Witam wszystkich, nie znalazłbym się tu gdyby nie problem ze skrzynią automatyczną.
Skrzynia zaczęła się ślizgać na drugim biegu, przy większych obrotach przerzucała na trzeci bieg i bez problemu na czwarty.
Tak funkcjonowało przez kilka dni, do tygodnia:
1 normalnie - zmiana na 2 - 2 ślizga się, przy większych obrotach zmiana na kolejny bieg - zmiana na 3 - 3 normalnie - zmiana na 4 - 4 normalnie
Przy wstecznym mam zdecydowanie wyczuwalne uderzenie i dopiero wchodzi bieg, chociaż nie zawsze.
Teraz auto nie rusza już z pierwszego biegu, wchodzi na obroty ale nie jedzie. Jedynie po wyłączeniu silnika i ponownym odpaleniu, przełożeniu wybieraka na D auto powoli się toczy, po zatrzymaniu bez ponownego odpalenia już nie jedzie.
Kupiłem używaną, na wymianę. Sprzedający zapewniał, że skrzynia jest sprawna, zdjęta z auta z silnikiem TDI, 2000 rok.
Moja skrzynia ma numer 14 DNP 26108 + sprzęgło hydrokinetyczne o numerze QCDD , a druga 14 DNQ 20046 + sprzęgło QCDG.
Przy DNQ kołnierz łączący ją z silnikiem ma inne otwory montażowe, obudowa wyjścia półosi na której zamontowany jest czujnik prędkości jest pod innym kątem i samo sprzęgło QCDG ma dłuższy stożek (pilot) od strony silnika. Dowiedziałem się, że sprzęgło jest od silnika benzynowego, a więc i skrzynia zapewne też. Nigdzie nie mogę znaleźć informacji z jakim silnikiem ta skrzynia była montowana, a poszlaki wskazują na fordowską jednostkę Y5B 2.3l Może ktoś to potwierdzić?
Kilka pytań:
Czy podmiana kołnierza z mojej skrzyni do kupionej ma sens?
Czy są jeszcze inne różnice niż pilot między sprzęgłami QCDD a QCDG?
Czy elementy mechaniczne skrzyni DNP i DNQ będą identyczne, a różnica polega na innym kołnierzu?
Z góry dziękuję za jakąkolwiek pomoc
Skrzynia zaczęła się ślizgać na drugim biegu, przy większych obrotach przerzucała na trzeci bieg i bez problemu na czwarty.
Tak funkcjonowało przez kilka dni, do tygodnia:
1 normalnie - zmiana na 2 - 2 ślizga się, przy większych obrotach zmiana na kolejny bieg - zmiana na 3 - 3 normalnie - zmiana na 4 - 4 normalnie
Przy wstecznym mam zdecydowanie wyczuwalne uderzenie i dopiero wchodzi bieg, chociaż nie zawsze.
Teraz auto nie rusza już z pierwszego biegu, wchodzi na obroty ale nie jedzie. Jedynie po wyłączeniu silnika i ponownym odpaleniu, przełożeniu wybieraka na D auto powoli się toczy, po zatrzymaniu bez ponownego odpalenia już nie jedzie.
Kupiłem używaną, na wymianę. Sprzedający zapewniał, że skrzynia jest sprawna, zdjęta z auta z silnikiem TDI, 2000 rok.
Moja skrzynia ma numer 14 DNP 26108 + sprzęgło hydrokinetyczne o numerze QCDD , a druga 14 DNQ 20046 + sprzęgło QCDG.
Przy DNQ kołnierz łączący ją z silnikiem ma inne otwory montażowe, obudowa wyjścia półosi na której zamontowany jest czujnik prędkości jest pod innym kątem i samo sprzęgło QCDG ma dłuższy stożek (pilot) od strony silnika. Dowiedziałem się, że sprzęgło jest od silnika benzynowego, a więc i skrzynia zapewne też. Nigdzie nie mogę znaleźć informacji z jakim silnikiem ta skrzynia była montowana, a poszlaki wskazują na fordowską jednostkę Y5B 2.3l Może ktoś to potwierdzić?
Kilka pytań:
Czy podmiana kołnierza z mojej skrzyni do kupionej ma sens?
Czy są jeszcze inne różnice niż pilot między sprzęgłami QCDD a QCDG?
Czy elementy mechaniczne skrzyni DNP i DNQ będą identyczne, a różnica polega na innym kołnierzu?
Z góry dziękuję za jakąkolwiek pomoc
