Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Zamówiony komputer - zwrot? Morele.net

error0111 06 Jan 2016 19:12 2241 29
  • #1
    error0111
    Level 9  
    Witajcie, kilka dni temu zamówiłem komputer według polecanego zestawu w morele.net . Wczoraj odebrałem osobiście w punkcie, sprawdzając sprzęt, mogę śmiało stwierdzić, że nie spełnił on moich oczekiwań. Wentylator pracuje głośno, obudowa skrzypi i stuka, po instalacji sterowników oraz systemu, gry działają dość kiepsko. Mam na myśli dość podstawowe tytuły typu CS GO. Na różnych portach USB, wkładając kartę wifi, internet działa z różną prędkością(dużo mniejsza niż w innych urządzeniach i w łączu), zaczynając od tego, że w innym komputerze jest okej. W dodatku jeden port USB z przodu obudowy, jest martwy. Czy przysługuje mi prawo zwrotu do 14 dni?
  • #3
    error0111
    Level 9  
    Nie będzie problemem to, że rozpakowałem już sprzęt, zainstalowałem system i używałem przez 1 dzień?
  • #5
    robertamel
    Level 27  
    Odebranie w punkcie, czyli w sklepie sprzedawcy eliminuje klienta z zasad zakupów na odległość. Dodatkowym problemem może być wykonanie na specjalne zamówienie klienta danej konfiguracji (mimo, że była np. polecaną przez sprzedawcę). Szczerze dobrze życzę, aby zwrot się udał.
    Myślę, że można pokusić się na niezgodność towaru z umową (dotyczy wszystkich zakupów konsumenckich) - wówczas do wyboru są opcje: usunięcie wady, wymiana sprzętu lub zwrot gotówki. Niezgodność z umową mogłaby dotyczyć niedziałającego jednego portu USB i/lub zbyt głośnej pracy komputera (sprawdzić należałoby specyfikację produktu, ewentualnie odpowiednie normy CE, które każdy sprzęt musi spełniać). Polecam lekturę: http://www.federacja-konsumentow.org.pl/n,155...dziec-o-zakupach-i-reklamacji-wzory-pism.html
    Dodatkowym problemem może być system operacyjny. Zwrócić już go nie można jeśli pudełko zostało otwarte (chyba, że był integralną częścią komputera (OEM)).
  • #6
    error0111
    Level 9  
    System operacyjne kupiłem osobno, we własnym zakresie. Ale sprawdzając konto w morele.net mam możliwość zwrotu do 14 dni i mogę wybrać tą opcję jednak jutro pójdę do punktu i dowiem się wszystkiego, mam rzut beretem. Dzięki za odpowiedzi.
  • #7
    rafal131313
    Level 26  
    Co to był za zestaw można prosić link do zestawu.

    Przed świętami zwracałem płytę główną po 10 dniach i bez najmniejszych problemów zwrot wpłaty po tygodniu i to z kosztem wysyłki :)

    Najlepiej zgłosić przez stronę morele w profilu jak wejdziesz w zwroty\reklamację to będzie od razu widać czy zwrot 14dniowy jest dostępny.
  • #8
    error0111
    Level 9  
    Zestaw to:
    Dysk Seagate 1TB, SATAIII, 7200RPM, 64MB cache (ST1000DM003)
    Pamięć Crucial Ballistix Sport DDR3 8GB/1600 CL9 (BLS8G3D1609DS1S00)
    Płyta główna MSI H81M-P33, H81, DualDDR3-1600, SATA3, DVI, mATX (H81M-P33)
    Zasilacz Fortron 460W, 460-60 HCN (efektywność do 84%), ATX 2.3 ACTIVE PFC, 12CM (FSP460-60HCN)
    Obudowa SilentiumPC Gladius M20 Pure Black (SPC125)
    Procesor Intel Core i3-4170, 3.70GHz, 3MB, LGA1150, 22nm, 54W, VGA, BOX (BX80646I34170)
    Karta graficzna EVGA GeForce GTX 950 Superclocked, 2GB GDDR5, 128 Bit, HDMI, 3XDP, DVI-I, Box (02G-P4-2951-KR)

    Dodano po 5 [minuty]:

    Tak, w stronie morele.net jest zwrot dostepny, jednak jutro pojade tam osobiscie
  • #9
    jokerinho
    Level 3  
    Kupuje prawie identyczny komputer z tej strony. Nie daje rady z cs'em? Pisano, ze wiedzmin 3 spokojnie pojdzie? O co chodzi? Moze ktos wytlumaczyc?
  • #10
    rafal131313
    Level 26  
    Hmmm zestaw za 2000zł. powinno na tym wszystko śmigać aż miło.
    Płyta widzę najtańsza z możliwych :)

    Osobiście to wybrał bym płytę i procesor na s1151 i DDR4.

    Sprawdź na stronie morele w swoim profilu czy masz możliwość zwrotu.

    error0111 wrote:
    Wentylator pracuje głośno, obudowa skrzypi i stuka

    Standardowe chłodzenie + coś niedokręcone.
  • #11
    error0111
    Level 9  
    Zainstalowałem system, wszystkie najnowsze sterowniki. Cs potrafi się przycinać. Włożyłem karte wifi do usb i predkosc neta jest 5mb/s a tylko w jednym jest 20mb/s(jedno nie działa wogóle), na innym komputerze z ta sama karta jest 50-60mb/s

    Dodano po 1 [minuty]:

    Komputer został złożony przez morele, więc ja nic w środku nie grzebałem, były przyklejone plomby, z których jedna odpadła przy wyciąganiu z pudełka.
  • #13
    error0111
    Level 9  
    Nie wiem czy tylko mój przypadek jest wyjątkowo kiepski, czy inni też narzekają ale czytając opinie w internecie na temat tego sklepu, były całkiem dobre. Jutro pojadę tam rano i przedstawie komputer, zżera mnie ciekawość jak sytuacja rozstrzygnie się :)
  • #14
    rafal131313
    Level 26  
    jokerinho wrote:
    Kupuje prawie identyczny komputer z tej strony. Nie daje rady z cs'em? Pisano, ze wiedzmin 3 spokojnie pojdzie? O co chodzi? Moze ktos wytlumaczyc?


    Na papierze powinno wszystko śmigać.
    Osobiście wybrał bym lepszą płytę.

    Raczej kupuję w częściach a nie złożony w całości.
  • #15
    lukaszpolesie
    Level 22  
    Coś jest nie tak, na takim sprzęcie nie tylko CS GO powinien śmigać aż miło.

    Płyta mimo że jest najtańsza jest całkiem spoko, sam posiadam ją w swoim PC z i3 4170.

    Który wentylator pracuje głośno? Przy włączaniu może chwilowo szybko zakręcić się wentylator od procesora bo one tak mają przy i3 4170 (miałem i zmieniłem na chłodzenie SPC)

    Obudowa skrzypi i stuka, może coś nie jest dokręcone bo obudowa jest ogólnie ok.

    Jeden port kolego z przodu działać nie będzie bo technicznie jest to niemożliwe z uwagi na brak obsługi płyty głównej USB 3.0 na front (pierwszy z lewej).
  • #16
    rafal131313
    Level 26  
    error0111 wrote:
    Nie wiem czy tylko mój przypadek jest wyjątkowo kiepski, czy inni też narzekają ale czytając opinie w internecie na temat tego sklepu, były całkiem dobre


    Sklep przynajmniej u mnie ma dobre opinie.

    Dodano po 1 [minuty]:

    lukaszpolesie wrote:
    Obudowa skrzypi i stuka, może coś nie jest dokręcone bo obudowa jest ogólnie ok.


    Dlatego wolę sam składać.
  • #17
    error0111
    Level 9  
    O tym porcie niedziałąjącym dowiedziałem się dopiero jak już dokonałem transakcji, obudowa kiwa się jakby nie miała 1 nogi, mimo, że stoi na równej powierzchni.
  • #18
    lukaszpolesie
    Level 22  
    Wybacz ale kupując komputer musisz mieć co nie co pojęcia, nie będą pisać dokładnie wszystkiego bo taki opis zająłby kilka godzin na jedną rzecz i nikomu by się nie chciało czytać (w opisie płyty masz wszystkie wejścia i wyjścia opisane). Dlatego też są 3 porty z przodu, z zagadnień technicznych też powinieneś coś wiedzieć, to co było niemożliwe technicznie nie jest winą sklepu.

    W takim razie możesz spokojnie udać się do sklepu z reklamacją odnośnie obudowy.

    Który wentylator głośno działa?

    Z wydajnością może być różnie, możliwe że jest coś uszkodzone a możliwe że jest coś źle zainstalowane i wydajność jest licha, także tutaj wina może stać po obu stronach. Oczywiście to możesz również reklamować.
  • #19
    error0111
    Level 9  
    Ja nawet wybaczyłbym ten port, bo rozumiem, że jak nie da sie to nie da. Denerwuje mnie przede wszystkim obudowa, wydajnośc i ta nieszczęsna prędkość internetu. Ostatnio wybierałem komponenty do komputera na zamówienie 9 lat temu, później działałem z laptopami, więc nie jestem na bieżąco. Natchnęło mnie żeby pograć w jakieś nowsze tytuły i zamówiłem jeden z polecanych modeli na forum. Jestem trochę zawiedziony, powiem szczerze.
  • #20
    andrzej55
    Level 36  
    System operacyjny może się aktualizuje i stąd takie ściny, ale wadliwego podzespołu też nie można wykluczyć. Karty sieciowe ze względu spory prąd pobierany z USB lepiej podłączać bezpośrednio do gniazd na płycie głównej. Na przewodzie między płytą a gniazdem obudowy mogą występować znaczne spadki napięcia powodujące kiepską pracę.
  • #21
    error0111
    Level 9  
    Tylko, że w moim przypadku najwieksza predkosc uzyskuje na porcie z przodu obudowy. Nic sie nie aktualizuje, wylaczone wszystko :)
  • #22
    jokerinho
    Level 3  
    Czy mógłbyś zrobić ss'a z fps'ami z np. cs'a? (na tym komputerze)
  • #25
    jokerinho
    Level 3  
    Coś mi się wydaję, że Panu chodzi, tylko i wyłącznie o internet. Tutaj inny temat autora- https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3141480.html

    Użytkownik rooneyasd napisał "Zakładam że wcześniej kartę tp link wkładałeś z tyłu obudowy. A w tym miejscu jest słaby zasięg co dowodzi że nie ma nic wspólnego z portem usb, to że jest z tyłu działa tak samo a że sygnał tam nie dochodzi to druga sprawa.
    Ja po proszę na wszelki wypadek zdjęcia z wykonanego testu sieci wifi programem inssider.", a zdjecia z wykonanego testu sieci wifi nie dostał (z jakiego powodu?). Może tu leży wina. Czy moglbys wstawic takowe zdjecie?
  • #26
    error0111
    Level 9  
    Proszę o nierobienie offtopu bo ja w tym temacie pytam o zwrot towaru.

    Dodano po 11 [minuty]:

    Mi chodzi o całość, internet to jest jedna z rzeczy, które nie podobają mi się już w 1 dniu.
  • #27
    Qujav
    Level 22  
    To dlaczego zamiast zadzwonić choćby na infolinię i się zapytać dogadać, tracisz czas na zasięgnięcie opinii na forum technicznym?
  • #28
    Montrres
    Level 21  
    Taki zestaw sam niedawno złożyłem dla kolegi który bardzo go chwali.
    Powiedz jeszcze jaki masz system. Czy jest z pewnego źródła?
    Nie chce mi się wierzyć żeby morele tak coś nie dopilnowało. Sam u nich kupuję od ponad 3 lat i złego słowa nie dam powiedzieć. Wszelkie reklamacje rozpatrzone zawsze pozytywnie i szybko.
    Możesz oczywiście reklamować i masz do tego prawo - oczywiście obudowę.
    Jeśli chodzi o pracę systemu to instalowałeś go sam czy też przez morele? Jeśli sam to powtarzam pytanie: z jakiego źródła?
  • #29
    Ationx
    Level 35  
    Ja to bym się zapytał czy monitor podłączyłeś do płyty głównej czy do karty graficznej?
  • #30
    error0111
    Level 9  
    Wszystko jest dobrze podłączone a temat uważam za zamknięty bo udało mi się skontaktować z morele ponownie i skorzystam z 14 dniowego zwrotu