Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ducato 2.3 2008 - Zimny nie chce odpalić

miro55 05 Sty 2016 20:53 1446 12
  • #1 05 Sty 2016 20:53
    miro55
    Poziom 7  

    Ducato przy temperaturach minusowych nie chce odpalić.
    Akumulator nowy, paliwo sprawdzone, świece żarowe OK.
    Gdzie szukać błędu?

    0 12
  • #2 05 Sty 2016 21:19
    m fox
    Poziom 23  

    Rozrusznik kręci bez problemu?
    Kiedyś miałem podobną sytuację w VW T4, mechanik od razu stwierdził że łożysko na rozruszniku, choć jak dla mnie kręcił normalnie.
    Po wymianie łożyska jak ręką odjął , palił "od kopa"

    0
  • #3 05 Sty 2016 21:25
    miro55
    Poziom 7  

    Rozrusznik OK.
    Pod kablami odpalam i zapala za kilkunastym razem, jak już zapali to mogę zgasić . Następnego dnia jest tak samo.

    Rano jest powtórka z rozrywki.

    0
  • #4 05 Sty 2016 21:32
    m fox
    Poziom 23  

    miro55 napisał:
    Rozrusznik OK.
    Pod kablami odpalam i zapala za kilkunastym razem, jak już zapali to mogę zgasić .


    To może jednak rozrusznik kręci wolniej i masz za małe sprężanie, skoro kilkanaście razy musisz kręcić.
    Jak już odpali to masz wysoką temperaturę w komorze spalania więc odpala lepiej po zgaszeniu.
    Chyba że paliwo się cofa ale pisałeś że sprawdzone.

    0
  • #5 05 Sty 2016 21:39
    miro55
    Poziom 7  

    Mam dwa auta zatankowane tym samym paliwem, jedno pali na dotyk a drugie nie chce.
    Rozrusznik jest 100% OK.
    Po odpaleniu i rozgrzaniu (około 3 minuty do końca dnia chodzi normalnie) nawet po ostygnięciu( Pauza 3 godziny)
    Rano problem się powtarza, Dziwne ale prawdziwe.

    0
  • #6 05 Sty 2016 22:09
    m fox
    Poziom 23  

    No to może paliwo się cofa lub nieszczelny układ paliwowy i po kilku godzinach masz zapowietrzony.

    0
  • #7 05 Sty 2016 22:16
    szymexs2020
    Poziom 11  

    Świece żarowe kiedy były ostatni raz wymieniane?

    0
  • #8 05 Sty 2016 22:23
    m fox
    Poziom 23  

    szymexs2020 napisał:
    Świece żarowe kiedy były ostatni raz wymieniane?


    A co ile powinno się wymieniać ?
    Przecież to auto z 2008r.
    miro55 napisał:
    świece żarowe OK.

    W moim T4 wymieniałem 2 x po jednej bo umarły 1996r. auta.
    W Tranzicie z 1999r. ani razu .
    Oba auta ma ponad 10 lat.

    0
  • #9 06 Sty 2016 00:12
    ociz
    Moderator Samochody

    miro55 napisał:
    Gdzie szukać błędu?

    Podłączasz tester diagnostyczny i obserwujesz ciśnienie paliwa przy próbie rozruchu. Przy okazji odczyt błędów też podpowie czy świece są sprawne.
    @m fox, daruj sobie doradzanie w tematach o których nie masz pojęcia. W Transicie np świec żarowych nie wymieniałeś bo ich tam po prostu nie ma.
    m fox napisał:
    Przecież to auto z 2008r.

    Jak takie auta robią średnio po 100k km rocznie, to teoretycznie te może mieć 700k km przebiegu. Za mało żeby się świece mogły spalić?

    1
  • #10 06 Sty 2016 00:29
    robokop
    Moderator Samochody

    ociz napisał:
    . Za mało żeby się świece mogły spalić?

    To już chyba za dużo, żeby mogły się spalić. 100 tys/rocznie, to auto praktycznie nie gaszone i cały czas ciepłe, świece praktycznie nieużywane.
    Co do głównego zagadnienia - paliwo się cofa najprawdopodobniej. Zanim pompa uzupełni ciśnienie w railu i wypchnie powietrze, to chwila jej się zejdzie. Aczkolwiek te "dukaty" mają strasznie długie kable od akumulatora, do rozrusznika, jak będzie spory spadek napięcia, to będzie "miauczał" i nie zapali. Świece też obligatoryjnie do sprawdzenia.

    1
  • #11 06 Sty 2016 08:02
    miro55
    Poziom 7  

    Myślę, że podłączenie testera na zimnym silniku może pomóc.
    Dotychczas sprawdzałem zawsze na ciepłym.
    Jeżeli chodzi o świece, są wymienione wszystkie cztery ponieważ jedna była spalona. Sprawdziłem dla pewności są 100% sprawne.
    Filter paliwa OK.
    Auto ma przejechane 472 tys. Jest wymieniony silnik, który ma obecnie 207 tys. i tego właśnie nie jestem pewien (nie do sprawdzenia)
    Odezwę się po diagnostyce.

    1
  • #12 06 Sty 2016 09:13
    Pawel wawa
    Moderator Samochody

    Zobacz od razu jakie obroty widzi sterownik przy kręceniu rozrusznikiem. Zobacz też spadek napięcia na samych świecach, uszkodzony przekaźnik może powodować ich niedogrzanie.

    1
  • #13 18 Sty 2016 19:11
    miro55
    Poziom 7  

    Pawel wawa trafiłeś 100% w sedno sprawy.
    Przekaźnik był uszkodzony, czego nie pokazał komputer.
    Kupiłem nowy i po wymianie auto pali na dotyk.
    Zmyliła mnie kontrolka świec, ponieważ zapalała się i po chwili gasła. Świece miałem wszystkie nowe i sądziłem, że grzeją. Wskazówka dla innych, kontrolka świec po zapaleniu auta przez chwilę mrugała (tak nie powinno być) ale nie zwróciłem na to uwagę.
    Dzięki wszystkim za poświęcenie i pomoc.

    0