Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Pociągnięcie prądu w pokoju.

07 Sty 2016 15:25 4113 30
  • Poziom 6  
    Mam remont w mieszkaniu. Jestem laikiem w tych sprawach. Nie mam ani jedengo gniazdka w pokoju.Prąd mam pociągnięty do pokoju mam dwa kable + i -. Czy moge podłączyć gniazdka dokładnie tak jak mam na zamieszczonym zdjęciu?
  • Poziom 18  
    lukasijo napisał:
    Mam remont w mieszkaniu. Jestem laikiem w tych sprawach. Nie mam ani jedengo gniazdka w pokoju.Prąd mam pociągnięty do pokoju mam dwa kable + i -. Czy moge podłączyć gniazdka dokładnie tak jak mam na zamieszczonym zdjęciu?

Witam,

Zacznijmy od tego że popraw sobie schemat bo + i - nie zasilasz gniazd na 230V~.
    Drugą rzeczą to jakie posiadasz zabezpieczenie tego przewodu, przekrój i najważniejsze dlaczego 2 przewody a nie 3.
    Skoro masz remont w domu to zrób to dobrze z pomocą elektryka.
  • Poziom 18  
    Lepiej nie podłączaj wezwij elektryka to ci wytłumaczy co to jest AC a DC :D
  • Poziom 9  
    Tak może być. Z tym, że radziłbym kupić głębsze puszki pod kontakty i przeciągać kable od kontaktu do kontaktu bez dodatkowych puszek gdzieś pod sufitem. Ważne aby kable były miedziane i miały 2,5 mm. Należy rozważyć czy przy okazji takiego remontu nie warto poprowadzić kabla 3 x 2,5mm. Trzeci przewód na zero ochronne.

Moderowany przez kozi966:

Proszę zapoznać się z zasadami ochrony przeciwporażeniowej.
    3.1.11. Publikowanie wpisów nie zawierających merytorycznej treści, zawierających szkodliwe porady, porady nie będące próbą rozwiązania problemu oraz publikowanie identycznych wpisów następujących po sobie lub powtarzających informacje ujęte w toku dyskusji.

• Poziom 13