Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Honda civic bingo - Lpg 2 generacji gaśnie ciepły regulacja

skoczi97 06 Sty 2016 20:15 3567 30
  • #1 06 Sty 2016 20:15
    skoczi97
    Poziom 9  

    Witam przeglądałem już wszystkie inne tematy i niestety nie znalazłem odp na moje pytanie.

    Mam honde civic v gen 1,5 100km z instalacja gazową 2 generacji.

    Problem polega na tym, że po ponownym odpaleniu i po przełączeniu na lpg gaśnie.
    Gdy jest zimny to muszę poczekać aż się nagrzeje aby przełączyć na LPG i wtedy jest wszystko ok ale gdybym zgasił silnik i odpalił po chwili to mimo ciepłego silnika po przełączeniu na LPG nie trzyma obrotów.

    0 29
  • #2 07 Sty 2016 20:28
    zdzichra
    Poziom 29  

    Witam
    Proponuję nagrzać silnik i przeprowadzić regulację LPG.Jeśli nie dasz rady sam propnuję pojechać do dobrego gazownika.Jaki masz przebieg na LPG? bo może już reduktor należałoby zregenerować lub wymienić?

    0
  • #3 07 Sty 2016 21:57
    skoczi97
    Poziom 9  

    Jesienią był na regulacji i wymieniane były filtry i gdy nie było tak zimno raczej tak się nie działo. Tylko, że gdy już przełączy na lpg i chce zgasnąć to trochę pogazuje (z pół minuty) to już wtedy nie zgaśnie.

    Przebieg mi nieznany ponieważ kupiłem rok temu samochód z zepsutym i cofniętym licznikiem.

    Jak wygląda taka regulacja?

    0
  • #4 08 Sty 2016 17:46
    zdzichra
    Poziom 29  

    Regulacja wygląda prosto :) Zaczynamy od zakupu,pożyczenia lub samodzielnego wykonania odpowiedniego do instalacji interfejsu.Ściągamy odpowiedni do naszego sterownika program.Rozgrzewamy autko do normalnej temperatury pracy-ok 80st.C.Gasimy silnik.Podłączmy naszego kompa przez interfejs do centralki gazu,uruchamiamy autko,przełączamy na gaz i ustawiamy odpowiednie otwarcie i zamknięcie silnika krokowego tak żeby w całym zakresie obrotów praca sondy lambda była prawidłowa tzn wartość napięcia na sondzie wahała się w granicach od ok.0,1 do ok 0,9V.Jeżeli sama regulacja na kompie nie daje odpowiednich rezultatów trzeba pokręcić przy reduktorze żeby wyregulować jego wydajność na niskich lub wysokich obrotach lub jedno i drugie.
    Zanim się do tego zabierzesz przemyj i przesmaruj silniczek krokowy-może się zacina,nie chodzi płynnie.Przyczyną ,że autko działa jak działa może być też sam reduktor-stare sztywne gumy wtedy zostaje regeneracja lub wymiana reduktora zwłaszcza,że jak sam piszesz nie masz pojęcia ile toto ma najechane.

    0
  • #5 21 Sty 2016 14:08
    skoczi97
    Poziom 9  

    W końcu udało mi się zrobić ten interfejs. Po podłączeniu i ustawieniu ,,Nauki" mam takie ustawienia. Czy coś powinienem zmienić?

    Ostatnie zdjęcie jest z pracy na benzynie.

    Honda civic bingo - Lpg 2 generacji gaśnie ciepły regulacja Honda civic bingo - Lpg 2 generacji gaśnie ciepły regulacja Honda civic bingo - Lpg 2 generacji gaśnie ciepły regulacja Honda civic bingo - Lpg 2 generacji gaśnie ciepły regulacja

    0
  • #6 21 Sty 2016 20:47
    skoczi97
    Poziom 9  

    Przypomnialo mi sie jeszcze ze odkad kupilem ten samochod filtr powietrza jest w 90% zatkany. Przy regulacji powiedziano mi,że tak ma byc ale niewiem czy silnik powinien miec zatkany doplyw powietrza.

    0
  • #7 21 Sty 2016 20:57
    web69
    Poziom 27  

    Tak gaz montują tylko pachciarze. Rozumiem przysłonić 10%, ale 90? Pomiary robisz na zimnym silniku (33°C)

    0
  • #8 21 Sty 2016 21:10
    skoczi97
    Poziom 9  

    No czyli wywalic ze zaslepki? Tylko, że wtedy w ogóle bedzie gasl na wolnych obrotach.

    0
  • #9 22 Sty 2016 09:31
    woia1602
    Poziom 15  

    Boże matko co to za druciarstwo. Jak chcesz mam tą samą instalację i podobnie męczyłem się żeby doprowadzić to do normalnego stanu.
    Nagram ci w weekend filmik z ustawieniami w moim silniku i jak działa.
    Podstawowy wskaźnik to skład mieszanki. Ale w moim przypadku problem był ciekawszy. Pomogło odłączenie akumulatora na noc czyli ok 10H. Potem podłączyłem i auto to nagrzania chodziło na BP. Zresetowały się mapy wtryskowe benzyny. Potem przełączyłem na LPG i wyregulowałem. Jak auto gaśnie to masz za bogatą mieszankę ale w twoim przypadku technologia zatkania filtra jest nie wyjaśniona.
    Bardziej to idzie zrozumieć gdy masz wskaźnik spalania. Jak założyłem komputer UKP widziałem, że spalanie BP i LPG są równe. Teraz ustawiłem podobne i ECU nie zmienia MAP wtryskowych dzięki czemu nic nie faluje i nie gaśnie a moc podobna jak na BP.
    Pokaż co masz w zaawansowanych opcjach krokowca.
    Ja na twoim miejscu:
    1. Doprowadzić dolot do fabryki albo założyć stożek
    2. Reset Map wtryskowych czyli aku na noc i odpalanie auta na BP i jazda jeden dzień
    3. Reset kompa LPG i porządna regulacja attulatora.
    4. Zadowolenie z jazdy na LPG.

    Jak chcesz to pisz na PW to dam ci numer tel i pogadamy.

    0
  • #10 26 Sty 2016 19:25
    zdzichra
    Poziom 29  

    Ostatnie zdjęcie pokazuje za bogatą mieszankę na Pb-powód zdławiony dolot wywal to g..... na dolocie i następnie

    woia1602 napisał:

    1. Doprowadzić dolot do fabryki albo założyć stożek
    2. Reset Map wtryskowych czyli aku na noc i odpalanie auta na BP i jazda jeden dzień
    3. Reset kompa LPG i porządna regulacja attulatora.

    z tym,że stożek nie koniecznie ale nowy filtr powietrza jak najbardziej,aku nie musi być na całą noc wystarczy godzina następnie uruchomić silnik na Pb(gaz wyłącz na centralce) rozgrzać silnik na Pb do załączenia wentylatora(bez dotykania pedału gazu),pojeździć z godzinkę na Pb,reset kompa gazowego zrobi się sam po odłączeniu akumulatora i nie trzeba go dodatkowo resetować.Teraz dopiero można przełączyć na gaz i regulować gaz-GAZ regulujemy NA ROZGRZANYM silniku.
    Jeżeli taka procedura nie pomoże na Twoje kłopoty pomyśl nad reduktorem-regeneracja lub wymiana(zakładam,że filtry gazu są czyste).
    Aha i jeszcze jedno -tych co regulowali ci gaz omijaj z daleka i odradzaj komu tylko możesz bo to partacze

    0
  • #11 27 Sty 2016 08:59
    skoczi97
    Poziom 9  

    Podłączyłem wg rad wszystko ładnie pięknie tylko, że gdy nagrzałem silnik i wskazówka w samochodzie była w połowie to program w laptopie pokazuje mi przy włączonym ogrzewaniu 45* a przy wyłączonym 50*. Teraz pytanie czy któryś z czujników walnięty czy inny powód?

    0
  • #12 27 Sty 2016 09:07
    woia1602
    Poziom 15  

    Normalne, że skoro ogrzewanie nie bierze ciepła nagrzewnicą to zostaje ono w układzie i jest cieplej.
    Chyba, że chodzi ci o kwestię elektroniczną to może być zwykłe zakłócenie na masie albo coś?
    Moim zdaniem napisz czy dzieje się to stopniowo czy tak od razu przełączając.

    0
  • #13 27 Sty 2016 14:12
    skoczi97
    Poziom 9  

    Nie chodzi nawet o tą różnice tylko o to czemu nie ma 90*? Ustawiłem sb już tak że na biegu jałowym sonda oscyluje mi ładnie od ubogiej do bogatej. Tylko gdy zwiększę obroty jest cały czas ubogo. Odkręcam śrubę plastikową na parowniku (lovato) i nic. I jest tak ubogo i włączę ,,naukę to wyskakuje komunikat błąd sondy lambda- adaptacja przerwana. ale gdy przytkam dolot ręką to wszystko w porządku i zaczyna znów oscylować. Czyli odkręcić to śrubę jeszcze bardziej? Czy spalanie bardzo wzrośnie?

    Jaki ustawić typ sondy lambda i typ emulacji?

    0
  • #14 27 Sty 2016 14:22
    andrzej20001
    Poziom 42  

    Załóż nowy parownik Lovato i śrube na regulacji dawki i masz spokój na pare lat. Membrana juz "z kartonu" i syf w parowniku że hej. Na parowniku ustawisz sobie śrubką wolne obroty a na obrotach 3000-4000 śrubę dawk głównej i i finito.

    0
  • #15 27 Sty 2016 14:24
    skoczi97
    Poziom 9  

    no to mam się uwsteczniać? przerabiać lpg 2 na lpg 1?

    0
  • #16 27 Sty 2016 14:25
    andrzej20001
    Poziom 42  

    Rób jak zechcesz. Gen 2 wprowadziło Państwo a nie uzytkownicy aut z lpg :)

    0
  • #17 27 Sty 2016 20:10
    zdzichra
    Poziom 29  

    skoczi97 napisał:
    no to mam się uwsteczniać? przerabiać lpg 2 na lpg 1?

    Nie rób tego.Zacznij od reduktora.Zregeneruj lub wymień i wyreguluj go.Powinno wystarczyć.Zmiana na śrubkę jest prosta w regulacji ale nie do końca zapewni prawidłową mieszankę silnikowi.Jeśli bedzie za uboga możesz nawet wypalić uszczelkę pod głowicą.To ,że więcej gazu poda nie musi spowodować wzrostu spalania bo przy mniejszej dawce musisz mocniej deptać po gazie co czasem wychodzi ,że spalisz więcej.

    0
  • #18 28 Sty 2016 07:53
    skoczi97
    Poziom 9  

    No właśnie chyba muszę uzbierać na nawy reduktor. Gdy udrożniłem dolot to nawet po rozkręceniu całkowicie reduktora i tak mieszanka była uboga wiec na razie z powrotem przytkałem.

    0
  • #19 28 Sty 2016 15:39
    zdzichra
    Poziom 29  

    Możesz też mieć źle dobrany mikser(za duża średnica) sprawdź jaki jest odpowiedni dla twojego auta i sprawdź co masz w aucie bo tu też może być pies pogrzebany.
    Max średnica to 2/3 średnicy nad przepustnicą więc suwmiarka w rękę i już masz odpowiedź.Są też jakieś tabele ale na szybko taki pomiar też daje jakiś obraz.

    0
  • #20 01 Lut 2016 09:00
    woia1602
    Poziom 15  

    I co zrobiłeś reduktor? Ja w swoim monowtrysku podłączyłem TPS i auto odżyło. Wkręciłem śrubę o obrót i spadło spalanie. Wcześniej max 140km/h a teraz na autostradzie spokojnie można 160km/h a zmierzyłem max 182km/h No ale to stożek + wydech przelotowy oraz remont generalny silnika :)

    0
  • #21 04 Lut 2016 16:38
    skoczi97
    Poziom 9  

    W końcu znalazłem trochę czasu i dobrałem się do miksera. Ma on średnice 32mm i nie wiem czy jest dobrany prawidłowo.

    Co do reduktora to na razie nic z nim nie robię ponieważ fundusze nie pozwalają mi na to, a z przytkanym filtrem sonda ładnie oscyluje.

    Honda civic bingo - Lpg 2 generacji gaśnie ciepły regulacja Honda civic bingo - Lpg 2 generacji gaśnie ciepły regulacja Honda civic bingo - Lpg 2 generacji gaśnie ciepły regulacja Honda civic bingo - Lpg 2 generacji gaśnie ciepły regulacja Honda civic bingo - Lpg 2 generacji gaśnie ciepły regulacja

    0
  • #22 04 Lut 2016 17:03
    woia1602
    Poziom 15  

    Nie rozumiem po co przytykac filtr. Czemu nie działa to ci poprawnie.
    Ja za to podlaczylem TPS i założyłem stożek u siebie. Wydech stracił środkowy tłumnik i spalanie spadło z 12 na 10 a predkosc maxymalna w gore o 10km\h dynamika tez super.
    Ale do czasu jak sam nie wyregulowalem attulatora i rwduktora to też sie meczylem

    0
  • #23 04 Lut 2016 17:19
    skoczi97
    Poziom 9  

    Ja mam wszystko seryjne i wszystko podłączone. Jedynie filtr powietrza nie jest papierowy tylko taki jakiś inny. A nie wiem dlaczego jest przytkany, wiem tylko tyle, że bez tego mieszanka jest uboga nawet na całkowicie rozkręconym reduktorze.

    0
  • #24 04 Lut 2016 18:05
    woia1602
    Poziom 15  

    ja tak miałem jak ECU auta przestawilo mapy wtryskowe.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Jednak sensu zatykania filtra kojarzy mi się z druciarstwem.

    0
  • #25 04 Lut 2016 18:09
    skoczi97
    Poziom 9  

    Wiem że to druciarstwo ale tak już było i z braku czasu musiałem wrócić do punktu wyjscia czyli wsadzić to z powrotem ponieważ codziennie potrzebuje auta do dojazdów do szkoły. W weekend jeszcze raz zresetuje ECU i zobaczymy.

    0
  • #26 04 Lut 2016 18:17
    woia1602
    Poziom 15  

    http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=106&t=111548
    http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=106&t=114746&view=unread#unread
    Nie rozumiem. Masz ustawione attulator na 86. Jak fotce dalej na 850 obtorów pokazuje 104.
    Moim zdaniem... powtarzam moim masz podawane za dużo gazu. Może zobacz do attulatora co się dzieje. Może jest zablokowany albo odłączony?

    Zobacz sobie tutaj.
    http://lpg-forum.pl/laguna-1-monobosch-i-kme-...o-m-co-jeszcze-moge-zrobic-sam-t53016-30.html
    Masz filmiki jak działa moja instalacja po regulacji i grzebaniu w ustawieniach. Najwyżej zgraj sobie program do nagrywania wideo i nagraj jak przyspiesza i jakie są wskazania. Najpierw odetka ten wlot. Ja np. Nie mogę mieć stoża w kierunku jazdy tylko rurę musiałem o 180 stopni obrócić bo inaczej pęd powietrza dusi silnik. Ale na wolnych krokowiec pięknie steruje przepustnicą teraz i domyka. Zobacz sobie jak pracuje sonda w Bingo podczas jazdy na BP. Możesz ustawiać pod te wskazania.

    0
  • #27 04 Lut 2016 20:43
    skoczi97
    Poziom 9  

    Jest tak nie wytrzymałem i byłem wywalić wszystko z dolotu i zrobiłem reset ECU i udało się zaczął chodzić na LPG. Tylko teraz taki problem, że na biegu jałowym go zalewa( śruba zakręcona jest całkiem) att na poziomie ok 50 kroków, a gdy będę trzymał na około 3000obr to jest jakieś 115 kroków. Jak to teraz wyregulować?

    Podajcie jakiś program do nagrywania filmów to wstawię jak to wygląda.

    0
  • #28 04 Lut 2016 21:02
    woia1602
    Poziom 15  

    jak zalewa to kręć sobie śrubą... też się bałem ale cóż trzeba. Najpierw ureguluj sobie wolne obroty. Honda civic bingo - Lpg 2 generacji gaśnie ciepły regulacja
    Kręcisz sobie śrubką nr 2 zgodnie ze wskazówkami zegara i mieszanka robi się chyba uboga wtedy. U mnie bynajmniej zmniejszyło to mieszankę i pali auto mniej i jest lepsza dynamika.
    Nie jestem gazownikiem ale takim użytkownikiem jak Ty mistrzu. Podpowiadam ci to co sam się nauczyłem.
    A TPS?? Masz monoboscha czy co? Mierzyłeś wartości TPS? Jaką masz na biegu jałowym i jaką jak masz na maksa otwarty ??
    Możesz spróbować wyłączyć TPS.
    Weź ustawienia zaawansowanie attulatora ustaw wszędzie na zero.

    Mówisz, że na biegu jałowym masz 50 PWA?? To chyba za bardzo ci zamyka attulator i silnik nie dostaje gazu? Ja bym szukał błędy w tym, że albo przepustnica się za bardzo zamyka albo centralka stara się na jałowym zubożyć strasznie mieszankę? Nie wiem.
    A pokaż fotkę całego silnika jak ten dolot wygląda. Może byś musiał przesunąć mikser. Trzeba popatrzeć jak inne hondy to mają. Wiesz forum to takie rzeczy, że nigdy nie wiesz kto i co pisze. Dlatego ja Ci zaznaczam, że nie jestem gazownikiem.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Aha na dole masz śrubę na imbusa i tam zlewasz jakieś coś. Śruba 1 jest od regulacji niby biegu jałowego. Ale ja nic nie grzebałem. Opinie na temat kręcenia i regulacji tyle ile postów da się napisać:)

    Dodano po 1 [minuty]:

    http://www.dobreprogramy.pl/Free-Screen-Video-Recorder,Program,Windows,33557.html
    Tutaj masz program
    A tryb nauki robiłeś?

    0
  • #29 11 Lut 2016 22:40
    skoczi97
    Poziom 9  

    Po resecie Ecu i samoadaptacji jest wszystko ok auto jak narazie silniejsze nie gasnie a spalanie zmalalo .

    0
  • #30 11 Lut 2016 22:59
    woia1602
    Poziom 15  

    No a filtr powietrza normalnie fabrycznie odetkany czy tam jeszcze jakaś drutologia jest?

    0
  Szukaj w 5mln produktów