Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Citroen jumper 2.2hdi 2002 rok nie rowna praca silnika

Kabaute 06 Jan 2016 12:14 6216 19
  • #1
    Kabaute
    Level 8  
    Witam. Posiadam citroena jumper 2.2 hdi z 2002roku Podczas jazdy przy 2000tys obrotow szarpie silnikiem jakbym naciskal gaz I puszczal. Jak dam na 2500 tys obrotow jest normalnie. I po nizej 2000tys tez jest ok . Co moze byc przyczyna ? Mial ktos cos takiego. Pali na strzal nawet w mroz. Pomocu panowie. [/syntax][/u]
  • Helpful post
    #2
    marcin_70
    Level 21  
    Zacznij od wyczyszczenia zaworu EGR i posprawdzaj wężyki podciśnieniowe...
  • #3
    Kabaute
    Level 8  
    Wezyki ok egr ok
  • Helpful post
    #4
    marcin_70
    Level 21  
    Najlepiej zrobić logi dynamiczne podczas tych anomali.. Kiedyś robiłem auto z takimi objawami co prawda inny motor ale winny był przepływomierz jeszcze innym razem potencjometr gazu.. Na logach wyjdzie.. EGR można zaślepić na czas prób..
  • #5
    Kabaute
    Level 8  
    Dzieki kolego zaslepie chwilowo egr na probe. Dam znac co weszlo. Pozdrawiam
  • #6
    Kabaute
    Level 8  
    Witam . Zdjolem wtyczke czujnika zaworu podcisnienia I wszystko wrocilo do normy . Ale czy to wina zaworu egr? Z tego czujnika podcisnienia idzie wezyk do egru. Co sie stanie jak nie podlacze wtyczki do czujnika podciśnienia? I co moze byc przyczyna tego szarpania?

    Dodano po 1 [minuty]:

    Dodam ze po odczepieniu silnik pracuje idealnie nie kopci ma moc wszystko w normie.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Jeszcze jedno pytanie . Jsk zaslepic egr od strony wlotu czy wylotu ?
  • Helpful post
    #7
    marcin_70
    Level 21  
    Kabaute wrote:
    Co sie stanie jak nie podlacze wtyczki do czujnika podciśnienia?

    Silnik będzie pracować w jednym z trybów awaryjnych... Ale spokojnie sterownik nie pozwoli mu zrobić krzywdy.
    Kabaute wrote:
    . Jsk zaslepic egr od strony wlotu czy wylotu ?

    Gdzie ci wygodniej.
    Możesz też ściągnąć wężyk podciśnieniowy z EGRu i zaślepić np śrubką na czas prób, w ten sposób ustalisz czy jest uszkodzony mechanicznie (np pęknięta membrana) czy coś nie tak zaworkiem podciśnieniowym
  • #8
    Kabaute
    Level 8  
    Wiaj kolego. Bylem dzisiaj przypadkiem w warsztacie pytalem mechanika co jest stwierdzil ze pewnie egr lub elektrozawor szaleje. Ale powiedzial ze po odpieciu tej wtyczki nic nie powinno sie dziac tylko egr jest odlaczony elektrycznie . Moze wywalic blad ale nie pokazuje zadnego bledu. Zdejme wezyk z egru I zaslepie go zobacze co sie bedzie dziac . Jesli bedzie ok to znaczy ze egr walniety tak?

    Dodano po 7 [minuty]:

    Czytalem troche na forach I kazdy mowi zeby zaslepic egr bo w tych modelach sa strasznie wadliwe. Tylko ze ja nie mam pojecia w ktorym miejscu go zaslepic? Nigdzie nie znalazlem na necie schematu wskazowki jak to zrobic.
  • Helpful post
    #9
    mod22
    Level 28  
    Jeśli masz egr sterowany elektrycznie to wyciągasz podkładkę i wstawiasz pełną.Jeśli podciśnieniowo to jest gorzej bo jest rurka i jest to problematyczne ale można go zdemontować, wymyć i pozostawić w pozycji zamkniętej nie podpinając podciśnienia
  • #10
    Kabaute
    Level 8  
    O to chodzi ze jest sterowany podcisnieniowo. Juz go zdemontowalem wymylem . Czyli nie podlaczac tej kostki elektrycznej ?
  • Helpful post
    #11
    mod22
    Level 28  
    Kostkę podłącz.
  • #12
    Kabaute
    Level 8  
    Jak ja podlacze to wtedy szarpie silnikiem. W tym jest problem . A egr nie jest rozbieralny.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Kolego wczesniej pisales zebym nie podpinal podciśnienia. Juz zgupialem . Raz piszesz tak a drugi raz inaczej.
  • Helpful post
    #13
    mod22
    Level 28  
    Więc jeżeli nie wyrzuca byka (co mnie dziwi) i nie wchodzi w tryb awaryjny to jej nie podłączaj i jeździj.Nic Ci się z silnikiem nie stanie jeśli EGR stoi, byle był zamknięty.
  • #14
    Kabaute
    Level 8  
    Nie ma zadnego bledu . Mysle ze to egr jest zepsuty . Zaslepie wezyk ktory idzie do zawor egr I przejade sie jak nic sie nie bedzie dzialo to znaczy ze egr jest winny . Do wymiany. Jak bedzie szarpal to pewnie czujnik podciśnienia.
  • #15
    Kabaute
    Level 8  
    Marcin 70 . Zrobilem tak jak poradziles . Zdjolem wezyk z egru zaslepilem go . Podlaczylem wtyczke do czujnika podciśnienia . Efekt jest taki zr szarpie nadal . Wedlug mnie jest walniety czujnik podciśnienia lub zawor podcisnienia. Co o tym myslisz ? Jesli ktos ma pojecie co to moze byc prosze o sms . Oddzwonie I porozmawiamy moj numer 886685014. Pozdrawiam Panowie.
  • #16
    marcin_70
    Level 21  
    Może też być coś nie tak z samym podciśnieniem na zasilaniu zaworka.. mogą być wężyki pozatykane..
    Spójrz: http://www.forum-peugeot.com/Forum/forum-peug...11/suppression-vanne-moteur-sujet_35908_1.htm

    Kabaute wrote:
    Tylko ze ja nie mam pojecia w ktorym miejscu go zaslepic?

    W tym co na obrazku EGR2.2 zamiast tej uszczelki wytnij na owy kształt pełną zaślepkę (bez dziury)
  • #17
    Kabaute
    Level 8  
    Marcin 70. Kolego u mnie nie ma takiej dziury to na zdjeciu to inny model egru. U mnie jest podobny ma tylko z prawej wlot z lewej wylot na dole trzymaja do dwie srobki to wszystko.
  • #18
    marcin_70
    Level 21  
    Musisz wykombinować zaślepkę i wsadzić ją gdziekolwiek na drodze EGR za rurką, przed rurką, przed zaworem za zaworem...
  • #20
    Mallo
    Level 11  
    Panowie, mam podobnie czyli:
    -Czasami a właściwie rzadko przy obrotach poniżej 2000 silnik szarpie jakby miał zgasnąć. Mechanik nie wie co to. Na kompie wychodzi tylko błąd wlewu paliwa. Jeżdzę tak już kilka lat ale zaczyna mnie to denerwować bo niedługo go sprzedam i nie chce kogoś "obuć" w taki defekt.
    -Zawsze na autostradzie jak jadę powyżej 150 km/h i nagle muszę przyhamować lub nawet tylko zdjąć nogę z gazu; silnik wchodzi w tryb awaryjny i przez kilka sekund ma niewielką moc i zapala się lampka silnika.

    Co to może być?