Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mercedes S 320cdi W220 2002-01 - dwa miesiące bez akumulatora NIC NIE DZIAŁA

mkrestian 06 Jan 2016 20:59 5478 14
  • #1
    mkrestian
    Level 8  
    Witam Serdecznie
    samochód stał dwa miesiące nieodpalany - akumulator rozładowany do zera
    po naładowaniu akumulatora samochód nie uruchamia się
    kluczyki nie działają drzwi się nie domykają automatycznie
    po włożeniu kluczyka (każdego) nie da się go obrucić
    na liczniku nie ma przebiegu całkowitego tylko kreseczki ------
    natomiast licznik km ten dodatkowy kasowany pokazuje przebieg 3000km
    więc coś pamięta

    Po podłączeniu akumulatora po tak długiej przerwie
    w bagażniku pod lewą tapicerką słychać było kilkukrotnie powtarzające się pstrykanie,
    które po kilku sekundach ustało.
    Podświetlenia działają auto nie dało się otworzyć z pilota
    tylko kluczykiem awaryjnym
    po otwarciu drzwi licznik się podświetlił i włączył
    natomiast nie da się obrócić kluczyków w pozycję zapłon
    i uruchomić samochodu


    wielka lipa - wie ktoś coś może na ten temat ?
  • Helpful post
    #2
    fuelinyourblood
    Level 35  
    Jakie napiecie na akumulatorze? Jaki pobór pradu?
  • #3
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    To nie Polonez, bez rzetelnej diagnostyki błądzimy po omacku. Akumulator nie został przypadkiem na chwilę odwrotnie podpięty?
  • #4
    panam
    Level 29  
    masz jeszcze jeden akumulator z przodu pod maską tak zwany backup. jak on jest sprawny to może,
    Pawel wawa wrote:
    nie został przypadkiem na chwilę odwrotnie podpięty?
  • #6
    panam
    Level 29  
    Sorki Paweł nie popatrzyłem na model i datę produkcji
  • #7
    mkrestian
    Level 8  
    akumulator VARTA-MERCEDES z salonu 100Ah(760) dwa lata siedem do dziewęć miesięcy

    po naładowaniu napięcie 12.6v (ok 6godzin ładowania prądem do 6A)
    po podłączeniu napięcie 12.2v
    prąd pobierany przy otwartym tylko bagażniku (podświetlenie 2 żarówki)
    5.9-6.1A
    nadal nie działa otwieranie z pilota i żaden z kluczyków ani KeylessGo
    nie działa system dociągania drzwi samochodu
    po otwarciu drzwi zwykłym kluczykiem podświetla i uruchamia zegary
    nadal nie da się uruchomić

    Jeżeli ktoś nie zamierza pomóc lub nie potrafi
    proszę nie rozpoczynać nie włączać się do dyskusji
    nie dodawać niepotrzebnych dygresji

    PIERWSZY KOLEGA PROSIŁ O SPRAWDZENIE NAPIĘCIA I PRĄDU
    domyślam się po co
    jeśli powyższe pomiary są OK to proszę odpisz

    wszystkim wtajemniczonym w zasadę działania systemów i znających W220
    przed liftem
    będę bardzo wdzięczny i pozdrawiam

    Akumulator nie był wyciągany
    więc zmiana biegunów odpada
    podpinana zawsze dobrze do ładowania ++ --

    gdy samochód odebrałem od lakiernika (drobne poprawki)
    aku był naładowany - wszystkie systemy sprawne
    stał jakieś dwa miesiące nieużywany rozładował baterię do zera
    po podładowaniu pstykanie po lewej stronie bagażnika i przygasające podświetlanie
    po kilku sekundach ustało.
    Lecz sytuacja bez zmian.

    Teraz po pomiarach V/A
    przy podłączeniu aku pstrykania po lewej stronie bagażnika brak


    Moderated By CameR:

    mkrestian wrote:
    Jeżeli ktoś nie zamierza pomóc lub nie potrafi
    proszę nie rozpoczynać nie włączać się do dyskusji
    nie dodawać niepotrzebnych dygresji

    Reg. 3.1.9. Nie obrażaj drugiej strony dyskusji. Uszanuj odmienne zdanie oraz inne opinie na forum.

  • Helpful post
    #8
    CameR

    Moderator of Vehicle Security
    mkrestian wrote:
    akumulator VARTA-MERCEDES z salonu 100Ah(760) dwa lata siedem do dziewęć miesięcy

    To o niczym nie świadczy.

    Po rozładowaniu akumulatora poniżej 8 V może już nie dać się naładować, trzeba go odsiarczać. Akumulator całkowicie rozładowany i pozostawiony na dłuższy czas może już nie nadawać się do użytku.

    mkrestian wrote:
    nadal nie da się uruchomić

    Wykonana została diagnostyka?

    Objawami uszkodzenia jednego z modułów, np.: EZS, ELV, ESL jest:
    - brak reakcji na włożenie kluczyka do stacyjki
    - brak reakcji rozrusznika na przekręcenie kluczyka w stacyjce
    - brak możliwości odblokowania kierownicy
    - brak reakcji auta na pilota
  • Helpful post
    #9
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    mkrestian wrote:
    po naładowaniu napięcie 12.6v (ok 6godzin ładowania prądem do 6A)
    Akumulator za krótko ładowany, za szybko też wzrosło napięcie na nim. Doładuj co najmniej dobę. Możliwe, że jest już do wymiany.
    mkrestian wrote:
    prąd pobierany przy otwartym tylko bagażniku (podświetlenie 2 żarówki)
    5.9-6.1A

    Dużo za dużo, ale warto jeszcze sprawdzić co będzie po 10 minutach, przy zamknietym i uśpionym aucie.
    Tyle wróżenia, teraz czas na Twój ruch i rzetelną diagnostykę SD.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Możesz jeszcze sprawdzić bezpieczniki, wszystkie, kontrolką. Moim zdaniem będzie problem z zasilaniem stałym lub masą. To by się też zgadzało z innymi objawami, między innymi z brakiem dociągania drzwi.
  • #10
    mkrestian
    Level 8  
    Dziękuję bardzo wszystkim za naprowadzenie.
    Spróbuję umówić mechanika z laptopem itp.
    w celu diagnostyki ponieważ samochód jest na chwilę obecną unieruchomiony,
    po diagnostyce postaram się jak najlepiej opisać co wyszło.
  • #11
    fuelinyourblood
    Level 35  
    Odepnij kleme, odczekaj chwile i zapnij. sprawdz bezpieczniki.
  • Helpful post
    #12
    KarizmoGSM

    Level 27  
    Wyjmij tego śmiecia i wstaw dobry akumulator bo jak stał 2 miesiące rozładowany i podpięty do auta to się nadaje na śmietnik a nie ładowanie, pewnie ma zwarcie na celi i może robić problemy !

    Po drugie to podstawowa diagnostyka ale ja na początek to zaczął bym od sprawdzenia bezpieczników oraz przekaźników !
  • #13
    mkrestian
    Level 8  
    Dziś akumulator w pełni naładowany (po 24godzinach ładowania)
    zapiąłem klemy odczekałem 29minut ;)
    niestety kluczyki ani karta nierozpoznane
    ChipCard nierozpoznana - czyli keylessGo działa tylko karta mu nie pasi ( tak?)
    kluczyki nie działają
    najlepsze jest to że radio pamięta stacje i ustawienia głośników
    licznik km kasowalny wskazuje 3034km tak jak pozostawiony
    natomiast licznik nie pokazuje przebiegu całkowitego total - - - - - - km ( kreseczki ) :)

    mechanika poprosiłem - po niedzieli zajrzy :(

    jak nie da rady pozostaną mi goście z Mercedesa
  • #14
    kwok
    Level 39  
    Ja do tej masy powrócę. Wspomniałeś coś o pracach lakierniczych. Może lakiernik musiał odkręcić gdzieś przewody, zakręcił nie oczyszczając z korozji/farby i chwilowo działało a po czasie przestało.
  • #15
    mkrestian
    Level 8  
    Ha :) mieliście racje AKUMULATOR a już miałem takie czarne myśli.
    Włożyliśmy akumulator zapasowy od innego samochodu
    w pełni naładowany. Procedura wyglądała tak:
    1. kluczyk zwykły mechaniczny otwieram bagażnik
    2. wkładam i podpinam aku
    3. czekam co najmniej 10 minut - czyli 30 :)
    4. i nic objawy takie same - nie działa
    5. dopiero kiedy ZAMKNĄŁEM bagażnik z podpiętym dobrym akumulatorem
    wtedy bagażnik zareagował na KeyLessGo i otwarł się elektrycznie po
    dotknięciu guzika/przycisku od klapy
    6. podbiegłem do otwartych już drzwi z kluczyka mechanicznego i ponownie spróbowałem obrócić kluczyk ZADZIAŁAŁ !!!
    7. Ale jaja dopiero po zamknięciu bagażnika! z naładowanym dobrym akumulatorem

    Dziękuję wszystkim za pomoc
    sprawcą zamieszania był akumulator który udawał dobrego
    - bardzo dziwne objawy, inne akumulatory nie trzymały, a ten udawał dobre napięcie i prąd

    pierwszy raz taki przypadek a auto mam od prawie 6 lat
    i teraz będzie to TRZECI akumulator

    Jednak S-klasa to wypasiony komputer na kołach
    zły akumulator i już nie pozwoli nawet przekręcić kluczyka.

    SKĄD AUTO SAMO TO ZDIAGNOZOWAŁO ;D