Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Hyundai Coupe - Wpływ napięcia w instalacji na "jakość" iskry świecy z

pawcio1979 07 Jan 2016 23:21 1386 10
  • #1
    pawcio1979
    Level 16  
    Witam.

    Mam pytanie, jaki wpływ ma spadek napięcia w instalacji elektrycznej samochodu na poprawność iskry na świecach.
    Problem polega na tym że na gazie szarpie, przerywa, dławi się a instalacja LPG nowa i poprawnie zestrojona. Na benzynie zero problemów.
    Świece, przewody WN, cewka zapłonowa,akumulator nówki sztuki, firmowe.

    Czekam na regulator napięcia bo właśnie umarł. Napięcie na akumulatorze 12,2V, po włączeniu silnika świateł i dmuchawy napięcie spada do 11,2v !

    Czy niskie napięcie w instalacji bardzo wpływa na poprawność iskry na świecach?
  • #2
    ociz
    Moderator of Cars
    Nie powinno mieć żadnego wpływu. Sterownik silnika koryguje spadki napięcia czasem ładowania cewki.
  • #3
    web69
    Level 32  
    Jak na LPG szarpie i przerywa, to nie jest zestrojona, albo kable i świece do wymiany... Usterka powstała nagle, czy gazownik twierdzi, że to wina regulatora?
  • #4
    pawcio1979
    Level 16  
    web69 wrote:
    kable i świece do wymiany

    Kable i świece wymienione dwa razy! Cewka nowa, tygodniowa.
    web69 wrote:
    Usterka powstała nagle

    Tak z dnia na dzień.
    web69 wrote:
    czy gazownik twierdzi, że to wina regulatora?

    Nie gazownik, ja szukając przyczyny szarpania pomierzyłem napięcia i wyszło co wyszło. Jeszcze sprawdzę różnice w napięciu między akumulatorem a alternatorem.

    Dodam jeszcze że:
    -ostatnie dni nie zawsze kręci rozrusznik za pierwszym razem
    -przygasają i rozjaśniają się światła
    -nie zawsze działa centralny zamek z pilota
  • Helpful post
    #5
    Jarosx9
    Level 35  
    Swoją drogą to masz coś wywalone w kosmos że masz 12.2V i jeszcze spada. Akumulator wykończysz - chyba że jest już trupem, ale jak da się z niego odpalić bez wspomagania to jeszcze żyje. Myślę że na wolnych to coś koło 13V albo lekko więcej powinno być.
    Podłącz prostownik na nockę (raczej większej mocy), później odpal auto, podłącz znowu prostownik i zobacz czy nadal szarpie.

    PS. Sprawdź masy/ silnik - karoseria/ rozrusznik - silnik, alternator - akumulator/karoseria
  • #6
    pawcio1979
    Level 16  
    Na razie nie jeżdżę autem. Mimo takiego napięcia na akumulatorze odpala "od strzała"
    Tak jak pisałem jutro powinien dojść regulator i w sobotę biorę się za alternator i posprawdzanie mas i przewodów ładowania.
  • #7
    freebsd
    Level 41  
    pawcio1979 wrote:
    Czekam na regulator napięcia bo właśnie umarł.

    Czyli nie używasz samochodu w takim stanie, ponieważ brak ładowania, tak? Próbuję ustalić co się może dziać w Twojej instalacji elektrycznej, co dokładnie podaje alternator.

    Zastanawiam się na tym, że zazwyczaj zapala się auto na benzynie, i dopiero po chwili przełącza na gaz (brakuje mi danych, tylko raz jeździłem autem z gazem). Oznacz to, że w momencie przełączenia na zasilanie gazem w instalacji elektrycznej samochodu jest już ponad 14 V. Wydaje mi się, że istnieje możliwość, że elektronika sterująca "gazem" może być niezaprojektowana (nawet przypadkowo) do pracy przy niższym napięciu.

    Jeszce taka uwaga natury ogólnej. Mam taką zabawkę jak stary Opel Tigra. Służy mi do zabawy i testów elektroniki własnej produkcji. Instalacja elektryczna jest wykonana prawidłowo, serio :-). Mimo to silnik odrobinę zmienia brzmienie po podłączeniu kondensatora 0,5 F. Ma to jakiś wpływ na jego pracę. Nie mam pomiarów i jeśli jakieś zrobię to dopiero latem :-) lecz wyraźnie pracuje "ostrzej" po podłączeniu kondensatora do instalacji.
  • #8
    pawcio1979
    Level 16  
    Coś w tym musi być co napisał freebsd.
    Bywało tak że miałem ładowanie 14,2v i spadało do 13,5v i tak skakało.
    Może faktycznie elektronika od gazu głupieje przy skokach napięcia.
  • #9
    m_wozniak
    Level 16  
    Ile lat ma auto? Czy nie występują kłopoty z instalacją elektryczną? (np. z oświetleniem tablicy rozdzielczej) Możliwe, że korodują połączenia masy. Wówczas występują spore spadki napięcia na połączeniach z masą, automatyka wariuje. Jestem ciekawy co pokazuje komputer od gazownika? Czy w ostatnim czasie nie wzrosło zużycie gazu (ilość litrów na 100km) Jeżeli wcześniej auto jeździło na gazie kilka lat to instalacja gazowa jest odpowiednia. Daj znać jak ustalisz przyczynę kłopotów.
  • #10
    pawcio1979
    Level 16  
    Auto z 97 roku, silnik 2,0 instalacja gazowa to stag qbox 4 basic zakładana w polecanym warsztacie pół roku temu. Od początku działała prawidłowo.
    Masy jutro sprawdzam. Poza spadkami napięcia występują wyżej wymienione usterki instalacji elektrycznej.

    Niestety paczuszka z regulatorem nie dojdzie w tym tygodniu :/
    Dziś jeździłem autem. Na wolnych biegu jałowym ładowanie jest w okolicach 14,1 do 14,4 ale gdy tylko zwiększę obroty ładowanie spada do 13,4v.

    Podczas jazdy mam wpięty miernik w złącze zapalniczki i mogę na bieżąco śledzić napięcie w instalacji. Wachania są naprawdę spore bo od 11,7v do 14,5v i o przy stałych obrotach i takim samym obciążeniu.
    Po wyłączeniu zapłonu mam 12,5v.
  • #11
    pawcio1979
    Level 16  
    Witam po długiej przerwie.

    Regulator wymieniony na nowy, napięcia jak były kiepskie tak nadal takie są. Jedynym plusem w tej sytuacji było to, że ożyła kontrolka ładowania którą przeoczyłem.
    Postanowiłem pobawić się "masami" i to był strzał w dziesiątkę. Poprowadziłem nowe przewody 25mm2 silnik-karoseria i karoseria-akumulator.
    Ładowanie jest na poziomie 14,2v - 14,02v przy włączonych światłach długich i krótkich, grzaniu tylnej szyby, dmuchawie, klimatyzacji.

    Jeśli chodzi o zachowanie auta na gazie...idealne. Przyspieszenie do 100 na gazie jest gorsze o 0,9 sekundy od benzynowego.


    Temat do zamknięcia.