Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Tv Panasonic viera TX-P42G20E-nie wyświetla polskich liter w opisie programów

grzanowski 08 Jan 2016 12:42 1092 9
Computer Controls
  • #1
    grzanowski
    Level 2  
    Witam mam tv Panasonic viera TX-P42G20E, ostatnio zainstalowałem kartę to oglądania tv(common Inteface)-w sieci kablowej Inea, nie bez problemu, jak robiłem kraj Polskę to nie widział tunera dvb-c, jak zrobiłem Czechy to widzi tuner dvb-c , wgrał kanały ale jak patrze na opis programu to brak polskich czcionek
  • Computer Controls
  • #2
    KOCUREK1970
    Network and Internet specialist
    No i prawidłowo - skoro inny kraj to i inne rozpoznawanie strumienia danych EPG.
  • #3
    dexter-zarobek
    Level 10  
    Witam,

    U mnie na telewizorze z modułem CAM w sieci Inea także jest problem w EPG z polskimi znakami. Producent rozkłada ręce a operator kablowy idzie w zaparte że problem nie po ich stronie. Dodam że staram się powalczyć dalej ponieważ u innego operatora Vectra EPG wyświetla polskie znaki prawidłowo, podobnie jest z sygnałem naziemnym.
    Jeśli macie problem taki jak ja zgłaszajcie problem do Inei może jak jeszcze kilka osób zgłosi taki problem w końcu coś zrobią (zaczną w strumieniu EPG wysyłać znacznik kodowania).

    Pozdrawiam
  • Computer Controls
  • #4
    Samuraj
    Level 35  
    Ja mam w moduł CAM od Polsatu w TX-P50G20 i też nie wyświetla na wszystkich kanałach prawidłowo.
    Na niektórych wyświetla krzaki zamiast polskich liter, na niektórych zamiast ą wyświetla a, a na jeszcze innych wyświetla prawidłowo. To zapewne zależy od nadających te dane i moduł ani operator nie jest tu winien.
  • #5
    dexter-zarobek
    Level 10  
    To dziwne ponieważ Vectra sobie z tym problemem radzi, podobnie nasze polskie kanały naziemne. Nawet bezpłatne kanały np TVP1 które odbieram po kablu mają problem z polskimi znakami więc jakoś muszą ten strumień modyfikować.
    Najgorsze że nie chcą na ten temat rozmawiać tylko zamykają zgłoszenie i nie ich problem.
  • #7
    dexter-zarobek
    Level 10  
    Czyli możliwe że używają tego samego softu do generowania EPG.
    Sprawdzam właśnie różne wątki i wiele osób narzeka na Inea, problem występuje na wielu markach telewizorów. Wysłałem zapytanie o pomoc do UKE. Czas odpowiedzi do 30 dni. Dodatkowo poprosiłem o pisemne rozpatrzenie reklamacji u operatora także 30 dni, chyba wrócę do tematu po wakacjach.
    Mam prośbę do wszystkich którzy przeczytają ten wątek o zakładanie podobnych spraw w Inea (reklamacji z pisemną odpowiedzią) oraz wysłanie prośby o interwencję w UKE (https://www.uke.gov.pl/kontakt/).
  • #8
    KOCUREK1970
    Network and Internet specialist
    dexter-zarobek wrote:
    problem występuje na wielu markach telewizorów.

    To już Koledze wskażę, czym i jak to się zakończy - skoro to TWÓJ tv to nie jest ich problem - tak odpowie Inea i UKE - operator może jedynie odpowiadać za swój sprzęt (karta CI jest ich sprzętem, tylko to nie ona odpowiada za strumień SI, to nie ona przetwarza sygnał).

    Swego czasu było podobnie w UPC z ich modułem CI - efekt końcowy jak wskazałem wyżej - operator to olał a UKE nic nie wskórała i zostało tak do dziś.
  • #9
    dexter-zarobek
    Level 10  
    Zawsze warto spróbować.
    Może coś od tego czasu się zmieniło, wychodzę z założenia że zawsze warto walczyć z głupotą.
  • #10
    KOCUREK1970
    Network and Internet specialist
    dexter-zarobek wrote:
    zawsze warto walczyć z głupotą.

    Tylko tu nie o głupotę idzie - tylko kilka tys różnych tv, i sam sygnał kablowy (operator go "ustawia pod siebie").
    dexter-zarobek wrote:
    Zawsze warto spróbować.

    Tylko wtedy, kiedy jest sens i możemy być pewni naszego sukcesu - tu tego nie ma.

    Proszę się optymistycznie do tego nie nastawiać (będzie Kolega mniej rozżalony) - takie są realia w tym kraju.
    I zawsze proszę myśleć jak firma a nie klient.