Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Texa PolandTexa Poland
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

opel vivaro 1.9di cięzko odpala po nocy,brak mocy

07 Sty 2016 22:46 4743 11
  • Poziom 9  
    Witam,proszę o jakieś podpowiedzi od kolegów z forum, a mianowicie
    Opel vivaro 1,9di , samochód działal normalnie do czasu zerwania paska rozrządu.
    Został zrobiony kapitalny remont silnika.
    Po remoncie samochód ciężko odpala rano, jezeli temperatura jest powyżej 10C jest w miarę dobrze, ale poniżej 10C muszę długo kręcic aż odpali i auto nie ma mocy ,
    Dopiero jak wskażnik temperatury silnika drgnie do góry auto zaczyna normalnie jechac.
    Na ciepłym silniku jest wszystko ok,
    Po podpięciu komputera nie ma żadnych błędów.
    Do tej pory zostały wymienione:
    przepływomierz
    czujnik położenia wału
    egr, wszystkie filtry, świece żarowe i przekażnik
    W zeszłym tygodniu regenerowane wtryski
    Walcze z tym autem od kilku miesięcy i już nie mam sił,
    Proszę o opdowiedzi , może ktoś miał podobny przypadek
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Texa PolandTexa Poland
  • Pomocny post
    Poziom 43  
    Układ zasilania silnika sprawdziłeś?
    Filtr paliwa zmieniłeś? Widać w przewodach bańki powietrza?

    Pozdrawiam.
  • Pomocny post
    Poziom 10  
    Jesli sie nie myle to jest na common rail i ma pompke paliwa w zbiorniku moze ona podaje za niskie cisnienie
  • Texa PolandTexa Poland
  • Poziom 9  
    Witam, filltr paliwa wymieniony,zadnego powietrza w pzewodach nie widać, w zbiorniku nie ma pomki, jest tylko ręczna pompka przed filtrem paliwa.
    Dziś byłem w serwise opla i komputer wykazał "czujnik temperatury paliwa sygnał ciągły -40C.
    Z tego co mi powiedzieli to jest umieszczony w zbiorniku paliwa razem z tym całym pływakiem.
    Nie wiem czy ma to coś wspólnego z moim problemem ale zamówiłem nowy tzw. sender i jutro bedziemy wymieniać także dam znać co i jak.
    Pozdrawiam
  • Pomocny post
    Poziom 13  
    Witam

    Każdy przypadek jest indywidualny i trudno zdiagnozować na odległość, a Ty na dodatek nie podajesz roku prod. auta. Rozumiem, że to model produkowany od 2001-2005, natomiast Twój to 2003r 1.9di. W tym modelu pompa w baku (pompa niskiego cisnienia) jest złączana tylko po załączeniu zapłonu i to na kilka sekund dalej sama pompa CR(pompa wysokiego ciśnienia około 180bar do odpalenia) ma tłoczyć paliwo. Tak wiec moi przedmówcy dobrze Cie kierują na pompe paliwa w zbiorniku i pęcherze powietrza - nieszczelność układu paliwowego.Należy od tego zacząć. Jednak częstym przypadkiem jest również problem z czujnikiem ciśnienia na listwie wtryskowej CR, ktory przekazuje bledne dane do sterownika silnika , ten zaś odczytuje że ciśnienie jest w normie w skutek czego nie otwiera zaworu pompy CR. Dlatego czekasz kilka minut aż ciśnienie będzie wystarczające, co Ty widzisz po skoku temperatury :D Komputer diagnostyczny nie musi walic błędem, usterka mechaniczna której nie widzi. Sprawdź proszę zawór , czy wtyk nie jest uszkodzony (jeden z pinów), podmień zawór (jeśli masz możliwość) do innego auta, choćby Astry. (Podobne przypadki zdarzały sie w Traficu, silniki "prawie identyczne", gdzie można pokusić sie na zmiane silnika z 80km na 100km :D ), ktoś może powiedzieć że piszę bzdury... :D Powodzenia Opel Omega miał problemy z czujnikiem temp. Zgadza sie

    Pozdrawiam
  • Poziom 9  
    Witam ponownie, przepraszam ze nie podałem podstawowych danych.
    Rok 2003 1.9 di f9k silnik Renault
    Ok jutro pojadę do kolegi który ma lagunę na części z tym samym silnikiem o to podmienimy zawór na listwie.
    Dzięki kolego jareek za podpowiedz.
    Jezeli chodzi za skok temperatury to podejrzewam moje złudzenie bo jak tylko wskaźnik temperatury drgnie to auto ma moc i jest ok.
    A tak naprawdę to może być to co napisałeś .
    Aczkolwiek ostatnio zauważyłem dziwny odgłos na pompie CR ( brzęczenie zaworu na pompie)
    Dziękuje jeszcze raz za podpowiedzi .
    Jutro dam znać co i jak.
    Pozdrawiam
  • Pomocny post
    Poziom 13  
    Brzeczec moze przekaznik przez chwilke, no ale ten ponoć wymieniłeś :D
  • Poziom 9  
    Wymieniałem przekaźnik od świec żarowych , a ma pompie CR nic nie było wymieniane.
    Pozdrawiam
  • Poziom 9  
    Witam, czujnik na listwie CR wymieniony i dalej to samo, dzis rano kręciłem ok 5 min zanim złapał.
    pozdrawiam
  • Pomocny post
    Poziom 43  
    Sprawdzałeś, czy jest napięcie na wszystkich przewodach świec żarowych?
    Jutro rano, przed uruchomieniem silnika, pompuj ręczną pompką (gruszką) do momentu aż będzie twarda i jeszcze kilka razy.

    Ja się ze swoim 1,9dTi mordowałem kilka lat. :-(

    Pozdrawiam.
  • Pomocny post
    Poziom 13  
    Witam ponownie
    Hej, widze ze sie nie rozumiemy, ja napisalem jak moi przedmowcy, chodzi o uklad zasilania paliwem tj zawor, ktory jest montowany na pompie CR, a ktory moze byc zafajdany brudem dlatego nie trzyma cisnienia, oraz czujnik na listwie CR, inne czujniki to dodatkowe zagadnienie, ktore moze przysporzyc problemow. DjMapet dobrze Cie kieruje, wydaje mi sie ze wszyscy mowimy o jednym. Braku paliwa do rozruchu, cisnienia na pompieCR , ktorego nie bedzie jak nie bedzie paliwa, uwalony wtryskiwacz, przelew itp (nie trzyma paliwa -filtr paliwa)paliwo, przez noc wraca do zbiornika paliwa. Pompa CR z tego co jej zostalo musi wytworzyc cisnienie okolo 900bar potrzebne do odpalenia silnika, wiec wystarczy ze brudny jest zawor w/w i wracajace paliwo do zbiornika ( w filtrze paliwa powinien byc podgrzewacz tez moze byc uwalony) a nie powinno wracac. Krotko- po zgaszeniu silnika, paliwo ktore zostaje w ukladzie zasilania, musi wystarczyc do odpalenia motoru dnia nastepnego i wyrownania cisnien w calym ukladzie paliwowym. Wystarczy niedroznosc (nieszczelnosc) ze zbiornika paliwa, woda,szlam, parafina, szmatka itd. i problem gotowy. Tu chodzilo mi o tego "posranego" sendera w zbiorniku, wystarczylo zamienic zbiornik paliwa od innego auta i po problemie. Temat wielokrotnie przerabiany, nie zasmiecam. Powodzenia
  • Poziom 9  
    Witam wszystkich i dziękuje za pomoc , problem rozwiązany a mianowicie po wyjęciu zaworu na pompie CR jako tako nie było brudu ale zamontowałem nowy zawór bosha i auto odpala od strzała rano.
    Dziękuje jeszcze raz i pozdrawiam wszystkich.