Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi A3 8P Sportback - Zmiana kąta pochylenia koła

08 Sty 2016 12:43 2862 2
  • Poziom 13  
    Witam mam problem z geometrią a dokładniej z pochyleniem lewego koła.
    Samochód to A3 Sportback rok 2008 modelowo 2009. Auto mam od 2 lat i od samego początku delikatnie ściąga w prawo (opon nie zdziera) w lato na oponach letnich felgi aluminiowe ściąga na prawo teraz założyłem zimówki na stalówkach i dalej ściąga delikatnie w prawo (zmiana kół z tyłu na przód efekt ten sam). Cały czas muszę delikatnie przytrzymywać kierownicę w lewo by auto nie znosiło i jechało prosto.
    Byłem na geometrii (najpierw sprawdziliśmy luzy w zawieszeniu przód jak i tył) nie ma żadnych luzów.
    Parametry z geometrii są praktycznie w normie oprócz pochylenia lewego przedniego koła, które wynosi: -1˚58`, prawe: 0˚15`
    Mechanik powiedział, że a3 nie ma regulacji kąta pochylenia koła, że można minimalnie jeszcze przesunąć całe sanki w prawo by zmniejszyć kąt pochylenia lewego koła ale sam już stwierdził, że te -1,58 to za duża wartość by na samych sankach wyregulować. Auto jest bez wypadkowe i bezkolizyjne więc nie uczestniczyło w zderzrniu. Nie wykluczam jedynie uderzenia felgą o krawężnik ale z drugiej str jakby to sie stało to wartość kąta pochylenia lewego koła nie była by ujemna tylko dodatnia.
    Jakieś pomysły panowie? Krzywy amor lub wachacz?

    Cały scan z geometrii:
    Audi A3 8P Sportback - Zmiana kąta pochylenia koła

    Audi A3 8P Sportback - Zmiana kąta pochylenia koła
  • Poziom 43  
    Było przydzwonione bankowo :)
  • Moderator Samochody
    andrzej20001 napisał:
    Było przydzwonione bankowo :)

    Niekoniecznie. Dolne sworznie są na "fasolkach" jest tam minimalna regulacja - podejrzewam że tą minutę kątową na nich w sumie osiągnie. Do tego do sprawdzenia górna podpora amortyzatora, może poducha ma luz w gnieździe.