Witam.. mam problem ze skrzynia biegow w peugeocie 307 2.0 benzyna rocznik 2002... problem jest zwiazany z piatym biegiem gdy go wrzucam, przy 90km/h wypada.... gdy sie go przytrzyma to mozna jechac.... bylo tak przez jakis czas a teraz nawet jak go przytrzymam to wypada automatycznie nawet przy mniejszej predkosci prosze o pomoc
sprawdzałeś czy w drążku zmiany biegów, nic się nie przestawiło jeśli nie to moze być problem z synchronizatorem bądź z wodzikiem który, odpowiada za trzymanie biegu.
Zapewne rozsypał się synchronizator z powodu braku smarowidła. Lepiej to znaleźć dawce anglika niż rozbierać i naprawiać bo koszt wyjdzie ten sam jak nie taniej.
Częstym powodem tej usterki są źle wyregulowane lub zatarte linki lub awaria wybieraka. W Twoim przypadku to drugie. Żebyś sam sprawdził układ położenia biegu 5-ego musisz kogoś poprosić. Ty zaś uważnie patrz, które z wybieraków są za to odpowiedzialne (linki muszą być podpięte). Następnie należy odpiąć linki i sprawdzić na sucho 5-ty bieg. Nie będę opisywał, pewnie sam tego nie zrobisz, choć to nie jest takie trudne żeby sprawdzić jak trzyma wybierak w/w biegu. Jedź do mechanika niech to ustali, być może któraś z linek ma problem i wystarczy wymienić nie cały, lecz tylko część zewnętrznego mechanizmu zmiany przełożeń (same linki)Tu uwaga na wypinanie, aby nie złamać plastikowego zatrzasku mocowania linki do skrzyni biegów. Być może mała ilość oleju w skrzyni powoduje zatarcie metalowego zatrzasku (kulki, sprężynki) lub jego zużycie. To nie jest synchronizator biegu Jeśli chodzi o koszty robocizny, to dowiesz się na miejscu u mechanika. Cenę części dowiesz się w sklepie lub allegro itp lub używane w dobrym stanie. Winny jest wybierak, dowiedz się proszę. W Końskich są mechanicy do tego, jeśli nie to zawsze możesz podjechać do Kielc, masz niedaleko
By nie pisać bzdur i świadomie nie wprowadzać autora tematu w błąd: proponuje niektórym forumowiczom zapoznać się z zasadą działania synchronizatora i jego zastosowania w skrzyni biegów. - to urządzenie zapobiegające włączeniu sprzęgła zębatego przed wyrównaniem prędkości obrotowych sprzęganych elementów etc. Wiec nie ma nic wspólnego z utrzymaniem położenia załączonego biegu, któregokolwiek.
Proponuje zlac olej, zobaczyć jego kolor, jeśli jest ciemny, grafitowy lub jasny ale ze srebrnymi opilkami to znaczy ze jakąś część zmielilo. Przy okazji, ocenisz ike było oleju w skrzyni. Jeśli olej będzie brudny, to zdjąć dekiel skrzyni, od prawej strony auta stojąc przodem do niego. Tam widać zebatke piątego biegu oraz wybierak. Nie trzeba do tego wyjmować skrzyni.