Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wyświetlacz danych do traktorka z czujników

tuner32 06 Sty 2016 14:16 699 10
  • #1 06 Sty 2016 14:16
    tuner32
    Poziom 9  

Witam,
    Na początku dodam, że nie mam za wiele pojęcia o elektronice, lecz mam duże zdolności manualne, trawiłem płytki do prostych układów które sam wg. schematu składałem, lutowałem smd, jednak jeżeli chodzi o układy mikroprocesorowe lub ich programowanie, nie mam doświadczenia.
    Czego szukam:
    Potrzebuje Waszej Pomocy. Chciałbym zbudować wyświetlacz który zczytywał by mi dane ze wskaźników zamontowanych w pojeździe (zaawansowany traktor sam), dane takie jak:
    *temp. płynu chłodzącego
    *temp. oleju hydrauliki
    *temp. zewnętrzna
    *obroty silnika
    *obroty wałka WOM
    *ciśnienie oleju silnikowego
    *ciśnienie oleju hydrauliki
    *napięcia ładowania/akumulatora
    *prędkość pojazdu
    aby pokazywały się informacje o:
    *włączonej blokadzie przedniego mostu
    *włączonej blokadzie tylnego mostu
    *włączonej blokadzie mechanizmu między mostowego
    *wymianie filtrów oleju hydrauliki (z czujnika zanieczyszczeń elektro.)
    * załączonym wałku WON przód/tył
    *załączonej pompie hydrauliki dodatkowej

czy jest takie coś do zrobienia? Wszystko miało by być zwizualizowane na wyświetlaczu ok 8cali na zasadzie komputera pokładowego jak w samochodach z kolorowym wyświetlaczem. Jak zaawansowanie oceniacie taki projekt i jak może być kosztowny?

Jeżeli chodzi o źródło impulsów, to obroty silnika z sygnału alternatora, temperatura z termometru zewnętrznego ogólnie dostępnego do elektroniki, większość impulsów z czujników 0/1, obroty WOM z czujnika zbliżeniowego jak na zasadzie licznika rowerowego, posiadam takie czujniki przemysłowe gdzie zasilane są napięciem 5-24V chyba i podczas zbliżenia metalu dają impuls na trzeci kabel.