Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Audi A6 C5 2.5 TDI AKN - Zapowietrza się, po postoju nie odpala.

Adek4100 06 Jan 2016 23:11 6513 8
  • #1
    Adek4100
    Level 17  
    Witam serdecznie.
    Przewróciłem internety do góry nogami w poszukiwaniu odpowiedzi na mój problem, zrobiłem wszystko co przeczytałem na forach lecz nic nie pomogło.



    Mam poważny problem z ciągle zapowietrzającą sie pompa VP44 w 2.5 TDI AKN 150KM. Przede wszystkich, chciałbym wykluczyczyć pompę wtryskową która rok temu była regenerowana, a problem pojawił od momentu gdy zmieniałem skrzynie automat na manual i wyciągalem silnik wraz ze skrzynia na zewnątrz. Po złozeniu calości i odpowietrzeniu układu samochód zapalał do menentu pojawienia się temperatur mniejszych od zera. Co dziennie pompa zapowietrza się, i musze poświecić dluga chwile by samochód uruchomić, w awaryjnych sytuacjach gdy musiałem szybko uruchomic samochód musiałem niestety użyc Plaka na ktorym silnik musiał popracować ok 10 sekund aby pompa odpowietrzyła się. Także nie jest to małe zapowietrzenie lecz coś dużego.

    Zmieniłem dzisiaj filtr paliwa, zaworek zwrotny w filtrze oryginalny Boscha (już 3ci, co prawda poprzednie były zamienniki) przewody idące od filtra do pompy (zasilanie i powrót) podkładki miedziane przy połączeniu przewodów z pompą oraz zawór zwrotny pompy ( śrubka z zaworkiem ) przelewy, podkładki pod przelewami, w dodatku zastosowałem zaworek zwrotny przed filtr paliwa. Oczywiście po tej operacji problem z odpaleniem i walczenie, odpowietrzanie sposobem serwisowym nic nie pomogło ( słynne 3 etapy ) , po odkręceniu przewodów w. ciśnienia idące do wtryskiwaczy, paliwa wcale nie było, niestety po pół godzinie odpowietrzania musiałem użyć plaka :evil: :evil: :evil:
    Samochód odpalila, i tak pozwoliłem mu popracować około godziny czasu na biegu jałowym.
    W sumie wcale się wcześniej nie przyglądałem, ale zauważyłem że przezroczystym przewodem idącym do pompy lecą co jakiś czas duże pęcherze powietrza.
    Po pierwszych 5-10 minutach wcale mnie to nie martwiło, bo oczywiste jest że po zmianie filtra ukłąd musiał się odpowietrzyć, ale po godzinie czasu, a poźniej po zrobieniu około 20km i przyjechaniu do domu cały czas to samo?
    Coś tu jest nie tak...

    Czy ma ktoś może Etkę i jest w stanie sprawdzić mi czy na przelewach musza być zaworki zwrotne?
  • #2
    grzegorzbuczylo
    Level 20  
    Zawsze są a dlaczego u ciebie nie ma?
  • #3
    bula17
    Level 22  
    Wymień przewody przelewowy na wtryskach oraz gumki przy filtrze paliwa na zaworku . I napisz o efektach.
  • #4
    Adek4100
    Level 17  
    Zmieniane były:

    Przewody paliwowe Filtr->Pompa
    Filtr Paliwa
    Zaworek zwrotny w filtrze na Boscha.
    Przewody przelewowe
    Podkładki miedziane pod przelewami
    Podkładki miedziane pod przewodami zasilania i powrotu pompy
    Zawór zwrotny (śruba) w pompie paliwa.

    Oring pod zaworem zwrotnym w filtrze był zmieniany, ponieważ dołaczony jest on do nowego filtra.

    Efektów brak tak jak samochód stoi w dalszym ciagu sie zapowietrza, chwilowo poradziłem sobie z tym dając zawory zwrotne na przewodach z filtra paliwa do pompy. Na zasilania i na powrocie, dzisiaj samochód odpalił, nie zapowietrzył się, ale tak nie może być, coś musi jednak być nie tak i w końcu muszę do tego dojść. Podejrzewam jeszcze zawór zwrotny w pompie pomimo iz go zmieniłem nie podoba mi się jego praca, powinien trzymać dokładnie a jednak delikatnie przepuszcza.
  • #5
    Itek
    Level 20  
    Ja zawszę pompuję powietrze 2atm i od razu wiem którędy się zapowietrz
    przedzwoń to ci powiem o co chodzi
  • #6
    Adek4100
    Level 17  
    Nie mam pojęcia o co w końcu chodzi, teraz co prawda powietrza nie widać, ale dzisiaj jest u mnie temperatura -0,4*C.
    Samochodem wróciłem z dalszej trasy o godzinie 23:00, o 4 nad ranem już były problemy, nawet po przekręceniu zapłonu świece wyłączyły się po sekundzie, nie miał potrzeby ich podgrzania. Przekręciłem rozrusznikiem, samochód zapalił pracował ok 2 sekund sam, trochę nie równo, i zgasł później już problem z odpaleniem.
    Przestałem już wierzyć w zapowietrzenie bo po prostu nie ma gdzie, tu musi być problem gdzieś indziej, w dodatku przy temperaturach plusowych odpala za każdym razem nie ważne ile stoi, dzień, dwa tydzień.
  • #7
    grzegorzbuczylo
    Level 20  
    A jak nie chce palić to leci biały dym z rury czy nic nie leci.
  • #8
    Anaril
    Level 2  
    Panowie? jak rozwinęła się sprawa? co stwierdził mechanik?
  • #9
    Adek4100
    Level 17  
    Sprzedałem samochód jako uszkodzony ( a uszkodzona była pompa )