomiędzy styki 85 i 86 jest zainstalowany opornik ok 70 ohm. Czy ktoś z szanownych kolegów spotkał się z awarią tego przekaźnika ?
  • #8
    diablo23248
    Level 27  
    Jeśli podasz napięcie na zaciski 85/86 następuje przełączenie (zwarcie pinów 30 i 87)?
    Może na samym styku przekaźnika zrobił się nagar i stąd problem. Spróbuj (oczywiście przez bezpiecznik) zewrzeć w gnieździe przekaźnika styki odpowiadające 87 i 30 i zobacz czy pompa ruszy. Sprawdź czy pomiędzy stykiem 87 gniazda przekaźnika a wtyczką pompy jest przejście.
    Sprawdź również czy pompa ruszy "na krótko".
    Od tego bym zaczął.
    Chyba, że ktoś ma lepszy pomysł...