Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Golf IV 2,8 VR6 - Czy to poprawna zmiana biegów podczas jazdy?

Bywalec2016 07 Sty 2016 21:27 966 12
  • #1 07 Sty 2016 21:27
    Bywalec2016
    Poziom 2  

    Witajcie!
    Mam pytanie, użytkuję auto VW Golf IV 2,8 VR6, na razie nie ma z nim problemów ale ciekawi mnie jedno.
    Załóżmy ze jadę drogą krajową i nagle wlecze się jakaś ciężarówka, która mknie 70 km/h, chcę ją wyprzedzić a mam V bieg i ok 2 tys obrotów to czy poprawne będzie zredukowanie do III biegu? Czy zbyt duże naprężenie że tak powiem w układzie napędowym i szybko padnie sprzęgło lub skrzynia?
    Bo problem taki, to auto zbiera się fajnie ale najlepsze efekty daje kręcenie wysokie, przy 2 tys niewiele co można zrobić i jedzie średnio.
    Najlepsze obroty to tak powyżej 3 tys..i nie wiem czy redukcja na IV bieg da odpowiednią moc by sprawnie manewr wyprzedzania wykonać.
    W ogóle to zastanawiam się czy redukcja o dwie pozycje w dół jest logiczna i nie niszczy sprzęgła lub skrzyni? No bo auto się kręci wysoko więc spokojnie można wbić trzeci bieg ale nie wiem jak to wszystko wytrzyma długo.
    Chodzi mi o to że wszystkie automatyczne skrzynie przy gwałtownym wciśnięciu gazu, reagują natychmiast wykonując tzw "kick-down" i solidna redukcja minimum o 2 przełożenia w dół.
    Wiem że tego nie można porównywać do manualnych skrzyń stąd pytanie moje jak prawidłowo powinno się to robić?
    Załóżmy jedziemy na V biegu, przed nami ciężarówka - prędkość ok 70 km/h i chcemy wyprzedzić sprawnie i dość szybko.

    Pozdrawiam!

    0 12
  • #2 07 Sty 2016 21:38
    Macosmail
    Poziom 33  

    Przecież i tak wyrównasz obroty to o jakim "naprężeniu" piszesz. W czasie redukcji biegu powinno się dodać chwilowo gazu przed ponownym zasprzęgleniem w celu wyrównania obrotów silnika i skrzyni biegów. Jeżeli tego nie robisz to dość szybko mogą uszkodzić się np. poduszki silnika czy skrzyni biegów.

    0
  • #3 07 Sty 2016 21:43
    T5
    Admin grupy Samochody

    Ja bym zredukował nawet do dwójki, jak by mi się porządnie spieszyło.
    Proponuję wybrać się na autostradę i sprawdzić ile można na każdym biegu pojechać do odcinki.

    -1
  • #4 07 Sty 2016 21:45
    DJ ANNUS
    Poziom 31  

    Macosmail napisał:
    W czasie redukcji biegu powinno się dodać chwilowo gazu p

    Po prostu musisz się nauczyć operować biegami i gazem.
    Oczywiście ten silnik ma mieś obroty powyżej 4000obr/m jeśli chcesz go wykorzystywać a nie tylko pyrkać.
    Ja np. 160km/h robię na 3 biegu i wtedy najlepiej ciągnie i najlepiej dociągnąć w okolice odcinki.

    0
  • #5 07 Sty 2016 21:52
    Bywalec2016
    Poziom 2  

    Zgadza się ale gdzieś czytałem, słyszałem że biegi powinno się zmieniać po kolei, zarówno przy przyspieszaniu po kolei w górę jak i redukcja mamy V bieg..to zmieniamy na czwarty a potem trzeci, żeby te obroty spokojnie "weszły" a nie strzał od razu przy 2 tys na 3800..
    Może to błąd i ktoś przesadza? Żeby po prostu za chwilę nie wymieniać sprzęgła czy nie wiem synchronizatorów jakiś czy coś, żeby to auto trochę pojeździło.

    Poza tym kiedyś jechałem Celicą, która miała mocno zużyta skrzynię i mniej płynnie wchodził drugi bieg jadąc na pierwszym i zmieniając bieg przy 4 tys niż przy 2..to chyba nie bez powodu, bo to wszystko pracuje "ostrzej", ja akurat tutaj u siebie mam dobrą skrzynię ale łatwo to wszystko załatwić, dlatego się tak zastanawiam? Ale może przesadzam?

    0
  • #6 07 Sty 2016 21:56
    DJ ANNUS
    Poziom 31  

    Kolego po co kupiłeś VR6?

    Po drugie biegi można zmieniać prawie dowolnie, ważne są przy tym obroty silnika, mają być zbliżone do tych po wbiciu biegu.

    0
  • #7 07 Sty 2016 23:50
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 39  

    DJ ANNUS napisał:
    Kolego po co kupiłeś VR6?
    Dobre!!
    Przy 70km/h można spokojnie wyprzedzić autem 1,8-2,0 na V biegu. Pytanie jak dużo masz miejsca i czasu na taki manewr. Bo jak mało, to:
    T5 napisał:
    Ja bym zredukował nawet do dwójki,

    0
  • #8 07 Sty 2016 23:51
    Kune
    Poziom 23  

    Bywalec2016 napisał:
    Zgadza się ale gdzieś czytałem, słyszałem że biegi powinno się zmieniać po kolei, zarówno przy przyspieszaniu po kolei w górę jak i redukcja mamy V bieg..to zmieniamy na czwarty a potem trzeci, żeby te obroty spokojnie "weszły" a nie strzał od razu przy 2 tys na 3800..
    Może to błąd i ktoś przesadza? Żeby po prostu za chwilę nie wymieniać sprzęgła czy nie wiem synchronizatorów jakiś czy coś, żeby to auto trochę pojeździło.

    Poza tym kiedyś jechałem Celicą, która miała mocno zużyta skrzynię i mniej płynnie wchodził drugi bieg jadąc na pierwszym i zmieniając bieg przy 4 tys niż przy 2..to chyba nie bez powodu, bo to wszystko pracuje "ostrzej", ja akurat tutaj u siebie mam dobrą skrzynię ale łatwo to wszystko załatwić, dlatego się tak zastanawiam? Ale może przesadzam?


    Bzdura z tymi biegami.
    O co tak naprawdę Ci chodzi? Chcesz przyspieszać szybciej zbijasz bieg, chcesz wolniej zostajesz na aktualnym. Oczywiscie źle jest wciskać gaz do konca jadać 50km/h na 5 biegu, ale bez przesady.
    To auto ma już tyle lat, że przeżyło juz pewnie wiele i twoje chuchanie nie będzie miało już większego wpływu. To chyba nie pierwsze Twoje auto, a chyba o zakresie obrotów użytecznych uczą już na nauce jazdy?

    VR6 nawet 24v ma dość dobry dół, więc już w okolicy 2500 obr dobrze ciągnie. Jak jedziesz 70, droga jest prosta i chcesz przyśpieszyć spokojnie to możesz pociągnać to na 5, jak masz pod górkę to zrzuć na 4. To chyba banał? Jak droga jest dwukierunkowa i chcesz manewr wykonać szybko, to heja na 3 i ogień. Skrzyni to obojętne czy po 3 (mając np. 5000 obr) wrzucisz 4 czy 5.

    0
  • #9 08 Sty 2016 00:00
    kwok
    Poziom 39  

    Kune napisał:
    chyba o zakresie obrotów użytecznych uczą już na nauce jazdy?

    No co ty, teraz uczą eko-drivingu - wyższy bieg musisz włączyć jak obroty dochodzą do 2500 a niższy jak spadają chyba do 1600 czy jakoś tak, w każdym razie 3000 nie jest dopuszczalne na egzaminie. Ważne jest żeby trzymać 1600-2500 bo się uwali egzamin. Takie idiotyzmy wymyślają a potem się młodzieńcy uczą jeździć na forum :)

    1
  • #10 08 Sty 2016 09:28
    Kune
    Poziom 23  

    kwok napisał:
    Kune napisał:
    chyba o zakresie obrotów użytecznych uczą już na nauce jazdy?

    No co ty, teraz uczą eko-drivingu - wyższy bieg musisz włączyć jak obroty dochodzą do 2500 a niższy jak spadają chyba do 1600 czy jakoś tak, w każdym razie 3000 nie jest dopuszczalne na egzaminie. Ważne jest żeby trzymać 1600-2500 bo się uwali egzamin. Takie idiotyzmy wymyślają a potem się młodzieńcy uczą jeździć na forum :)


    To moze ucza od razu pod diesla ;)

    0
  • #11 08 Sty 2016 09:35
    1769758
    Użytkownik usunął konto  
  • #12 08 Sty 2016 14:25
    andrzej20001
    Poziom 43  

    Wszelkie takie dywagacje i tak prostuje wcześniej czy póżniej CPN.

    0
  • #13 08 Sty 2016 16:08
    gsekulski
    Poziom 16  

    Jak nagle zmienisz do 3 i szybko puścisz pedal to jest to bardzo szkodliwe na sprzeglo i koło dwumasowe. Oczywiście jak raz na jakiś czas Ci się zdarzy to pół biedy ale jak wejdzie to w zwyczaj to licz się z kosztami sprzęgła i dwumasy

    0