Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Seat Leon 1p (2) 2006 1,9 tdi - Żółta kontrolka wspomagania kierownicy

lucas13 08 Jan 2016 10:22 15639 9
  • #1
    lucas13
    Level 13  
    Wita. Oddałem wczoraj auto do mechanika (seat Leon 2 1,9 TDI ) na wymianę tarcz, klocków, , świec żarowych , płynu hamulcowego , mostka świec ponieważ jest uszkodzone jedno gniazdo .Mechanik wymienił klocki tarcze świece oraz płyn hamulcowy ale mostka świec nie ponieważ powiedział żebym jechał do elektromechanika. Po dojechaniu do sklepu zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu silnika wyskoczyła żółta kontrolka wspomagania kierownicy, która nie zgasła. Podjechałem do mechanika , który usunął błąd i powiedział ze wszystko powinno być ok. Kontrolka znikła. dojechałem do domu i po zgaszeniu silnika i wyłączeniu świateł zauważyłem że świeci się prawe światło postojowe ( nigdy po zgaszeniu silnika i świateł nie paliły mi się światła) . Odpaliłem ponownie silnik i znowu wyskoczyła żółta kontrolka wspomagania. Podłączyłem VCDS który odczytał błąd 00573 - Steering Torque Sensor (G269): Implausible Signal. Błąd skasowałem i postanowiłem się przejechać. Gdy wróciłem kontrolka się nie paliła. Zgasiłem silnik i ponownie go odpaliłem i znowu wyskoczył ten sam błąd. Sprawdziłem bezpieczniki, odpiąłem akumulator ale nic nie pomogło. Wspomaganie działa ale bład cały czas wyskakuje
  • #2
    Pawel_Irlandia
    Level 14  
    W jakim stanie masz akumulator? U mnie występował podobny problem. Podczas odpalania deczko przygasały kontrolki(stary aku) i za każdym razem po odpalaniu wywalało ten błąd. Po wymianie akumulatora problem ustąpił.
  • #3
    lucas13
    Level 13  
    Hm akumulator bosha 75ah. Rok temu kupowałem ale spróbuję sprawdzić na innym. Aczkolwiek po wykasowaniu bledu i odpaleniu auta bez jazdy blad nie wyskakuje. Dopiero jak sie przejade zgasze silnik i ponownie odpale blad sie pojawia
  • #4
    Pawel_Irlandia
    Level 14  
    Warto spróbować z innym aku.
    Tu jeszcze info z wikirosstech jak sprawdzić ten czujnik:
    Checking Steering Torque Sensor (G269)
    Prerequisites:
    Ignition ON
    Engine ON (Idle)
    System voltage at least 11.0 V.

    [Select]
    [44 - Steering Assist]
    [Meas. Blocks - 08]
    Group 001
    [Go!]
    Field 2: Steering Torque Sensor (G269)
    Turn the Steering Wheel multiple times completely to the left and right. The Torque Values should change.
    If the Torque Values do change, it's most likely an intermittent Fault in the Wiring/Connectors.
    If the Torque Values do NOT change, the Sensor itself or the Power Supply (Terminal 15) might be faulty.
    Group 004
    [Go!]
    Field 2: Power Supply (Terminal 15), Specification: "Term. 15 ON"
    [Done, Go Back]
    [Close Controller, Go Back - 06]
  • #5
    lucas13
    Level 13  
    Który bezpiecznik może za to odpowiadać?

    Dodano po 2 [godziny] 25 [minuty]:

    Sprawdzałem czujnik w VCDS i wartości się zmieniają w grupie 004 Term" 15 ON". Także wygląda jakby działał prawidłowo. Odkręciłem przewód od wspomagania przy skrzynce i wyczyściłem styk ale dalej to samo...

    Dodano po 3 [godziny] 27 [minuty]:

    Zrobiłem adaptacje g85 i krańcowego położenia kierownicy. Nie pomogło. Chciałem podmienić akumulator ale mechanik nie miał. Zmierzył mi tylko że podczas odpalanie napięcie spada do 10 V ale myślę ze to nie aku bo błąd pojawia się już po włączeniu zapłonu.

    Dodano po 1 [godziny] 8 [minuty]:

    Sprawdziłem bezpieczniki miernikiem prócz tych duzych(ale wizualnie wygladaja ok) pod maska i wszystkie sa dobre
  • #6
    lucas13
    Level 13  
    Walcze dalej z tym czujniekiem. Może mi ktoś powiedzieć o co dokładnie trzeba sprawdzić : "Check Steering Assist Power Supply (Terminal 15)" Co to ten terminal 15?
  • #8
    lucas13
    Level 13  
    Oddałem dzisiaj znowu auto do mechanika żeby wymienił wysprzeglik i pompę sprzęgła i o dziwo po skasowaniu błędu znikł. Odpaliłem go parę razy . Przejechałem 20km zgasiłem auto i odpaliłem i błędu nie było. Po skończeniu 2 zmiany jak wróciłem do auta i włączyłem zapłon błąd znowu wywaliło...
  • #9
    coperfild
    Level 35  
    Mechanik coś spaprał, jak przed naprawą wszystko było OK. nikt nie wie co on tam wyczyniał, czemu nie zrobił elektryk bo się nie zna ? Dla mnie to nie mechanik odkręca śrubki bo tylko to potrafi, a gdzie jakieś myślenie ty masz zrobić resztę ?
  • #10
    lucas13
    Level 13  
    Cieżk omi się wypowiedzieć.Póki co z cen i usług byłem zadowolony... Mostek świec wymieniłem u elektromechanika. Tak sie zastanawiam bo dwa razy było grzebane przy zbiorniku płynu hamulcowego i za każdym razem miało to jakikolwiek wpływ na błąd czy wiazką przy zbiorniku płynu hamulcowego ma jakiś związek z g269? ?